TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Auduns MR2 MK2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #441598  av ArildM
 
Fin størrelse, fine felger :) Real deal er alltid bedre enn replica. Tipper de sitter ganske greit uten spacere også :) Mulig du må space litt bak da. Østfold felgteknikk har peiling :) Koster litt, men blir nok meget bra resultat :)
 #441638  av DanielJ
 
Ikke for å være negativ men Euroline i så liten dimensjon, blir det bra? Euroline's er tøffe når de er store og breie. Skulle vært 18x9 og 18x10 eller større :)
 #441642  av Audun F
 
DanielJ skrev:Ikke for å være negativ men Euroline i så liten dimensjon, blir det bra? Euroline's er tøffe når de er store og breie. Skulle vært 18x9 og 18x10 eller større :)
Er jo ikke noe VAG kjerre jeg har heller :p

Replica felgene var samme dim, men litt bredere bare. Problemet er at jeg ikke kan ha noe bredere forran, og 18" er litt overkill tror jeg. Jeg går litt mot strømmen her - jeg har ikke sett noen andre med MR2 og slike felger.

Jeg tror det blir fett, men det vet vi ikke før til høsten :mrgreen:
 #441658  av magnesmurf
 
Audun F skrev:
DanielJ skrev:Ikke for å være negativ men Euroline i så liten dimensjon, blir det bra? Euroline's er tøffe når de er store og breie. Skulle vært 18x9 og 18x10 eller større :)
Er jo ikke noe VAG kjerre jeg har heller :p

Replica felgene var samme dim, men litt bredere bare. Problemet er at jeg ikke kan ha noe bredere forran, og 18" er litt overkill tror jeg. Jeg går litt mot strømmen her - jeg har ikke sett noen andre med MR2 og slike felger.

Jeg tror det blir fett, men det vet vi ikke før til høsten :mrgreen:
Ikke plass til noe bredere enn 7,5" med Et 38 foran?
Har jo den dimmen på min bil, og der er det godt med plass.
Satt på coilovers eller noe annet siden du ikke får det til å passe?
Plass både på ut og innside i bilen min. Burde klart å få på 8,5" med rundt Et35 uten problem foran.
 #441679  av Audun F
 
Det er en grunn til at jeg måtte selge replica felgene. De var 8 brede forran med ET38, og de slo inn i KW V3 coiloversa... Skulle gjerne hatt bredere, men det går altså ikke hos meg, såfremt det ikke er noe spesielt man kan gjøre for å frigjøre mer plass i hjulbuen :|
 #441694  av magnesmurf
 
Det finnes løsninger, men det beste er nok å kjøpe nye felger som du har gjort.
Valsing av hjulbuer osv blir aldri bra.

Men synes fortsatt det er merkelig, for selv om du har byttet til coilovers skal det bare minske plassen på innsiden.
I ytterkant burde du fortsatt ha like mye å gå på som orginalt. Hvis ikke du har det, begynner vi å snakke om at du har endret sporvidden på bilen. Og da får du store problemer med godkjenningen ift biltilsynet.

At du har senket bilen gjør jo litt med tanke på hva hjulet kommer borti ved maks rattutslag. Men det burde fortsatt vært plass med tanke på at jeg har såpass mye å gå på på min bil. Med mindre du har skamsenket bilen så hjulene subber oppi skjermene ovenfor selve flasen i skjermen da :shock:
 #441717  av lasse
 
Man kan jo jukse det til med justerbare dempertopper, og justere negativ camber på toppene, og så postitv man får det på fjærbeina, for det er vel ovalt hull til ene bolten på huben på KW settet om jeg ikke tar feil? Ellers kan man bruke crash bolter på huben om det ikke er ovalt hull (evt begge deler...)
 #443787  av Audun F
 
Beklager, dårlig med oppdateringer I trådene på TS-OGN de siste månedene. Har styrt mest mest bryllup og ferdig restaurering av 3 hjulingen min. Nå som bryllupet er ferdig, og hverdagen sakte, men sikkert kommer tilbake så blir det forhåpentligvis en time eller to med Toyota'n...

Bestillte akkurat ny original coil, ny tenningsmodul og ny fordeler - alt fra Toyota. Så da håper jeg David kan komme innom en dag senere i sommer og få start på udyret :D

Edit: Han kølla som skaffer felgene mine kunne plutselig ikke levere de størrelsene jeg hadde bestillt, så da er vi ute i det blå igjen på størrelse. Jeg tror jeg vil ha 17x7, og 17x8 - begge ET32. Så håper man at det passer, det skal i alle fall være nesten flush ifølge felgkalkulatoren til MR2 MKII.
 #443791  av magnesmurf
 
Kikket litt på min bil etter at dempere osv ble byttet.
NÃ¥ er det lite klaring mellom demper og dekk foran, da med 7,5" bredde og ET 40 innpress.
Så ser nå at du kan får litt problem med bredere foran. Bak har jeg god klaring.
Hvis du bruker coilovers blir nok plassen enda dårligere.
 #443987  av inzane2012
 
huska jeg hadde 18x8, og mener innpresset der var 35, og med 215/40 og 225/40 så gikk di akkurat klar under fjærskåla framme vertfall, var ikke snakk om store klaringen der nei.
 #446994  av Audun F
 
En kjapp liten juleoppdatering her...

Har fått 4 fine felger fra Japan/Hong Kong - endelig! Det ble et sett med ordentlige Work Euroline DH felger i str. 17x7 og 17x8. Dessverre så var forhjula i ET30, så da blir det å få Østfold Felgteknikk til å endre ET til 38 slik at de blir like bakhjula som er ET38. Østfold Felgteknikk kan forhåpentligvis også shine opp felgene siden de hadde litt småflekker på seg. Heldigvis ikke kantkjørt som de jeg fikk forrige gang.

I tillegg så har Underground Garage hentet bilen for å gå over motoren slik at den går slik den skal. Har slitt et års tid nå med å få ordentlig drift på motoren, så da håper jeg David fikser biffen ganske kjapt :D

Har også fått kommet i gang med et varmt skrurom på låven der jeg står. Dermed slipper jeg å skru på bilen i 15 blå!

God hjul og godt nytt år folkens! :D
 #446995  av GhostRider88
 
Audun F skrev:En kjapp liten juleoppdatering her...

Har fått 4 fine felger fra Japan/Hong Kong - endelig! Det ble et sett med ordentlige Work Euroline DH felger i str. 17x7 og 17x8. Dessverre så var forhjula i ET30, så da blir det å få Østfold Felgteknikk til å endre ET til 38 slik at de blir like bakhjula som er ET38. Østfold Felgteknikk kan forhåpentligvis også shine opp felgene siden de hadde litt småflekker på seg. Heldigvis ikke kantkjørt som de jeg fikk forrige gang.

I tillegg så har Underground Garage hentet bilen for å gå over motoren slik at den går slik den skal. Har slitt et års tid nå med å få ordentlig drift på motoren, så da håper jeg David fikser biffen ganske kjapt :D

Har også fått kommet i gang med et varmt skrurom på låven der jeg står. Dermed slipper jeg å skru på bilen i 15 blå!

God hjul og godt nytt år folkens! :D
Godt å høre/lese at det går fremover med Mr2'n og at den er i gode hender :) Min egen Mr2 skal også få et lengere opphold hos Underground Garage (forhåpentligvis) i vinter. Også motorrelatert ;)

Ser frem til bilder :)
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 73