TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Preben`s Carina e . lakkert ferdig :)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #405938  av SupraJensen
 
blir bra dettan her :wink: du må legge ut bilder av eksos sveisinga osv. ;) og gjerne bilder av mere stuff på bilen, for dette gir meg inspirasjon til å gjøre det samme med GTien :wink:
Hva skal du sette blacktop motoren i? gammel oldshcool corolla GTi, lik den blåe du hadde? 8)
 #405939  av |plumbo
 
må først ta livet av 1.8l for da her jeg et el nett ekstra ;) orker ikke begyne med motor bytte og masse el feil ogjen før jeg har fått skilt på den ;)

i morra blir det lufting av bremser også driver jeg og jukser meg inn på tåkelys brytern på den da sli ikke har ferdig opplegg til tåkelyset på bilen . ;)

edit: planen med blacktopen er et nytt e10 bygg ja . har fått tak i bremser fra en levin så nå mangler jeg kun bremse kraft forsterker og det orginale tårn staget på de bilene så har jeg en komplett fx gt ;) ( på pappiret i allefall ) . så jeg får se om biltilsynet er like enig med meg at dette er bra ;) den bilen blir ikke like ut spjåka som den blå og svarte da den er et prøv og feil og prøv på nytt prosjekt ;)
 #406027  av |plumbo
 
et skritt fram og 2 tilbake er vel et velkjent fenomen ve :P

fått årdna bremser i dag og tekytlert hjul husa bak .

skulle rette litt på ratte i dag og evt se om det gikk ann og trikse til så jeg fikk inn gti ratte. først datt kaben til tuta ut av sokkelen og deretter fant jeg plutslig ut at 96 mod vs 93 mod ikke hadde jern spak på hendelen til vindus viskera men PLASTIK !?!? . grunden til at jeg fant ut dette var at jeg hadde øyna på hjula og drev og retta de opp igjen med en løs airbag som hadde havnet på feil side av ratte ( ja jeg har ikke sovet i natt så jeg er trøtt og borte vekk ) bil med servo som er av slått er tung på ratte og jeg merket ikke at den var ekstra tung så jeg dro til og hørte KRÆÆK !! dermed hang hendelen og slang :( men men som jeg har hørt i en sang DET LØSER SEG !! ;)
 #406219  av SupraJensen
 
hehe ja det er sykt fort gjort det der.. typisk når man holder på å finjustere å styre :P
men blir bra dettan her, har fulgt med litt i bakgrunnen :wink: men GTI rattet? d e jo bare et helt vanelig GLI ratt (4eika?). ivertfall det min GTi har :P

blir bra med Blacktop i E10, skal du bruke G6R kasse da?
 #406222  av |plumbo
 
jupp det er et orginalt ratt som sitter der . derfor jeg knakk hendelen i forsøket på og modifisere inmaten så dette skulle stemme overens med airbag og el nett. :P ga opp det så gti ratte er tilsalgs ( ja det er et skinnratt med 4 eiker og 2 tutknapper på ) ;) det som er i min nå er gubbeplastik ratt med 4 eiker

ang girkassa blir det mest sansynlig en org 4afe gir kasse med like lande drivakslinger på hver side og evt en sperre diff . jorgen20 kommer oppover i helga med celican sin og tar gir kassa fra japan og seter i den . hadde vist rasa girkassa si så han trengte en ny en ;)
 #406443  av |plumbo
 
da er hendelen bestilt og et nytt abs nav til høyresiden er også reservert :)

tok meg litt " kunstnerisk friet" mellom slaga i helga med gir kasse bytte på jorgen20 sin celica og oppretting av fronten på en corolla til en på tscn forumet :)

dårlige bilder så intrykket er mye bedre i virkligheten ;)
Bilde

Bilde

Bilde
 #406478  av |plumbo
 
takker for det :) gøy og høre litt posetive ting avogtil ;)

mangler og få på no rød vakum slanger , en god vask og plast fornyer her så er motor rommet ferdig og MAO. det er en bruks bil ikke show bil ;)
 #407179  av |plumbo
 
takker :) går og lurer litt på om jeg skal få tak i en ski box også fra 90 tallet . hadde gjort " krona " på værket . noen mening om det ?
 #407211  av SupraJensen
 
|plumbo skrev:takker :) går og lurer litt på om jeg skal få tak i en ski box også fra 90 tallet . hadde gjort " krona " på værket . noen mening om det ?
Må si at dette ble meget bra :wink: fine felger også, må si at motorrommet ble bra 8)
men dropp skiboksen, skal du ha skiboks, så må det være en som er helt lav med taket :wink:

gleder meg ivertfall til å se det ferdige resultatet :twisted:
 #407586  av |plumbo
 
da er det bestilt nye vakum slanger til carina enn , del solen , celican til jorgen20 og en kommende bil til fruen ;)
2 sett med røde ( carina og honda ) 1 sett blått ( celica) og ett sett med ROSA! til en bil vi ikke vet helt hva blir enda. ;) går nok litt tregere framover her nå da venstre armen er gipsett etter en tur på holke føre på gårds plassen :\
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9