TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • "color back" ? fikse steinsprut etc

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc

 #49261  av Alexander G
 
MÃ¥ bare si at eg liker svarene som 2 FAST 4U kommer med.
Ekstremt detaljert og flotte. :D

 #49296  av chris
 
FireWalk skrev:jeg betalte 99,- for to små flasker. Rød lakk, og en med klarlakk som skal være oppå. Følger med bruksannvisning :-)
Høres bra ut, da får jeg bare rote meg til å stikke innom Toyota en dag da ;)

 #49319  av spkstrp
 
wow... :) jeg må vell kjøpe fire om jeg skal klare å dekke over noe av mine riper og steinsprang :D men 99 kroner hørtes jo faktisk bra ut..

 #49330  av FireWalk
 
nah... jeg var der i dag og fikk vite at jeg må skifte støtdempere fremme, samt stabstag til hjulstillingen fremme... pga slark.. urk.. 7000 kr.. så kom såklart forsikringen på 7000 samtidig, for ikke å nevne restskatten på 8000, og studielånet osv osv... 30k i regninger :p alltid kjekt det.. spesielt når man har -8000 på kontoen fra før.. MR2 = dyrt...

men nå sporet jeg av... det jeg skulle si var at jeg stod der i dag og så en som kom og bestilte noe tilsvarende lakk til en BMW... han betalte bare 45 kr!! det skal ikke forbause meg at vi må betale dobbelt opp fordi det er import bil, og at det er en helt spesiell farge som de må bestille fra utlandet... de hadde iallefall ikke på lager når jeg bestilte..

Men 99 kr er jo overkommelig det... funker til å dekke over de værste steinsprut skadene iallefall... og om lakken begynner å skalle av noen steder funker det jo fint til å stoppe skaden.. bare sørg for å få nok klarlakk uttapå.. ellers reiser det fort av igjen desverre.... Jeg gikk jo over panseret og fjernet 6-7 steinsprut skader.. lot det tørke i en times tid.. gikk så ut igjen for å gå over med klarlakk... men tror du jeg fant igjen de prikkene jeg hadde tettet igjen? ikke faen..:p så gikk det noen uker med dårlig vær og regn.. og vips, så var de der igjen.. :p samme skadene.. bare at da var det gått av pga at jeg ikke hadde på klarlakk.. så det kan være en ide å finne seg en måte slik at man vet hvor man lakker over etter hvert som man gjør det :) hehe..

 #49430  av spkstrp
 
ja hørtes lurt ut. hvor lenge skal det stå før man kan kjøre da? må jo sikkert tørke også ?

 #49483  av FireWalk
 
det står at det skal tørke i 45 minutter.. altså totalt en og en halv time da med begge to... det tørker ganske fort :)

 #49633  av [BHS]paladin
 
PLzzzzzzzzzzzzzzzz. DU kan bare stikke til en lakker... ikke velg toyota ffs. Du sier til han hvor mye maling du skal ha og gir han fargekoden. han blander da lakken til deg på spray box( mindst mål er 1 dl ).
Blir bekymra her ass..........ingen som har hørt om ordet "svart"..... :roll:

 #49638  av Dalan
 
[BHS]paladin skrev:PLzzzzzzzzzzzzzzzz. DU kan bare stikke til en lakker... ikke velg toyota ffs. Du sier til han hvor mye maling du skal ha og gir han fargekoden. han blander da lakken til deg på spray box( mindst mål er 1 dl ).
Blir bekymra her ass..........ingen som har hørt om ordet "svart"..... :roll:
For 99,- så går jeg heller på Toyota og får akkurat det de har for sånn på akkurat min bil..

 #49651  av Speeder
 
[BHS]paladin skrev:PLzzzzzzzzzzzzzzzz. DU kan bare stikke til en lakker... ikke velg toyota ffs. Du sier til han hvor mye maling du skal ha og gir han fargekoden. han blander da lakken til deg på spray box( mindst mål er 1 dl ).
Blir bekymra her ass..........ingen som har hørt om ordet "svart"..... :roll:
Ingen mulighet for å roe litt ned på sms\fjortis\cs språket vel?

Nå er det snakk om steinsprut her, da vil spray være ganske ugunstig.
Er uansett minimalt å spare på å gå til en lakkerer. Skal du ha en 'neilelakk' flaske med base og en med klarlakk kommer du sikkert ikke mye under 100,- Og slike flasker holder til mere steinsprut en man orker lakkere :)

 #49658  av FireWalk
 
jeg skal få lakkert listene på bilen min, samt de svarte helt nede på sidene, fremme og bake.. så ser den litt lavere ut også intil jeg får sideskjørt på... og om jeg har hørt om "svart"? ja vist.. har en kompis som jobber der jeg skal lakkere om.. så det blir gjort til "gibort-pris" :p

 #49700  av chris
 
--editert bort, svar skrevet lenger ned--
Sist redigert av chris den 16 jun 2004 18:17, redigert 1 gang totalt.

 #49701  av chris
 
[BHS]paladin skrev:Ps! rilum rox
og det er .. ? :roll:

 #49704  av chris
 
[BHS]paladin skrev:ikke velg toyota ffs.
når prisen er så lav som det der, så liker jeg å holde meg til originalt. 99 kroner er jo INGENTING å si på. er det vel? er litt vanskelig å bruke spray til steinsprut, derfor tror jeg stift er det beste uansett.

 #203225  av Ivar
 
Hva med fargen på kanalen? Har Toyota egne lakkbokser for dette? Kanalene mine er gråaktige og selve karosseriet er 202/astral black.