TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Preben`s Carina e . lakkert ferdig :)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #338610  av |plumbo
 
Da er det kommet en ny bil på gården ;)
kjøpte denne bilen av en kompis på lillehammer ! motoren har tatt kvelden da kilen på reim hjulet til reg reima har løsnet og tatt toppen .

ny topp og topp pakning er nå handlet inn ;) litt flere bilder osv vil kommet etter hvert ;)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Bilen har tidligre vært inne på forumet her ( i 2005 ) her er en liten prosjekt logg om den fra den tiden : viewtopic.php?f=61&t=9835&p=116924&hili ... +e#p116924
Sist redigert av |plumbo den 17 apr 2012 16:23, redigert 5 ganger totalt.
 #338615  av ArildM
 
Pent! Grom stasjonsvogn dette :wink:
 #338626  av Carina_E
 
Se der ja. Da var den på plass ser jeg. :D
Grattis med grei familievogn. :D
Så noen små ting der som så litt kjent ut ja. He he

Håpe den er på veien snart da.

Glenn
 #338694  av sigheri
 
Denne likte jeg.
Har vært inne på tanken selv med 20v Carina E.
 #338712  av Carina_E
 
|plumbo skrev:hei glenn ! tar turen innom deg en dag jeg skal nedover til oslo ;) tenkte jeg skulle hatt et par fjærer av deg etter hvert ;)
Bare å sende en mel så skal jeg finne det fram imens. :D
 #338799  av Roye
 
Hører til sjeldenheten å ragge opp en Carina E stv 8) 8)
Var det 4A-FE i denne orginalt?
 #338815  av |plumbo
 
jupp det var det :) kai har hatt en heftig jobb med ell nett vet jeg med skøting osv .
var oppe hos han i dag go skrev kontrakt så nå er den min ;)
 #338834  av Roye
 
Motoren så jo nesten orginal ut til den bilen også, burde gå å snike den igjennom EU'n hvis avgassene ikke overstiger kravene.
 #338837  av lexusmann
 
Tøft proskekt, er vel ikke så mange andre som har gjordt det før??Hvordan er det med godkjenning, vanskelig??
 #338838  av lexusmann
 
Tøft prosjekt, er vel ikke så mange andre som har gjort det før??Hvordan er det med godkjenning, vanskelig??
 #338845  av ArildM
 
Godkjenninga er vel nært umulig, men skulle uansett ikke være noe problem på EU med unntak av avgassene.
Vet at avgasskravene i Japan er snillere en i europa så er litt redd dette selv når jeg en vakker dag får start på hybrid silver/blacktop motoren min
 #338860  av |plumbo
 
tror ikke det skal være et problem og få godkjent denne motoren i carinaen. det er en 1.6l ( lettere enn 2l ) carinaenn er levert i gti ( det kommer en dele bil opp i morra) den har skive bremser bak , og sikkert andre bramser forran med noen div stag osv. er litt usikker på hk antallet på 2l gti motoren men jeg tror det ligger rundt 140 150 eller noe sånt . så det og øke med et par hk ( til 170 ) og ha en lettere motor og kraftige bremser skal nok ikke være en umulighet vil jeg tro .
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9