Side 1 av 2
645hk 1. gen 3S-GTE i Norge
Legg innLagt inn:22 okt 2002 19:23
av CelicaTurbo
Hm, Celica GT4 med 645hk omtrent, og fyren holder til i Mo i Rana til og med?
http://www.crossy59.freeserve.co.uk/mads.html
Legg innLagt inn:22 okt 2002 22:28
av Erlend
He he he!

"1,6 bar boost (22 psi appx.) for wasting Evo's and Porsche's"
og "Momo where Momo could be applied." Fyren må være stinn av penger

Samt en ekte Celica-entusiast! Det liker vi

Legg innLagt inn:22 okt 2002 23:05
av CelicaTurbo
om han ikke har penger så bruker han ihvertfall penger

men det står respekt av det der. Det eneste jeg tenker på i ettertid er at det ikke er sikkert det er en 1.gen 3S-GTE selv om celicaen er første gen med den motoren...
Legg innLagt inn:23 okt 2002 00:59
av MR2turbo
så jo rått ut det.. Tro om jeg bare skal bygge meg en sånn motor til mr2'en og.. Kan jo alltids selge huset

Legg innLagt inn:23 okt 2002 01:16
av erling
Weight: 1042 kgs. Power: Dynoed 506,2hp at wheels
Den dingsen der må gå no stygt!!?! Vil nok tror den skulle være såpass at man ikke slutter å bli skremt sånn helt med engang...

Legg innLagt inn:23 okt 2002 09:33
av CelicaTurbo
tipper bilen må være kjedelig å kjøre til vanlig siden turboen sikkert ikke lader før langt opp i turtallet

Men han klarer vist kvartmilen på nederste halvdel av 10.xx sekunder, med blåste stempelringer som det står i linken. Er bra gjort med en tung Celica GT4 det ja

Legg innLagt inn:23 okt 2002 14:21
av MR2turbo
Har aldri prøvd en sånn ekstrem bil, men jeg kan også tenke meg at den ikke er den beste til normal kjøring, ja..
Vet han ikke om dette forumet, siden vi ikke har sett ham her?
Legg innLagt inn:23 okt 2002 15:17
av erling
Legg innLagt inn:23 okt 2002 17:59
av CelicaTurbo
hm, 1042kg er langt under vanlig vekt for den bilen ja, men mente jeg hadde lest et sted at han ikke hadde gjort noe særlig for å lette vekten? Hadde fullt interør og elektriske vinduer og allt vistnok.
men, fyren kjenner nok ikke til forumet men jeg har litt dårlige erfaringer med folk jeg "tipser" om sidene etter å ha snappet opp epost addressene deres fra forum så jeg har sluttet med slik direkte rettet reklame

Legg innLagt inn:24 okt 2002 00:45
av Fangoria
Prøvde en gang en sån bil en gang, mange år siden..
Gikk godt den selv med 150 orginale hester..
Drømte også om denne bilen en stund, men disse begynner å bli litt gamle nå, og nok en del herpa biler rundt om i norge..
Legg innLagt inn:24 okt 2002 09:25
av CelicaTurbo
de begynner å dra på alderen ja, men, denne her er vel turbo-versjonen med 180hk som standard mener jeg? Om den ikke var det i førsten så har han ihvertfall byttet motor i ettertid. 150hk var standard uten turbo og jeg tror nok at bilen var artig med den motoren også. Har sett flere og flere slike kjøre rundt det siste året men jeg vet ikke helt hvordan se forskjell på turbo/ikke turbo versjon da. Turboen har vannkjølt intercooler og ingen scoop på panseret ihvertfall.
Legg innLagt inn:25 okt 2002 14:30
av memo
hehe, bor i mo i rana jeg, og fyren som eier bilen sitter ca 5 meter unna meg, siden jeg jobber sammen med han..
Jeg kan hverken bekrefte eller avkrefte om alt dette stemmer, siden bilen
har vært på verksted i endel mnd'er...han får den tilbake om et par dager sier han..får se hva som skjer..kan jo godt poste litt info om dere er interesserte...jeg har begynt å filme endel bilkjøring og i det siste, så jeg kan filme og legge ut på nett, når det blir aktuelt...
-memo
Legg innLagt inn:25 okt 2002 16:22
av CelicaTurbo
hadde vært flott med info for slik strødd sladder på andre forum kan man ofte sette et stort spørsmålstegn ved

Legg innLagt inn:18 nov 2002 07:38
av dk2
Digga måten han formulert beskrivelsene, hehe.. men: "End price for mods: USD $35000." 250.000NOK?!?? Hva pokker er det han jobber med/som?!??

Og forsikringa har jeg vel heller ikke lyst til å vite noe om....... eller har jeg? ;>>
Pent gjort hvertfall
Daniel
Legg innLagt inn:18 nov 2002 17:42
av CelicaTurbo
så han skrev på et annet forum at "money is not a matter" så enten sitter han godt i en familie, eller så har han vunnet i lotto, eller han er en gründer i et vellykket selskap. Det betyr ikke så mye annet enn at han har litt mer frihet til slikt enn resten av oss
