TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mr292s mr2 mk2 3SGE-3VZ-FE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #418977  av 3rlend
 
Faen meg på tide med update fra deg!!
Dette blir Frode rått :mrgreen:

Edit: jævlig iPad ! Jeg mente grise rått :p
 #419008  av mr292
 
Håper det =) sitter veldig å lurer på å kjøpe "y-pipe" fra emspowered laget for mr2 med v6 motor.
Bilde da jeg har hørt man tar ut en del hester med det, kontra det originale "T-skjøten".

Men igjen, manifoldene begrenser også endel. og skal disse oppdateres senere er dette bortkasta penger (da flensene vil bli mye lenger ned)
blir uansett ikke noe supre greier til å starte med.
 #419039  av mr292
 
Takktakk lasse =) kommer sikkert masse spørsmål fra meg etterhvert, hihi.
aldri gjort noe lignende som dette før, men man lærer underveis =)


Her er bilder som viser kveldens framgang.
stressbilder med dårlig kvalitet da min lillebror hadde det travelt og ville bli kjørt på trening.

Bilde fornøyd. første motor er ute =)

Bilde demontert girboks momentomformer og unødvendige braketter blandt annet.
har nok ikke tid til noe mer skruing denne uka :-/
Men det gir i hvertfall mersmak, vanskelig og slutte når man først er igang.
Sist redigert av mr292 den 21 sep 2012 15:39, redigert 1 gang totalt.
 #419057  av 3rlend
 
mr292 skrev: Men det gir i hvertfall mersmak, vanskelig og slutte når man først er igang.
håhå, skal jeg sende deg nr til min frue så kan du spørre henne? :D
haha, to dager på 12 timers når jeg holdt på første gang :P
 #419079  av DanielJ
 
Er vel vel ikke bare dama de Erlend, som syns vi skrur for litt mye og litt for lenge på bilene :lol:
 #438281  av mr292
 
Ting Skjer Sakte men sikkert. har akkurat fullført millitær førstegangstjeneste og har derfor hatt lite tid til skruing.
MEN har på millitærbasen fått tid til å plukke motor fra hverandre. vaska "alt" av motordeler, overhalt topper, slipt ventiler. skifta alt av ventiltettninger og pakninger på og i forbindelse med fuelrail/dyser,topper og innsugsmanifold. og vaska alt i delevasker :)

skulle egentlig kun skifte toppakninger da motoren var gulle god (og har hørt toppakningene kan svikte etter så lang tid/km) men ble så jeg kjøpte komplett pakningssett.

motoren ligger nå på kjøkkengolvet, og jeg MÅ være arbeidsledig til 9. januar.
blir kansje litt tid til å lakke og sette sammen motorn da :)

kan se om jeg får tatt bilder av kjøkkengolvet i morgen. i mellomtiden får dere se dette.
Var så heldig og komme over dette eksosanlegget for salg i england. Var egentlig solgt, men jeg kjøpte det av kjøperen :P

Laget for mr2 med V6, skal passe rett på originalt eksosanlegg. han som lagde det, og brukte det sist bremsa 200 hjul HK med original 3vz motor og dette :)
camryens originale er veldig restriktivt !
 #441400  av mr292
 
Det går absolutt ikke fort, men noe har da blitt gjort :), jeg skyldet på ett år inne til millitær førstegangstjeneste.
har siden sist:
- har demontert motor/gir osv. fra mr2'n slik at den er "klar" for ny motor :)
- demontert 3vz
- rengjort topper, skifta ventiltettninger og slipt ventiler.
- rengjort og lakka motorblokk svart.
- rengjort innsugsmanifold, dyser/rail og skifta alt av pakninger.
- montert topper på blokk
bilder fra toppoverhaling er borte i gammel telefon. men slenger med noen bilder jeg tok før jeg monterte toppene igår:
bærer ikke preg av 300.000km :)
bærer ikke preg av 300.000km :)
1 [1280x768].JPG (217.13 kiB) Vist 2666 ganger
Slipte ventiler, nye plugger.
Slipte ventiler, nye plugger.
2 [1280x768].JPG (210.88 kiB) Vist 2666 ganger
lakka blokk, og satt på topper
lakka blokk, og satt på topper
3 [1280x768].JPG (237.96 kiB) Vist 2666 ganger
4 [1280x768].JPG
4 [1280x768].JPG (222.02 kiB) Vist 2666 ganger
Får Svinghjulsbolter, clutch lamell fra toyota caldina gt, noe registerdeler og div, pakninger fra toyota etter påske :)
da får jeg montert ferdig kammer, register og svinghjul/clutch.

håper virkelig clutchlamellen passer, men i følge noen på "twobrutal.com" så skal den lamellen ha riktig antall splines(til mr2 girkassa) og samme overflatestørrelse som 3vz svinghjulet. tror ikke noen har testa denne enda.

jeg må nesten rengjøre girkassa ganske grundig også før den monteres. kommer forhåpentligvis update fra meg neste uke :)
Sist redigert av mr292 den 01 des 2014 00:55, redigert 1 gang totalt.
 #441424  av ArildM
 
Blir bra dette :-)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10