Side 1 av 1

enda mer gamp

Legg innLagt inn:12 nov 2009 02:00
av Mk3killan
Jeg bare lurer litt på hva som er nødvendig om jeg bytter ut den orginale luftmengemåleren min, Med en sånn lexus v8 luftmengdemåler ? vil gjerne høre fra dere som har gjort dette selv :)
vil ha et setup som funker. Any one ? noen har vel råd ? Lurer bare på minimums requirements liksom :) for jeg regner med at jeg kan ikke bare smelle på den nye og større luft mengdemåleren og kjøre sånt. ?

Re: enda mer gamp

Legg innLagt inn:19 nov 2009 03:59
av Mk3killan
Jeg har kommet frem til følgende konklusjon , Og det er at sammen med en sånn lexus LMM (luft mengde måler) så må jeg ha 550 dyser. Og større bensin pumpe + fuel pressure regulator om ønskelig.
Kan noen bekrefte om det går greit og kjøre med kunn oppdatert LMM + 550 dyser ? og kun dette.

Re: enda mer gamp

Legg innLagt inn:19 nov 2009 08:46
av tojo
Her står alt du trenger å vite om Lexus/550 oppsettet : http://suprasonic.org/lexusriemer/lexusnotes.html

Re: enda mer gamp

Legg innLagt inn:06 des 2009 13:17
av toyotapsycho
jeg kjørte med kun lexus lmm,, det var merkbart,, men den brukte mere fuel enn det var verdt..

Re: enda mer gamp

Legg innLagt inn:07 des 2009 01:09
av Mk3killan
Takk for svar iallefall. Men du vet du om du fikk flyttet den fuel cut grensen når du kun kjørte med lmm ?

Re: enda mer gamp

Legg innLagt inn:07 des 2009 20:21
av toyotapsycho
ikke fått fuel cut eller boost cut jeg,, kjører ,, eeh, kjørte, med full boost og lmm..

Re: enda mer gamp

Legg innLagt inn:08 des 2009 13:00
av Mk3killan
Dette er du sikker på ? gjort noe annet med bilen ?? Jeg mener kan noen bekrefte om dette er riktig ? for jeg ønsker og flytte fuel cut grensen på min supra mk3. Men jeg skjønner ikke helt hvordan dette kan skje med og kun skifte LMM(luftmengdemåler) For du bruker jo fortsatt samme elektronik ? du skrur jo av den som orginalt står på bilen den svarte boksen som står oppå lmm. Og setter denne på den nye Lexus v8 luftmengdemåleren. holder dette til og få flytta fuel cut grensen litt opp i registeret ?

Re: enda mer gamp

Legg innLagt inn:08 des 2009 20:39
av toyotapsycho
lexus lmm er jo 25% større..ca..men du får jo kjøpt en sak for å justere fuelcut'n.. men jeg har iallfall kjørt sånn som over..men jag har vel ikke hatt mere enn 10 psi i trykk..

Re: enda mer gamp

Legg innLagt inn:08 des 2009 20:42
av mulle-mek
Mk3killan skrev:Dette er du sikker på ? gjort noe annet med bilen ?? Jeg mener kan noen bekrefte om dette er riktig ? for jeg ønsker og flytte fuel cut grensen på min supra mk3. Men jeg skjønner ikke helt hvordan dette kan skje med og kun skifte LMM(luftmengdemåler) For du bruker jo fortsatt samme elektronik ? du skrur jo av den som orginalt står på bilen den svarte boksen som står oppå lmm. Og setter denne på den nye Lexus v8 luftmengdemåleren. holder dette til og få flytta fuel cut grensen litt opp i registeret ?
du kan kjøre opp til 1.1 i bost me org turboen over de så blir de bare masse varmluft :)
og limiten blir flyttet grunnet 25% mere luft inn som ikke blir målt av lmm