TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Avensis t27n. Solgt

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #340501  av ErikG
 
Har kjøpt meg ny bil. Endte på en hvit Avensis stv Advance med navi, 1.6 bensin. Blir litt div småting på den etterhvert, men først kommer vinterhhjul. Blir noen 9x17 Zito felger. Får dekka i morra så blir godt å få lagt på dem så jeg kan få av de fæle ståøfelgene med kapsler.

Planene for bilen er:

TTE leppe foran og bak og skjørter
Foliere taket mellom railsene svart
17'' på vinter
20'' på sommer
Senk, usikker hvordan, ikke kommet mange alternativene enda
Xenon i hoved og grøftelys

Tok noen bilder som den står nå. Dønn orginal... Regner med jeg tar noen bilder når vinterhjula kommer på.
Vedlegg
Avensis1.jpg
Avensis1.jpg (514.39 kiB) Vist 9612 ganger
Avensis2.jpg
Avensis2.jpg (453.22 kiB) Vist 9612 ganger
Avensis3w.jpg
Avensis3w.jpg (331.18 kiB) Vist 9612 ganger
Sist redigert av ErikG den 11 feb 2012 21:34, redigert 2 ganger totalt.
 #340508  av celicat23
 
Nice. Eneste fargen som er noe alternativ for nye avensis'en. Liker planene du har også, høres ut som gode valg.
 #340517  av GhostRider88
 
Liker den nye avensisen veldig godt og den tar seg utrolig bra ut i hvit!

Planer om å kjøpe en slik en her i familien også. Men da i svart. (den nye avensisen tar seg, etter min mening, seg best ut i enten svart eller hvit.)

Blir nok meget bra med de planlagte modsene ;) 8)
 #340562  av ErikG
 
Fått på vinterhjula i dag. Ble smukkt. De på bilprodukter bare lo når jeg bestilte dem. Mente jeg var gal, men de gikk akkuratt på, så med andre ord, perfekt!
Vedlegg
Avensis4.jpg
Avensis4.jpg (366.61 kiB) Vist 9567 ganger
Avensis5.jpg
Avensis5.jpg (502.95 kiB) Vist 9567 ganger
Avensis6.jpg
Avensis6.jpg (621 kiB) Vist 9567 ganger
 #340632  av lexusmann
 
Fin bil... :D Sett på felger?Vinter'n er jo fin tid å sikle på sånt... :lol:
 #340633  av ErikG
 
Det var deilig å få på vinterhjula ja. Men ett helvete å få fylt luft i dem. Måtte sprenge dem ut med startgass;) Nesten blitt litt fysen på like felger bare i 19'' på sommeren, men tror jeg må holde meg på de felgene jeg har hatt i tankene en stund. De er 3 delte skrudde så må sjekke pris på dem først.
 #340636  av lexusmann
 
ErikG skrev:Det var deilig å få på vinterhjula ja. Men ett helvete å få fylt luft i dem. Måtte sprenge dem ut med startgass;) Nesten blitt litt fysen på like felger bare i 19'' på sommeren, men tror jeg må holde meg på de felgene jeg har hatt i tankene en stund. De er 3 delte skrudde så må sjekke pris på dem først.
Syns du skrev 20" i første posten jeg?? :D Men 19" er sikkert finere på Avensis... :wink:
 #340640  av ErikG
 
Om jeg kjører like felger blir det 9x19 ET28, men om det blir de andre blir det 8,5 eller 8x20. Alt kommer ann på innpress. Får ikke plass til like de jeg har i 20, da tar de borti litt her og der, mens 19 tror jeg skal gå. Er ikke så mange som har prøvd noe særlig av felger på t27n så må finne det ut selv. Har sett litt i forhold til muligheten for å valse og det er "valset" orginalt foran og bak ligger det en ekstra sveis i ytterkant av skjermen som ikke er noe å valse på så må treffe på felgene.

Orginalt sitter det 7x17 med ET45, de jeg har på er 9x17 ET28 så er ganske langt unna org.
 #340650  av Supramk3turbo
 
Gratulerer, skikkelig fin bil :D
 #341120  av ErikG
 
Monterte på 25mm TTE senkesett i dag. Valgte den hardeste typen, Ble litt lavere, men ikke så lav som jeg ønsket. Det som også er kjipt med alle tte senkesetta er at de blir lavere bak enn foran. Blir litt mye familie senk etter min smak.
 #342740  av antiford
 
Hei ErikG

Hvordan synes du bilen fungerer med 1,6 bensin motoren i daglig bruk? Er motoren tilstrekkelig for bilen?

har du sett noe på hva som er mulig å ha av felger på den? tenker på impress.. ser for meg 8x18/8,5x19 et 40-45. Er dette mulig? Ser du har valgt lavere impress, noen grunn til dette uteom det utseendemessige? (dårlig plass innover i hjulbuene?)

Takk

AP
 #342741  av ErikG
 
For meg fungerer 1.6 helt greit. Er ingen sportsbil akuratt, men forventer heller ikke det.

Valgte så lavt innpress pga det var eneste som fantes i de felgene. Men 8,5 med ET40-45 vil nok ta i på innsiden, ihvertfall bak.

Det jeg tenker av felger blir nok 8,5x20 med ET mellom 27 og 32.

Har også kappet fjørene en halv runde foran, men må nok ta en halv runde til for å få det riktig. Blir nok coilovere til sommern da jeg ikke synes TTE senkesettet senker nok.

Har også bestilt folie til å legge på taket også skal jeg ta av takrailsa og lakkere dem samme svartfarge som rundt vinduene.
 #342744  av antiford
 
takker for info:) sitter å vurderer et leasingtilbud på tilsvarende bil

sammenligner målene på felgene dine med hva som er mulig å få plass til:)

9x17 et28 vs org. backspace: 15mm deeper. Rim lip 49mm wider. 100% clear (leaves even more room than OEM)
7,5x18 Et45 TTE vs org. backspace: 13mm deeper. Rim lip 13mm wider. Package is 10 mm (0.4'') closer to suspension/brakes components. Fungerer!
8x18 et45 vs org. backspace: 19mm deeper. Rim lip 19mm wider. Package is 10 mm (0.4'') closer to suspension/brakes components.
8x18 et40 vs org. backspace: 14mm deeper. Rim lip 24mm wider. Package is 5 mm (0.2'') closer to suspension/brakes components. Fungerer!
8,5x19 et38 vs org. backspace: 18mm deeper. Rim lip 32mm wider. Package is 8 mm (0.3'') closer to suspension/brakes components.


hvor mye plass er det egentlig på innsiden av orginale felger mot innerskjermer og hjuloppheng?



takk

AP
 #345415  av ErikG
 
Da er xenon i sprederne montert og diodeparklys montert. Skal hente xenon til kjørelysa denne uka også. Har også fått montert TTE grill. Tatt noen bilder i kveld av xenonen og bilen etter senking.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7