TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Stian's Billogg og Bilder av diverse

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #345009  av stianøverland
 
legger ut litt bilder av mk2'en min og diverse også da :) blei lakkert høsten 09 av megselv en sen kveld på jobben.


mer info ligger på prosjektloggen

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

bruks/vinterbil"prosjekt" 74 taunus saloon
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
fra før restaureringsprosessen(enda ett liv reddet, haha )
Bilde

fant et gammelt bilde fra den var sort, manta'en var et tidligere prosjekt. calibra turbo motor og 300hk
Bilde
Bilde

gamle prosjektet(solgt sommeren 2009)
Bilde
Bilde

russebilen våren 2009 (vasken var kobla opp med vannpumpe fra båt, og øl i springen)
Bilde
Bilde
Bilde
Sist redigert av stianøverland den 08 jan 2010 23:18, redigert 5 ganger totalt.
 #345011  av stianøverland
 
hmsilset skrev:sinnsykt kult med vask integrert i bagasjelokket da :D den var ny for meg!

det må til, også slange ned i en ølboks så det er øl i krana når den åpnes
 #345017  av ArildM
 
Mye snacks :)
Hvilken bil er det som ligger å sniker i bakgrunnen av Mr2n?
 #345028  av stianøverland
 
ArildM skrev:Mye snacks :)
Hvilken bil er det som ligger å sniker i bakgrunnen av Mr2n?
det er en kamerat av meg sin 71 manta a 1900 rallye med 2400 cih maskin :) pen bil

skal ha en sånn igjen når jeg selger taunusen :)
 #345037  av Mr_Storbrua
 
Likte volvoen veldig godt :) De andre også forsåvidt, men volvoen så skikkelig fin ut :) Likte farge komboen :)
 #345046  av stianøverland
 
Mr_Storbrua skrev:Likte volvoen veldig godt :) De andre også forsåvidt, men volvoen så skikkelig fin ut :) Likte farge komboen :)
takk :) blei veldig fornøyd med den, mtp. at den blei kjøpt som totalvrak i 2007 :) brukte ett år og alle lønningne mine på den. hadde den på veien måneder og totalvraket den igjen. et halvt år i garajsen også var den rett og fin igjen :) 2 måneder også solgte jeg den til en kar i flekkefjord som vist har ødelagt bilen helt. litt trist med tanke på at jeg har brukt over 100000 på den bilen


er noen fler bilder av den :
Bilde
Bilde

sånn så den ut rett etter jeg var ferdig første gangen :) var bare en uke til oppkjøringen :)
Bilde

så 1 desember, første snøfallet, litt hissig på brekket, og gikk rett i en bmw 5 serie (begge to kom like breit rundt samme hjørne, i motsatt retning. begge sin feil) men fikk ordnet opp og kjørt bilene hjem før politiet kom så tok alt på egen lommebok og beholt førerkortet
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

fikk rettet bilen og ut å kjøre :)
var litt uheldig og rygget ut fra en kant :P ingen skade skjedd :P

så blei frontfangren lappet sammen igjen, lakka, ny grill ble laget, og bilen ble hel lakkert (for andre gang)
lagt på folie striper, og så blei den solgt :)
Bilde
 #345057  av ArildM
 
Hehe, litt av en historie på den Volvoen da :lol: Meget pen rødfarge, sitter å kikker på rødfarger selv og kikket litt på Mille Miglia Red.
Er det en original Volvo rødfarge som er på den bilen eller? Kunne ha tenkt meg en skarp pen rødfarge til Corollaen når den skal lakkes :)
 #345063  av stianøverland
 
med de hvite stripene så er det en egenlaget rødfarge basert på orginalfargen, uten kode.

men fra de tidligere bildene så mener jg å huske det var "volvo 472" uten å si noe sikkert :)
 #345069  av James
 
.. Husker denne fra gatebil for 2år siden på septembertreffet :) meget fet den mr2en din :) spenstig ,men også en veldig tøff fargekombinasjonen du har valgt :)
 #346968  av stianøverland
 
blir sånn når en trenger familiebil :) angerer VELDIG på at jeg byttet, men sånn blei det da :) er heldigvis ikke så veldig skjeldene enda. synd at han som kjøpte den har ødelagt den
 #348892  av stianøverland
 
da har jeg fått vaska og rensa luftfilteret, tatt en liten oppstart men bare start og la gå i 30 sek, for har ikke garasje, bare et midlertidig bygg jeg har bygget rundt bilen for vinteren, så har ikke noe lufting. så blei rimelig tåkete der

men alt virka som det skulle og den startet med en gang :P


Bilde
Bilde

også et lite stemningsbilde :) beklager MEGET støvete :p
Bilde