Side 1 av 1
problem med tomgang.
Legg innLagt inn:03 nov 2009 14:54
av Bauf2k
hei, har et lite problem med bilen. når jeg har bilen på tomgang og gasser og slipper gasse kjapt, da faller turtallet så langt ned at bilen stopper.. jeg trodde det var en vakum lekkasje som gjorde det. har nettopp hatt bilen på verksted for et par ting og det her var en av de tingene. han som jobbet med bilen sa han fant en lekkasje under fordelerlokket. men det var tydeligvis ikke det.. det skjer bare når bilen har oppnådd driftstemperatur. noen som har forslag til hva det kan være? har kjørt diagnose,men var ingen feil.
bilen det gjelder er en st185 cs
Re: problem med tomgang.
Legg innLagt inn:03 nov 2009 21:09
av Insanity
har du åpen dump?
Re: problem med tomgang.
Legg innLagt inn:04 nov 2009 12:12
av Bauf2k
jepp!
Re: problem med tomgang.
Legg innLagt inn:04 nov 2009 19:21
av Insanity
Bauf2k skrev:jepp!
ta den bort... problem løst.. hehe
jeg kjører med semi resirc og det funker veeeeldig bra

Re: problem med tomgang.
Legg innLagt inn:04 nov 2009 23:55
av Bauf2k
huh, så er det den som er problemet?? hm.. litt rart da at ikke andre folk med dumpventil har det sånn?
liker jo lyden av hks ssqe da

Re: problem med tomgang.
Legg innLagt inn:05 nov 2009 09:44
av Insanity
Bauf2k skrev:huh, så er det den som er problemet?? hm.. litt rart da at ikke andre folk med dumpventil har det sånn?
liker jo lyden av hks ssqe da 
prøv å ta den bort først.. så ser du om problemet løser seg. men jeg vet det er fler.. inkl megselv som har hatt problemer med tomgang ved bruk av åpen dump.
med en semiresirc så får du grei lyd og god funksjon
Re: problem med tomgang.
Legg innLagt inn:05 nov 2009 12:11
av Bauf2k
ok, får teste ut det

Re: problem med tomgang.
Legg innLagt inn:17 jan 2010 05:22
av Bauf2k
har nå prøvd å fjerne dumpventilen, men er samme problem fortsatt. men er ikke bare på tomgang det skjer, kan kjøre og bare tråkke inn clutch'en og se turtallsnåla falle helt til 0,så dauer bilen. men det skjer ikke om jeg har ca 2000rpm, da faller den ca til 400-500,for så å stige til 800-900rpm. men gasser jeg litt før jeg tråkker på clutch'en og kommer over 2000rpm,da faller den ned til 0. detter er veldig plagsomt, spess når jeg girer ned og skal parkere eller stoppe i kryss ellerno. kan det være at den suger falskluft fortsatt?