TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lykkelig eier av kp61

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #338172  av Offern
 
I dag har jeg kjøpt meg en Kp61 bilder av denne kommer så fort jeg får tid. Er kjøpt av en her på forumet.
 #338176  av ArildM
 
Gratulerer!
 #338274  av Sven
 
Gratulerer med grombørse :D
 #338293  av Morten
 
Velkommen til rusthelvetet! :lol: Hehe

Neida, kjenner ikke bilen du kjøpte spesifikt og er seff unntak fra reglene :wink: Artig bil med skikkelig potensial du har fått deg 8)
 #340476  av Offern
 
Hehe. er noe rust på den men er ikke ille... det er tross alt en snart 27år gammel toyota solgt ny i norge. har desverre bare 2 bilder av bilen de 2 fra annonsen.
3930100033_cdd558f77c_o.jpg
3930100033_cdd558f77c_o.jpg (373.79 kiB) Vist 5212 ganger
3930100211_2d78257181_o.jpg
3930100211_2d78257181_o.jpg (474.59 kiB) Vist 5212 ganger
har også planer om å gjøre den rustfri, senke den litt. (noen som har fjører som passer?) og motorbytte(4efte). skjerbreddere og skjermspeil er i hus og mangler kun montering.
 #340489  av Toyota-rav4-2002
 
Litt Off topic men den var ikke så verst den porschen fremor der på første bilde:)
 #360092  av Offern
 
edit
Sist redigert av Offern den 13 jun 2010 17:30, redigert 1 gang totalt.
 #360094  av Offern
 
var en tur i skien i dag og handlet noen godsaker til starleten 2t motor med 2dobble 40mm solex forgassere og tillhørende girkasse :D blir spennende og se hvordan det blir når jeg får somlet meg til å montere det :D
13062010020.jpg
13062010020.jpg (201.26 kiB) Vist 5125 ganger
Vedlegg
13062010021.jpg
13062010021.jpg (173.24 kiB) Vist 5125 ganger
13062010022.jpg
13062010022.jpg (212.94 kiB) Vist 5125 ganger
13062010023.jpg
13062010023.jpg (163.36 kiB) Vist 5125 ganger
 #360284  av kaos
 
Om du skal bruka tid og krefter på å montera ein 2t motor, så ville eg så absolutt gått for turbo. Motoren i seg sjølv er ganske svak, og blir heller ikkje noke banegreier sjølv om han har doble solex-gassara.
 #360326  av ArildM
 
Kjøper gjerne motoren din om du vil bli kvitt den til en billig penge og den er i god stand;)
 #360331  av Offern
 
Til Kaos. Det er 2 grunner til at jeg kjøpte denne motoren. nr 1 er at sammen med denne bilen driver jeg å restaurerer og pusser opp en 90mod gt4 så starleten er det jeg har som en morrobil nå. med tanke på mitt andre oppussingsobjekt har ikke en lærling på 20år allverden med penger å putte i en sånn jobb. Men hvis du derimot har lyst til å sponse meg med f.eks 50000kr så jeg kan bygge et turbobygg så er det bare å ta komtakt på pm så får vi se hva du har å tilby. For det andre har jeg også lyst til å beholde noe av nostalgien i bilen ved å fortsatt ha en orginal sugemotor fra toyota i bilen. om ønskelig kan også denne motoren trimmes en del uten å forringe kvaliteten så langt mine undersøkeler angår. og selv om motoren er svak så er det fortsatt en effektøkning på ca 90% og det holder lenge på vinter og vått føre. :twisted:

ArildM:
Hehe denne var jeg å hentet på søndag så den er nok ikke til salgs selv om kaos ikke har noe positivt å si om den, og med tanke på att gasserne har oppfølgende serienr og at alt av tenningsdeler er nytt går nok ikke denne så billig nei :) men jeg skal ha deg i bakhodet hvis jeg skal selge 8)
 #360337  av ArildM
 
Edit, kjøper gjerne 4K motoren som står i starleten din hvis den er i god stand :)
 #360630  av tojo2
 
Blir sikkert bra det der.Ca 50 kg vektøkning men mer krefter Ser du har rette versjon av girkasse til at mellomakselen din passer rett på å og girstanga kommer på rett plass :D Gummi klosse som den står på får du ny rimelig fra rockauto men kassetravers må nok lages.
Er det gjort mer med motoren en gassere? Kam-og kompresjonsforhold fx?
 #360736  av Offern
 
arildm: den er nok ikke tilsalgs men skal si i fra hvis jeg ombestemmer meg :)

den er så mye tyngre ja... hehe da blir den i hvertfall tailhappy :twisted:
er ikke gjort noe annet så vidt jeg vet. og den har heller ikke første prioritet siden jeg har det andre prosjektet som jeg nevnte tdligere.
men jeg så at summit hadde kam til den i forskjellige durasjoner så blir noek en sånn etterhvert, samt porting av topp og høyere komp :D

Noen som vet om det går greit å ta ut ca 140-150hk av denne med de gasserne, annen kam, porting og kompøkning? og fortsatt få effekten før ventilflyt? :D

girkassen er den som satt på motoren er en 4trinns fra 1975. så den vil passe rett på? motorfester og girkassetravers lager jeg greit selv med hjelp av noen kamerater som kan sveise :)

den gummiklossen du prater om er det den som står mellom kassetravers og girgasse?