TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Sommerdekk og felger til rollan

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #345610  av lexusmann
 
Ser det fulgte med noen stusselige 16 tommers Toyota felger(noe oppskrapte) til nye rollan jeg nettopp kjøpte...er i minste laget for en så fin bil, syns jeg...så prøvde å søke litt på anbefalinger her, men får bare opp gamle poster...hvordan er situasjonen nå, noen som har tips til bra dekk?tenker i 18", anbefalt dim er 225/40-18...fyller dette ut(seff avhengig av innpress), eller bør jeg gå for 235 eller 245? Blir vel mer sporing da, tenker jeg...19" innbiller jeg meg blir for hardt og ukomfortabelt, selv om det hadde vært tøft...for de som lurer er det til en '07 corolla sedan... rota meg plutselig på denne siden http://www.byttdekk.com/?page=126&produ ... ze=2254018 , de har Dunlop SP 9000 til en grei pris, er det et bra dekk(finnes de lengre??)?
Noen tips til fine felger også?? Som jeg skrev tidligere, likte jeg veldig godt den Advanti Cobra felgen hos Martins...den er dyr, men får den sikkert billigere her lokalt.....hva er boltsirkel diameter på e15?
Sist redigert av lexusmann den 15 jan 2010 21:20, redigert 1 gang totalt.
 #345611  av Supramk3turbo
 
Jeg ser at dekkonline har et som heter sp 9090, enda billigere :D http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl
 #345612  av Supramk3turbo
 
Får ikke linka til siden. Men http://www.dekkonline.com er en billig å trygg side å handle fra.
 #345614  av lexusmann
 
SP 9090 må være etterkommeren tenker jeg ja...var jo billig det der...noen som har vært borti dette dekket?
 #345615  av ErikG
 
Spørs litt hvordan look du er ute etter også hvilken bredde du vil ha. Om du liker ballonghjul eller dekkstrekk. Ville gått for noen 9x18'' felger med 215/45-18'' og en GOOOD del senk;)
 #345616  av lexusmann
 
ErikG skrev:Spørs litt hvordan look du er ute etter også hvilken bredde du vil ha. Om du liker ballonghjul eller dekkstrekk. Ville gått for noen 9x18'' felger med 215/45-18'' og en GOOOD del senk;)
Hehe, liker hverken ballongdekk eller dekkstrekk...er muligens litt gammaldags, for liker dekk og felger som fyller ut til skjermkanten på vanlig vis...senk er helt greit, til et visst punkt..kan bli for mye også...tror ikke det er 18" på bildet der, hehe :wink: engelske Tyretest gir det 2,3 er det bra?
 #345803  av lexusmann
 
Hvis jeg kjøper dekk hos f. eks dekkonline, og felger et annet sted, får jeg lagt de på bilen da??aldri kjøpt bare dekk eller bare felger alene....tror det blir å kikke litt rundt her i distriktet...
 #346222  av QuiNlan
 
Jeg kjøpte dekk og felg hver for seg. Det var ikke noe problem å få satt dekka på felgene hos dekk1. Kjøpte dekka via TevoDekk, og felgene hos dekk1. Bare se til at bredden på felgen matcher bredden på dekka. :)
 #346227  av ke25-toyoglide
 
du kjenner nok til de, men rulle på bygnes er som regel billigst.
Viss ikkje så er det jo bare å sjekk rundt om, er jo en som ligger midt i skudenes og. Og dekk1 ligger rett bakk rulle. Og så er det 3-4 på raglamyr, er ikkje mer enn 3-4 mil for deg det heller.
Dekkmann har greie priser og avtaler for naf medlemmer. (ikkje BILLIG, men greie nok priser, og dekkgaranti)
så utvalget her i på haugalandet er jo ikkje verst.
(selvfølgelig er det en del bilfirmaer og bensinstasjoner som og selger, men som regel en del dyrere.)
 #346230  av lexusmann
 
ke25-toyoglide skrev:du kjenner nok til de, men rulle på bygnes er som regel billigst.
Viss ikkje så er det jo bare å sjekk rundt om, er jo en som ligger midt i skudenes og. Og dekk1 ligger rett bakk rulle. Og så er det 3-4 på raglamyr, er ikkje mer enn 3-4 mil for deg det heller.
Dekkmann har greie priser og avtaler for naf medlemmer. (ikkje BILLIG, men greie nok priser, og dekkgaranti)
så utvalget her i på haugalandet er jo ikkje verst.
(selvfølgelig er det en del bilfirmaer og bensinstasjoner som og selger, men som regel en del dyrere.)
Hehe, tenkte å ta en tur innom rulle i morgen..sjekke hva de har....har en slektning som jobber der... :wink: skal noen ærend så tar det i samme slengen....tur med e15'n...YESS!!! :D
 #346495  av lexusmann
 
Har vært innom Sharif's nettside endel i det siste...men får bare opp noen FÆLE felger når jeg legger inn merke, modell og årsmodell.... :roll: står i 4*100 også, og det er jo feil...noen andre steder med rimelige og bra felg/dekkpakker?
Jada, jeg vet om dekkonline...
Sist redigert av lexusmann den 26 jan 2010 22:32, redigert 1 gang totalt.
 #346496  av ErikG
 
Bilprodukter har en del bra og billig. Kjøpte felgene mine gjennom dem.
 #346598  av lexusmann
 
ErikG skrev:Bilprodukter har en del bra og billig. Kjøpte felgene mine gjennom dem.
Hvordan gikk du fram?de selger kun en gros, mener jeg...den Navarro'en til Zito er tøff syns jeg....men koster endel ja...
 #346600  av ErikG
 
Kjøpte gjennom jobben, betalte vel ca 1200,- pr felg tror jeg.
 #346601  av lexusmann
 
ErikG skrev:Kjøpte gjennom jobben, betalte vel ca 1200,- pr felg tror jeg.
Da blir det vel verre ja...men kan jo maile dem å spørre om nærmeste forhandler...