Tonny's 1992 Turbo JDM (Solgt)
Legg innLagt inn:09 jan 2010 14:15
Tok turen fra Kristiansund til Tr-Heim i går (08-01-2010) for og hente min nye Toyota Mr2 1992 modell Turbo.
Trodde det skulle gå ganske så lang tid og mange kilometer før jeg skulle venne meg til høyrestyrt bil, men det gikk rimelig kjapt.
Litt vanskelig og beregne hvor jeg lå på veien i begynnelsen da jeg møtte biler imot når det ble mørkt, men fann ut etter 5-10 minutter på Hemkjølen i smal vei, at dette var jo ingen problem
Kontaktet før kjøpet biltilsynet, ang skilt og evt anmerkinger på denne Mr2en. Fikk svar fra en hjelpsom kar i region midt:
Vognkortanmerkning på at den er godkjent med lite/smalt skilt bak.
Reg.anmerkning på at vekter og antall sitteplasser er endret - Tillatt totalvekt 1470 kg, tillatt foraksellast 690 kg og tillatt bakaksellast 980 kg. Registrert med kun 2 sitteplasser.
Registrert første gang i Norge 15.10.2004.
Jeg er da den 3. Eieren i Norge på denne bilen.
Den forige eieren hadde ikke skilter på den. Og den første eieren er medlem her inne ( med nick Funkyfung)
Kikket litt på salgstråden hans og fann ut at det er Montert downpipe / HKS Eksos/HKS Dumpvalve og noen andre eksteriør/interiørmods.
Noen som vet hvilken Downpipe det er snakk om?
Det er noen ting og utbedre på den, som en ripe/bulk på høyre forskjerm:

Der lurer jeg på og kjøpe ny, istedenfor og sparkle / lakkere. Og i den sammenheng lurer jeg på om de skjermene man får kjøpt hos toyota er galvanisert? Vet weng sine ikke er det..
En olje/motor lampe som kommer og går når den selv vil. Noen som kan tenke seg hva det har seg?

Skifte ratt da dette er stygt og meget slitt. Er dette momo? (Kjekt og vite, kansje jeg slipper nytt nav.)

Er også noen andre ting til jeg ikke er helt fornyd med. Når jeg har litt turtall når jeg kjører - slipper gassen, så er det akkurat som det smeller litt i bakakselen/diffen , kan være slakke. Noen som vet hvilken diff som er på denne? Også er den "bakplaten" med avlange hull i ved siden av eksosen bilket. Så den skal jeg skifte ut, og til slutt, speedometernålen hopper som en gal. Er det mekanisk eller elektronisk speedometer på mk2?
Ellers så har jeg noen planer som jeg går for etter jeg har rettet de feilene som er på den.
Det er:
Kaminari styling. (leppe - sideskjørt og bakfanger)
Carbonpanser
Luftinntak ved motorlokket (kansje carbon der også)
Nye stoler. (Orginal skinnint) Ikke noe gale med de som er , annet enn at det ikke er skinn.
Coilovers. Med TUV papirer selvsagt.
Kommer ikke til og gjøre noe motormessig enda, mtp mere HK. Skal skifte olje og holde den vedlike. Regreim ble i følge salgsmann skiftet rundt 150.000
Flere bilder :









Trodde det skulle gå ganske så lang tid og mange kilometer før jeg skulle venne meg til høyrestyrt bil, men det gikk rimelig kjapt.
Litt vanskelig og beregne hvor jeg lå på veien i begynnelsen da jeg møtte biler imot når det ble mørkt, men fann ut etter 5-10 minutter på Hemkjølen i smal vei, at dette var jo ingen problem

Kontaktet før kjøpet biltilsynet, ang skilt og evt anmerkinger på denne Mr2en. Fikk svar fra en hjelpsom kar i region midt:
Vognkortanmerkning på at den er godkjent med lite/smalt skilt bak.
Reg.anmerkning på at vekter og antall sitteplasser er endret - Tillatt totalvekt 1470 kg, tillatt foraksellast 690 kg og tillatt bakaksellast 980 kg. Registrert med kun 2 sitteplasser.
Registrert første gang i Norge 15.10.2004.
Jeg er da den 3. Eieren i Norge på denne bilen.
Den forige eieren hadde ikke skilter på den. Og den første eieren er medlem her inne ( med nick Funkyfung)
Kikket litt på salgstråden hans og fann ut at det er Montert downpipe / HKS Eksos/HKS Dumpvalve og noen andre eksteriør/interiørmods.
Noen som vet hvilken Downpipe det er snakk om?
Det er noen ting og utbedre på den, som en ripe/bulk på høyre forskjerm:

Der lurer jeg på og kjøpe ny, istedenfor og sparkle / lakkere. Og i den sammenheng lurer jeg på om de skjermene man får kjøpt hos toyota er galvanisert? Vet weng sine ikke er det..
En olje/motor lampe som kommer og går når den selv vil. Noen som kan tenke seg hva det har seg?

Skifte ratt da dette er stygt og meget slitt. Er dette momo? (Kjekt og vite, kansje jeg slipper nytt nav.)

Er også noen andre ting til jeg ikke er helt fornyd med. Når jeg har litt turtall når jeg kjører - slipper gassen, så er det akkurat som det smeller litt i bakakselen/diffen , kan være slakke. Noen som vet hvilken diff som er på denne? Også er den "bakplaten" med avlange hull i ved siden av eksosen bilket. Så den skal jeg skifte ut, og til slutt, speedometernålen hopper som en gal. Er det mekanisk eller elektronisk speedometer på mk2?
Ellers så har jeg noen planer som jeg går for etter jeg har rettet de feilene som er på den.
Det er:
Kaminari styling. (leppe - sideskjørt og bakfanger)
Carbonpanser
Luftinntak ved motorlokket (kansje carbon der også)
Nye stoler. (Orginal skinnint) Ikke noe gale med de som er , annet enn at det ikke er skinn.
Coilovers. Med TUV papirer selvsagt.
Kommer ikke til og gjøre noe motormessig enda, mtp mere HK. Skal skifte olje og holde den vedlike. Regreim ble i følge salgsmann skiftet rundt 150.000
Flere bilder :








