TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mr292s mr2 mk2 3SGE-3VZ-FE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #391620  av MRPETTER
 
mr292 skrev:så det, men borderfront er blitt kjøpt av Audun F her inne, og den er på vei, sammen med ett sett 94+ baklykter.
Ã…ja: )
Trodde du ikke hadde fått tak i jeg;)
 #392443  av mr292
 
update:
Pyntelistene blir røde, og rødfargen blir endret fra "Crimson red" til "super red" da lakkerern blanda feil farge.
bare de løse delene som er lakka enda, bilen blir lakka i morgen, i og med at han blanda feil farge skal jeg høre om han ikke kan lakke litt ekstra.
Dør innganger, bagasjelokk (under), og andre plasser fargeforskjellen vil vises (untatt frunk).
for min del synes jeg super red er en finere farge, så at fargen blir endret har jeg vel ikke bestemt meg om er bra eller dårlig enda (får vente til jeg ser bilen :P)
men fargeforskjell som blir synlig hver gang dørene åpnes.
 #393298  av mr292
 
UPDATE!!
Bilde
Utstillt på lokal "Nasjonal Motordag" arrangert av Amcar

Nå er bilen nesten ferdig utvendig. bilen ble lakka i "feil" farge, noe som ga lakkerern litt ekstra arbeid med å lakkere under panser, motorluke, i døråpninger osv. (jeg ville jo ikke ha fargeforskjeller)
selv synes jeg super red 3 farga er skarpere og mer passende enn den tidligere "crimson red" farga(mr2'er SKAL være oppsiktsvekkende).
har desværre ingen bilder av prossessen, men lakkerern fixa ca 10 småbulker + en større skade på ene kanalen. sorte ting som kanaler, lister, skvettlapper og nederste del av bakfanger er blitt glattet og rød.
frontfangeren passa visst uten alt for mye prakk, eneste negative er at det var mye spenn på sidene av fangeren, slik at de måtte "presses sammen", noe som førte til at fangeren sprakk = mere arbeid på lakkereren.

lakksprøyta tulla også litt, slik at overflata ble ikke helt fin. har brukt litt tid i helga på å pusse ned all "appelsinhud" med maskin og p1500 for deretter og polere opp lakken. ble mye glattere og finere.

Sier meg snart fornøyd med resultatet utvendig :mrgreen: skal bare få på ca 30-40mm senk, land cruiser 120 grøftlys/tåkelys og kansje en "type a" vinge fra rogue motorsports. og baklykter skal tones røde, samt soting av targa/sideruter bak skal sotes opp.
 #393300  av Andrepedersen
 
hvilken type maskin bruker du så fint papir med? link?
Flott mk2 :)
 #393305  av mr292
 
Hei, nå har det seg slik at naboen min er lakkerer på ett utabygdes firma, han tok med seg polerings og pusseutstyr hjem denne helga slik at jeg ikke har peiling på hva de forskjellige maskinene heter. uansett var det en enhånds 3m maskin som gikk på trykkluft, funka veldig bra synes jeg. skal google litt å se om jeg ikke finner den igjen.

Bilde
slik ser den ut. sånn ca.

her er en link til en lignende maskin, bare denne er ikke produsert av 3M
http://www.fosen-tools.no/nettbutikk/in ... ed1b0ed13a
 #393327  av Mr_Storbrua
 
det er en såkalt eksentersliper..
 #393342  av Toms_3S-GTE
 
Lekker bil du har der. Border fronter er og blir nydelig på MR2'n :D
Noen planer om å få sideskjørter på bilen, så litt merkelig ut uten noe ekstra der,
kan selvfølgelig være vinkelen på bilde men syntes fortsatt det så ut som noe manglet.
 #393447  av mr292
 
Toms_3S-GTE skrev:Lekker bil du har der. Border fronter er og blir nydelig på MR2'n :D
Noen planer om å få sideskjørter på bilen, så litt merkelig ut uten noe ekstra der,
kan selvfølgelig være vinkelen på bilde men syntes fortsatt det så ut som noe manglet.
må si meg litt enig, vinkelen på bildet synliggjør det veldig. har lyst på greddy skjørter:

Bilde
problemet ligger vell i penga,har så lyst på mye, men råd til så lite :P
er student (lærling) og det tar ikke lange tiden før pengene som kommer inn er borte. bør jo fullføre stereoprosjektet mitt også, har forsterkere som har ligget å samla støv i over ett åt.

Liten update:
Kan nevne at jeg har gått for 94 baklys, midtplata er fraværende for øyeblikket (levert til lakkerer, blir sort blank), ellers fant jeg ut at reverslysene er for tykke slik at de krasjer i karrosseriet om jeg monterer de bak plata. dette har jeg ikke hørt noe om før, men regner med dette er "old news" for de som har bytta til 94+ lykter før. jeg kommer til å dele lykteglasset og lykthuset for deretter å kaste lyktehuset i søppla og feste noe LED stash bak glasset, med sort plate bak.
glassene skal også sotes sorte.

tok også å kobla ut tåkelysene bak i dag, brukte istedet tåkelyskretsen å kobla til ett 12v uttak i den. kjøpte en kjølebag fra jula og kopla til denne.

ellers skal det skiftes pæreholdere i tåkebaklysene og kobles til 4x kjørelys/bremslys :)
 #393457  av magnesmurf
 
Du vet at det er mulig å få kombinert tåkebaklys og 4x bremse og kjørelys? Har det på min :wink:
 #393524  av mr292
 
starta med å prøve å beskrive hvordan jeg skulle kople det(men paint ble løsninga), i all hovedsak blir det slik at jeg kommer til å kjøre 4x hovedlys/bremselys, og bruker tåkebaklyskretsen til 12v uttaket i bagasjerommet, da jeg ikke ser behovet for tåkebaklys. det jeg har kopla hittil er med hurtigkoplinger(små sorte firkanter på koplingsskjemaet), slik at jeg lett kan bytte det ekstra bremselyset til tåkebaklys før eu kontroll og lignende.
123.jpg
123.jpg (21.69 kiB) Vist 2405 ganger
 #393527  av magnesmurf
 
Du kjører ikke i tåke med andre ord? :wink: :lol:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10