500hp Celica CS - Hjelp til delevalg
Legg innLagt inn:23 okt 2009 19:11
Hei, litt hjelp til delevalg for Celicaen, 92 mod st185 CS. Eksisterende mods står i prosjekttråden viewtopic.php?f=61&t=29464&start=15#p326700 . Sikter mot 450-550hp. Planlagte kjøp:
1] Clutch; trenger ny, har en ORC 409 som allerede slipper.
-> Må ha noe som tåler "alt" men samtidig ikke knuser girkasser. Synes OS Giken Twinplate ser ut som et av de beste valg, og ok priser på bla http://www.greenline.jp Men er litt grønn på hvem av dem man skal ha, 204 eller 215mm etc? Slikt vet ikke jeg. Tipper det er OS Giken TS2B med Sleeve Bearing Set som er korrekt, men greit å få det bekreftet.
2] Turbo; dagens er maxet ut så det holder.
GT3082R ser ut som et førstevalg så langt, tenker på 0,63 A/R for å få rask spoolup.
Ser ATS og KO begge har komplett kit med dp etc ca likt priset. Må si KO ser bedre ut. Innveninger/tanker omkring dette valget?
3] Grenrør:
-> Her er jeg usikker, aussie fra f.eks Fensport, er dette noe å gå for? Behøver jeg dette?
4] FMIC: Den originale vannavkjølte sliter faktisk allerede på sub 350hp, så den må byttes til FMIC.
-> Tenker jeg tar den som er tilpasset fra Fensport, siden de sier den er tilpasset. Innvendinger? Noen gode erfaringer mhp føringsvei, ser j**** trangt ut!
5] Radiator:
Trenger man ny, eller holder den originale? Ser bla 935motorsports.com har noen som er ok til ca 1500.
6] Bremser:
Så langt har ikke det vært noe problem, bilen har ABS og jeg henger i selene, så her tar jeg en billligoppgradering til f.eks Brembo disker eller Black Diamond.
Har noen noe liggende til ok pris er det selvsagt bare å melde fra.
1] Clutch; trenger ny, har en ORC 409 som allerede slipper.
-> Må ha noe som tåler "alt" men samtidig ikke knuser girkasser. Synes OS Giken Twinplate ser ut som et av de beste valg, og ok priser på bla http://www.greenline.jp Men er litt grønn på hvem av dem man skal ha, 204 eller 215mm etc? Slikt vet ikke jeg. Tipper det er OS Giken TS2B med Sleeve Bearing Set som er korrekt, men greit å få det bekreftet.
2] Turbo; dagens er maxet ut så det holder.
GT3082R ser ut som et førstevalg så langt, tenker på 0,63 A/R for å få rask spoolup.
Ser ATS og KO begge har komplett kit med dp etc ca likt priset. Må si KO ser bedre ut. Innveninger/tanker omkring dette valget?
3] Grenrør:
-> Her er jeg usikker, aussie fra f.eks Fensport, er dette noe å gå for? Behøver jeg dette?
4] FMIC: Den originale vannavkjølte sliter faktisk allerede på sub 350hp, så den må byttes til FMIC.
-> Tenker jeg tar den som er tilpasset fra Fensport, siden de sier den er tilpasset. Innvendinger? Noen gode erfaringer mhp føringsvei, ser j**** trangt ut!
5] Radiator:
Trenger man ny, eller holder den originale? Ser bla 935motorsports.com har noen som er ok til ca 1500.
6] Bremser:
Så langt har ikke det vært noe problem, bilen har ABS og jeg henger i selene, så her tar jeg en billligoppgradering til f.eks Brembo disker eller Black Diamond.
Har noen noe liggende til ok pris er det selvsagt bare å melde fra.