Hei
Kort fortalt.
Det er veldig lett, Finn fordelingslokket på bilen din, har dessvere ikke noen bilder men følg plugg ledningene, Når du har funnet fordelingslokket så er den festet med to bolter, bruk en 14 mm pipe med forlenger å skru disse løs, den ene er litt vaskelig og
finne.
* Når du kjenner at fordelerlokket er løst så starter du bilen ( veldig viktig at du ikke vrir på fordelingslokket ennå).også setter du bilen i diagonse modus:
* Kortslutt terminal TE1 og E1 på diagnosepanelet i motoren (se etter et plastlokk som det står "DIAGNOSE" på)
*La bilen gå to min på tomgang også er du klar til å justrere.
*Du bruker en tenningslampe (hvertfall det eg kaller det) som har et strobe lys,du kobler denne opp i følge bruksanvisingen og den den fungerer slik at når lampen lyser så tenner sylinder 1.
*Så peker du tenningslampen ned på reimhjulet, '
*På reimhjulet skal det dukke opp en liten strek samtidig som strobelyset blinker,
*så ser det over reimhjulet, der skal det være en plastdeksel som indikerer hvor mange grader "TDC"en er iforhold til når sylinder 1 tenner.
*Viss streken på reimhjulet ikke er på linje med 10 grader( som plastdekselet viser) men er enten under eller over så stiller man "streken" på reimhjulet ved å vri fordelerlokket enten til høyere eller venstre.
OBS: Det skal veldig lite til for å justere tenningen når man vrir på fordelerlokket så vri forsiktig.
Håper dette er hjelper
Er hvertfall sånn eg justerte tenninga mi.
Skrivde denne i full fart så er sikkert nok med skrivefeil og kanskje litt dårlig forklart men spør viss du er usikker på noe
