Noen som vet hva som er en god oppskrift på en 7M-GTE for å ta ut litt effekt?
En slik motor burde det jo være fullt mulig å dra ut 500-600 hk av men hva er oppskriften for at dette skal være holdbart?
Hvilke deler er anbefalende å bruke?
Hvilke deler er ikke anbefalende å bruke?
Hva er original komp?
Hva er spesifikasjonene på original cam'ene?
Jeg har drevet med toyota motorer i mangen år så jeg er langt ifra grønn når det gjelder trimming av motorer,men alle motorer er forskjellige,og alle har forskjellige svakheter.
Jeg har aldri trimmet en 7M-GTE før,og nå har jeg muligheten til å gjøre det,men jeg vil gjerne gjøre det etter en god oppskrift som har vært gjort før,utprøvd,og bevist at det funker.
Slik jeg har forstått det så dør de ofte av lagerbank. Hva er grunnen til dette? Hva kan gjøres for å forhindre at det skjer?
Toppakninglekasje har jeg også hørt er en vanlig sykdom.Det kan vel enkelt løses med planslipt blokk og topp,stålpankning og ARP toppbolter. (?)
Mvh
Roy
Levin GT
Re: Noen som har 7M-GTE trimme tips?
Legg innLagt inn:17 des 2009 07:46
av Supramk3turbo
Jeg vil anbefale deg å sende en PM til steff-mk3. Han kjører et veldig bra oppsett på sin motor, å har prøvd ut forskjellige ting som funker, og ikke funker... Bremset ganske bra med effekt nå i sommer.
Re: Noen som har 7M-GTE trimme tips?
Legg innLagt inn:17 des 2009 13:51
av Amund
Snakk med Trond du, han burde vel vite litt om dei bilene etterkvert
Re: Noen som har 7M-GTE trimme tips?
Legg innLagt inn:17 des 2009 22:15
av tojo
Levin GT skrev:Noen som vet hva som er en god oppskrift på en 7M-GTE for å ta ut litt effekt?
En slik motor burde det jo være fullt mulig å dra ut 500-600 hk av men hva er oppskriften for at dette skal være holdbart?
Hvilke deler er anbefalende å bruke?
Hvilke deler er ikke anbefalende å bruke?
Hva er original komp?
Hva er spesifikasjonene på original cam'ene?
Jeg har drevet med toyota motorer i mangen år så jeg er langt ifra grønn når det gjelder trimming av motorer,men alle motorer er forskjellige,og alle har forskjellige svakheter.
Jeg har aldri trimmet en 7M-GTE før,og nå har jeg muligheten til å gjøre det,men jeg vil gjerne gjøre det etter en god oppskrift som har vært gjort før,utprøvd,og bevist at det funker.
Slik jeg har forstått det så dør de ofte av lagerbank. Hva er grunnen til dette? Hva kan gjøres for å forhindre at det skjer?
Toppakninglekasje har jeg også hørt er en vanlig sykdom.Det kan vel enkelt løses med planslipt blokk og topp,stålpankning og ARP toppbolter. (?)
Takk for innspill...Jeg har lest litt i dag på div linker og slikt angående 7M-GTE.
Jeg har plukket motoren frahverandre i dag.
No skal deler vaskes og ting skal ses grundig over før monteringen starter.
Jeg har sett såvidt igjennom spesifikasjonene på motorene til supra mk3 eiere registeret her på forumet og det viser seg at med smidde JE stempler,smidde Eagle staker,ARP studs på veiv og stålpakning så er vi langt påvei mot et bra oppsett.
Oljesystem bør oppgraderes ja...Er det kun snakk om et relocation kit med et godt oljefilter så er man i mål med det problemet?
Re: Noen som har 7M-GTE trimme tips?
Legg innLagt inn:02 jan 2010 12:39
av toyparts/mvp norge
Levin GT skrev:Takk for innspill...Jeg har lest litt i dag på div linker og slikt angående 7M-GTE.
Jeg har plukket motoren frahverandre i dag.
No skal deler vaskes og ting skal ses grundig over før monteringen starter.
Jeg har sett såvidt igjennom spesifikasjonene på motorene til supra mk3 eiere registeret her på forumet og det viser seg at med smidde JE stempler,smidde Eagle staker,ARP studs på veiv og stålpakning så er vi langt påvei mot et bra oppsett.
Oljesystem bør oppgraderes ja...Er det kun snakk om et relocation kit med et godt oljefilter så er man i mål med det problemet?
blir borret om i veiven, blokken, kammene og alle andre kanaler, jeg har gjort det på de ca 150 7mgte motorene jeg har bygget, vi bremste vel også tett på 700hk på trond sin motor, så funker gjør det
Re: Noen som har 7M-GTE trimme tips?
Legg innLagt inn:04 jan 2010 16:26
av Levin GT
toyparts/mvp norge skrev:
blir borret om i veiven, blokken, kammene og alle andre kanaler, jeg har gjort det på de ca 150 7mgte motorene jeg har bygget, vi bremste vel også tett på 700hk på trond sin motor, så funker gjør det
Å...Hvordan borres dette da?
Må det gjøres på mekanisk verksted eller er det noe man kan gjøre selv?