TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Preben`s Carina e . lakkert ferdig :)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #388114  av |plumbo
 
hmm nå har jeg sett meg lei på el feil på el feil. tanken bikker veldig mot høgging av bilen .. dvs kjøpe en ny carina e stv med motor havari og ta ut motor av den blå og svare corollan og sette den i den nye bilen , for så og ta ut motoren på carinaen og sette den i corolla enn igjen ;) tanken frister VELDIG !!

har en carina stv på hånd nå som trenger kun ny motor så tanken kribler veldig :) for så og flytte over gti interiøret og stylinga og få på litt lett senk og 17" era hmm ...
noen syns punkter ?

edit : ell nette er VELDIG MYE Klipp og lim .
 #388120  av |plumbo
 
alt er egentlig et problem . 1 den lader ikke ( lade lampe i dasj lyser ikke )
lysa foran kutter ut .
over ledning en eller anna plass så batteriet tapper seg .
speedometeret og tur teller har sluttet og fungere .
kupe reguleringa fungerer nå og da .
div rellere over alt og masse kabelsko på hele el nette både i dasj bord nette og motor nett pluss lys nette . så feil søking er håpløst.

nå skal det sies at det meste fungerte nå jeg fikk bilen . jeg har i etter tid montert inn el vinduer på den og spredere foran . hadde en bekjent som surra med ell nette som er en mekaniker som kan ell nett . når jeg fikke den tilbake for en stund siden med de nevnte eu feilene så ble de fikset og så når jeg skulle ta en prøve tur dukket disse over nevnte feilene opp . lei er vel et stikk ord fra min side :P
 #388364  av Xlr8
 
tror de er minst arbeid og fikse lednings nettet men:P er ikke dårlig jording enn plass vell?
 #388613  av |plumbo
 
tja men den feil søkinga for og finne feilen tar en del timer .. :\ føler selv at det er raskere og ta ut motoren og fortsette på en anna .
 #397146  av |plumbo
 
oki da er hugginga av stv igang ;) har en lik stv som jeg driver og skal få på veien igjen :) den er ferdig retta opp igjen bak , mangler bare og flytte over bakluka og få lakkert bakskjermene .

fant ut at det var enklere og hugge carinaen med balcktop enn og begyne og flytte ut motor og el nett osv .

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Vedlegg
91_-334304380.jpg
91_-334304380.jpg (47.63 kiB) Vist 2019 ganger
91_-1606497329.jpg
91_-1606497329.jpg (51.08 kiB) Vist 2019 ganger
91_-1910057503.jpg
91_-1910057503.jpg (33.84 kiB) Vist 2019 ganger
 #401355  av |plumbo
 
begyner og nærme seg enden her og nå :) har igjen og hugge av TRD skjørta på bilen med blacktop og flytte over deler av interiøret . skal også gjøre ferdig topp plata i bagasjen ;) regner med at den glir gjenom eu uten store problemer etter en forstillings kontroll :)
 #401601  av Robin1994
 
hmm et spennende prosjekt. hvordan går det med den nye bilen som du skulle flytte alt over ifra blacktop carina'en?? :p

har samme frontleppe og sideskjørt til min carina E sedan som jeg skal begynne å pusse ned å lakkere opp snart :p kommer en tråd om dette senere :p
 #405326  av |plumbo
 
liten update :)

akurat nå så ligger det interiør deler spredd utover hele værkstede . har demontert begge bilene totalt innvendig.
dvs at nå blir det gti interiør i den nye bilen og ikke det org kjedlige .

har banka av side skjørte fra forje bil og montert på disse . manlger og tette kantene men deter fort gjort :)

el feil løst . ( bagatel som det altid er , noe så enekelt som en sikring som het alt. sens på hele 7.5 amp. :P lang historia orker ikke forklare alt ;))

bakskjermen er 99% ferdig retta opp igjen , noe små skimlinger og et sveise punkt så er den klar .

når interiøret er flytta over , sveiser jeg om eksosen til dobbel GTI anlegg bak på denne også :)
har bestilt panser bh og 35mm senk hos BS i dag :)
 #405597  av Mr_Storbrua
 
Bilder sier mer enn 1000 ord :P
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9