TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • StianØverland's 1991 MR2 3s-gte prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #344906  av stianøverland
 
23 juli 2009 kjøpte jeg en bursdagsgave til meg selv. har leitet etter en mr2 i lang tid og kravene var: gte, T-tak, svart, muskelservo, skinnintreør.
jeg fant en som stod en times tid vekk, i fevik. reiste ned kl.10 på kvelden og hentet bilen. og møtte på en meget hyggelig kar :)

slik så den ut når jeg kjøpte den. orginal lakk på hele bilen bortsett fra taket hvor det hadde vert en skade. bilen er veldig godt holdt!
Bilde
Bilde


14/10 kjørte jeg den inn på jobben og stod hele natta og jobba. tidlig på morrakvisten dagen etter rullet den ut med ny farge.
kawasaki lime green 626(bildene juger om fargen)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde


utvendig:
-border frontfanger
-border skjørter
-addon bak
-8000k xenon i lys i grøfte lys
-helrøde baklykter
-sota glasset i taket 0.5 film

motor:
-toyota ct26
-oppjustert trykk 0.9 bar
-walbro 255l bensinpumpe
-hks ssqv dump
-hks fuel cut defender
-lsd diff
-forsterket pakningssett
-imotoria catbak 3"eksos 5" ut uten demping

felg og dekk:
foran 18*8,5 oz racing, m/drit dekk
bak 18*10 oz racing, m/drit dekk
bane: ett sett med 15aulfelger med skikkelig klissete dekk :)

intreør:
-omp blått ratt
-autogauge oljetemp, oljetrykk, boost
-sort skinn hele veien
-sony media center
-blå dioder i ALT av lys, instrumenter og knapper

planer:
-rouge frontlykter med 8000k xenon
-94 baklykter m/senterpanel
-ryggekamera(ligger i hanskerommet forløbig)
-grovrubbing og polering av hele bilen
-trekt om førersetet, pga sprekker og rifter
-nye dekk ? :P
Sist redigert av stianøverland den 08 jan 2010 22:56, redigert 2 ganger totalt.
 #344910  av hmsilset
 
Andre gromme bilen på en kveld som er presentert her nå :D Tor jeg må være død og kommet til ts-ogn himmelen :)
Kjempefin bil, og fargevalget/kombinasjonen er helt topp :D Du må være en dyktig lakkerer for å få til dette på ei natt.regner med
at stylinga og sånt var tilpassa først :wink:
 #344913  av stianøverland
 
hmsilset skrev:Andre gromme bilen på en kveld som er presentert her nå :D Tor jeg må være død og kommet til ts-ogn himmelen :)
Kjempefin bil, og fargevalget/kombinasjonen er helt topp :D Du må være en dyktig lakkerer for å få til dette på ei natt.regner med
at stylinga og sånt var tilpassa først :wink:
hehe, har ikke vist om det forumet her før i dag. rart egentlig. hehe

tusen takk for fine komplemanger.
stylinga var tilpasset, men frontfangeren var sprukket, så lappet den sammen og fuget rundt alle kanter på stylinga før jeg lakka, for at det skulle se ut som de er støpt på :)
 #344931  av stianøverland
 
ser du har mk1 nå :) har aldri kjørt mk1 men kan tenke meg det er en ganske rå bil til å være så "gammel" :) men hvor du da velger å gå fra mk2 til mk3 så er du tilbake i steinalderen igjen, behagelig bil for all del, men finnes ikke sportslighet, men det er meg da :)
Sist redigert av stianøverland den 03 jan 2010 02:50, redigert 1 gang totalt.
 #344932  av Mr_Storbrua
 
Er vel bilen til en her på forumet dette vel? Husker ikke navnet hans her.. Men tror broren min å han hadde noen cruiseturer rundt her i arendal og grimstad.. Like biler.. Skade på taket? Det var denne som hadde fått ett tre over seg? Visst ikke så er det ikke samme bil, men trodde ikke det gikk så mange sorte mk2'r her i distriktet..
 #344935  av stianøverland
 
Mr_Storbrua skrev:Er vel bilen til en her på forumet dette vel? Husker ikke navnet hans her.. Men tror broren min å han hadde noen cruiseturer rundt her i arendal og grimstad.. Like biler.. Skade på taket? Det var denne som hadde fått ett tre over seg? Visst ikke så er det ikke samme bil, men trodde ikke det gikk så mange sorte mk2'r her i distriktet..

stemmer det :) Ronny heter han, fra fevik :) har du bilder fra skaden eller ? kunne vert morro å sett :)
 #344945  av Mr_Storbrua
 
Har ikke noe bilder av det tror jeg. Han var innom på jobb for å få pris på skaden, men er det var skade på spoiler og bakluke også men. mulig jeg husker feil. Du merka vel det om du lakka bilen.. SW20ronny eller omvendt kaller han seg vel her inne da.. Hvor holder du til hen?
 #344952  av EXS
 
denne bilen har tilbrakt mange timer i garasjen min oppigjennom :D

tøft fargevalg, noen planer for motor utover godkjenning?
 #344958  av inzane2012
 
hehehe, første jeg tenkte på når jeg såg bilen etter lakkeringa var: hva faen, er det en 200sx mr2-look-alike?????
syns den såg så unormal lang ut til å vere en mr2 ;)

men var ett spesiellt fargevalg som matchet ganske bra, du har vert heldig med den bilen der, jævilg tøff ;)
 #344964  av stianøverland
 
Mr_Storbrua skrev:Har ikke noe bilder av det tror jeg. Han var innom på jobb for å få pris på skaden, men er det var skade på spoiler og bakluke også men. mulig jeg husker feil. Du merka vel det om du lakka bilen.. SW20ronny eller omvendt kaller han seg vel her inne da.. Hvor holder du til hen?
okei :) merka ikke noe til det. eller så jo hvor det var lakka, men la ikke noe merke til skaden for var jo ikke oppe på taket eller spoileren og lakka :)
holder til i grenlandsområdet, porsgrunn for å være nøyaktig :) så er ikke lange veien unna
EXS skrev:denne bilen har tilbrakt mange timer i garasjen min oppigjennom :D
tøft fargevalg, noen planer for motor utover godkjenning?
:) takk, tja. ikke noe konkret, men sånn i første omgang så går det mest på det visuelle :) 250 hk er nok for meg denne sesongen :)

inzane2012 skrev:hehehe, første jeg tenkte på når jeg såg bilen etter lakkeringa var: hva faen, er det en 200sx mr2-look-alike?????
syns den såg så unormal lang ut til å vere en mr2 ;)

men var ett spesiellt fargevalg som matchet ganske bra, du har vert heldig med den bilen der, jævilg tøff ;)
hehe, 200sx lookalike faktisk :P

er mange timer i photoshop for å finne rette kombinasjonen, spesielt med baken og deling av farge ved spoileren :) men så har jeg også tilgang til alt mulig av farger på jobben og gjennom en bekjent, fra standard tett farge til flakes, candy og kameleon. men syntes dette blei det peneste :)



takk for fine kommentarer :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23