Side 1 av 1

ANTILAG PÅ ST185?

Legg innLagt inn:27 nov 2009 20:29
av brutusss24
Hei!

Jeg er ny på formumet her, men jeg har nettopp kjøpt en celica gt4 st185 91-mod(hvit). som jeg har lyst til å gjøre et par ting med.
Det jeg har tenkt i første omgang er å bytte ut ECU til en som kan mappes. Så vil jeg ha ihvertfall opp mot 300 hester i første omgang:D
MEN så lurer jeg på om det er mulig å programere inn antilag med elektronisk styring fra kupeen uten å måtte skru på spjeld og sånt hver gang antilag skal slås på......er dette mulig? Og ikke minst, tåler turboen temperaturen når du kjører med antilag?

Før jeg trimmer`n skal jeg skifte olje på girkasse og diff, men jeg har lest litt på forumet og blir ikke klok på hvilken olje jeg skal bruke på hva....... :x
Skal jeg bruke SHC 75 w 90 på kasse og LS 75 w 90 på bakdiffen?


Info om bilen min:

3"downpipe og 2,5"eksos på resten med kun en potte helt på enden(syk lyd :D )
katalysator er fjernet
Har fått høre at jeg har den såkalte "oppgraderingsturboen" montert
helt enkel dumpventil
ellers er bilen helt original og den har gått bare 73 000km

Re: ANTILAG PÅ ST185?

Legg innLagt inn:28 nov 2009 10:57
av mralp
1) Ville ikke anbefalt på stock bil

2) Girkasse, ca 5,2l. API. GL-4. 75W/90 er anbefalt, ikke LS eller GL5 da det spiser synkringene

3) Differensial bak, ca 1,1L. Er det byttet til Cusco LS diff? -> skal ha GL-5 LS olje.

Re: ANTILAG PÅ ST185?

Legg innLagt inn:28 nov 2009 17:16
av brutusss24
Takk for svar :D

Hehe.....hadde ikke trodd at det er anbefalt å kjøre med antilag på den turboen, men vurderer sterkt ny ECU ihvertfall :D

Da regner jeg med at 75 w 90 GL4-oljen er det samme som SHC 75 w 90, og prøver SHC-oljen på kassa....

Er usikker på om det er byttet bakdiff, men prøver LS oljen på den......

Re: ANTILAG PÅ ST185?

Legg innLagt inn:30 nov 2009 16:20
av Zettie
Siden du har moderate mål (300hk) så ville jeg antagelig sett på alternative turboer for å bedre responsen, f.eks GT28R/RS. Er flere som har ferdige sett, f.eks. ATS, Speed source m.m, men er ganske enkelt å lage seg egen adapterplate og få lagd slanger og koblinger hos lokale firma. Men, med dagens dollarkurs så skal det være ganske greit å komme unna forholdsvis billig selv om man velger ett sett, så det må man jo vurdere selv :)

Re: ANTILAG PÅ ST185?

Legg innLagt inn:30 nov 2009 19:32
av celica_st185
Hvis ikke tidligere eier har oppgitt noe diffbytte, skal du ikke ha LS olje på bakdiffen. LS står for Limited Slip, og brukes på lamelldiffer... Se i instruksjonsboka hvilken olje som skal på :)

Re: ANTILAG PÅ ST185?

Legg innLagt inn:01 des 2009 23:06
av brutusss24
Oi...Jeg fylte nettopp LS olje på bakdiffen jeg, men er det krise hvis det ikke er lamelldiff da eller? (dette har jeg ikke peeeeeiling på...hehe)

nice bil på profilbildet :D ........gult er kult.

Re: ANTILAG PÅ ST185?

Legg innLagt inn:02 des 2009 13:42
av Haugrud
Nei, det er ikke krise..går fint å bruke LS på den du har..er verre å ikke bruke LS på en diff som skal ha LS enn å bruke LS på en som ikke skal ha det..ble mye LS :P

Re: ANTILAG PÅ ST185?

Legg innLagt inn:02 des 2009 17:46
av brutusss24
puh....takk haugrud :D da kjører jeg LS

Re: ANTILAG PÅ ST185?

Legg innLagt inn:25 des 2009 02:34
av sbornoe
Jeg bruker antilag på standard turbo, skal kjøre første løpet med den aktivert, 29 des 2009. ST205 Rally. Jeg har den på bryter, men oppsettet blir helt feil for gatebruk. Ikke at turbo blir ødelagt med en gang, men ubrukelig og kjøre med! :)