Problemer hos BT
Legg innLagt inn:15 okt 2009 00:00
JDM 93.(rev3) 3s-gte flytte over i 91.(rev1)
En og en halv måned siden: Søkte til BT om motorbytte. Fikk svar fra personen om at jeg måtte bestille time for plombering av donorbilen før jeg begynte på noe som helst.
Personen som skulle utføre plombering av min rearcut var tilfeldigvis saksbehandleren av søknaden min om motorbytte.
Personen fra BT var veldig vanskelig å snakke med. Han endret plutselig mening når jeg rettet på noe av det han sa.
"oi en halv bil, hvor er resten av den? jeg trodde du hadde en hel bil siden det står "donorbil" her"i svaret(som han hadde skrevet) på søknaden om motorbytte.(Jeg skrev tydelig i søknaden min at det var en halv bil)
Han hadde etter svaret på søknaden min snakket med en i toyota som han syntes hadde peiling på MR2 og han sa at MR2 aldri hadde kommet med 245hk, den bilen fantes ikke. Virket fra første minutt som om at han allerede hadde bestemt seg for å ikke gjennomføre plomberingen.(uten å gi beskjed til meg slik at jeg tapte 3 timer på jobb som jeg må jobbe inn igjen, og leie av bilhenger)
1. Ville ikke plombere bilen fordi han ikke trodde jeg ville klare å dokumentere godt nok for å få dette godkjent.(da hadde jeg sløst penger på å leie henger, og 3timer avspasering fra jobb for å ta denne timen)
2. Ville se chassinummer på rearcut(er ikke chassinummer forran under panser? fronten ligger nok i japan en plass:S) for å vise at bilen ikke er stjelt og at chassi er fra den bilen jeg sier den er fra, mente det ikke var godt nok med kvittering fra TRS autoteknikk når chassinummer står skrevet på kvitteringa men ikke på chassi.(skrevet med hvis tusj på bakskjermen) Blir det ikke som at politiet vil at du skal bevise at en ting du har kjøpt fra en butikk ikke har blitt stjelt før den kom til butikken?
3. Han sa at japanske biler og biler fra USA er ikke krasjtestet likt som europeiske biler, derfor er det umulig å importere en bil fra USA / japan(selv om karoseri er samme!?!?!?!). Fordi når jeg bygger om bilen vil den bli en japansk bil, og det er ikke mulig å importere / godkjenne dette."du vil ikke kunne importere en bil fra disse landene" "ingen ombygd mr2 har blitt godkjent i norge"
Så da møtte jeg opp på biltilsynet til en bestilt time for så å bli avvist. Føler meg dårlig behandlet. Han kunne i det minste sagt til meg at han ville ha dokumentasjonen FØR plombering. I brevet stod det bare at jeg måtte ha dokumentasjonen før godkjenning av ombyggingen etter arbeidet var utført.
Noen som har noe å si til dette?
Forresten noen som vet hvor jeg kan se hva krav til bremser og avgass er i europa?
En og en halv måned siden: Søkte til BT om motorbytte. Fikk svar fra personen om at jeg måtte bestille time for plombering av donorbilen før jeg begynte på noe som helst.
Personen som skulle utføre plombering av min rearcut var tilfeldigvis saksbehandleren av søknaden min om motorbytte.
Personen fra BT var veldig vanskelig å snakke med. Han endret plutselig mening når jeg rettet på noe av det han sa.
"oi en halv bil, hvor er resten av den? jeg trodde du hadde en hel bil siden det står "donorbil" her"i svaret(som han hadde skrevet) på søknaden om motorbytte.(Jeg skrev tydelig i søknaden min at det var en halv bil)
Han hadde etter svaret på søknaden min snakket med en i toyota som han syntes hadde peiling på MR2 og han sa at MR2 aldri hadde kommet med 245hk, den bilen fantes ikke. Virket fra første minutt som om at han allerede hadde bestemt seg for å ikke gjennomføre plomberingen.(uten å gi beskjed til meg slik at jeg tapte 3 timer på jobb som jeg må jobbe inn igjen, og leie av bilhenger)
1. Ville ikke plombere bilen fordi han ikke trodde jeg ville klare å dokumentere godt nok for å få dette godkjent.(da hadde jeg sløst penger på å leie henger, og 3timer avspasering fra jobb for å ta denne timen)
2. Ville se chassinummer på rearcut(er ikke chassinummer forran under panser? fronten ligger nok i japan en plass:S) for å vise at bilen ikke er stjelt og at chassi er fra den bilen jeg sier den er fra, mente det ikke var godt nok med kvittering fra TRS autoteknikk når chassinummer står skrevet på kvitteringa men ikke på chassi.(skrevet med hvis tusj på bakskjermen) Blir det ikke som at politiet vil at du skal bevise at en ting du har kjøpt fra en butikk ikke har blitt stjelt før den kom til butikken?
3. Han sa at japanske biler og biler fra USA er ikke krasjtestet likt som europeiske biler, derfor er det umulig å importere en bil fra USA / japan(selv om karoseri er samme!?!?!?!). Fordi når jeg bygger om bilen vil den bli en japansk bil, og det er ikke mulig å importere / godkjenne dette."du vil ikke kunne importere en bil fra disse landene" "ingen ombygd mr2 har blitt godkjent i norge"
Så da møtte jeg opp på biltilsynet til en bestilt time for så å bli avvist. Føler meg dårlig behandlet. Han kunne i det minste sagt til meg at han ville ha dokumentasjonen FØR plombering. I brevet stod det bare at jeg måtte ha dokumentasjonen før godkjenning av ombyggingen etter arbeidet var utført.
Noen som har noe å si til dette?
Forresten noen som vet hvor jeg kan se hva krav til bremser og avgass er i europa?