TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica st185 total renovering

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #345817  av Offern
 
Bilen har nå stått en stund grunnet røket toppakning for 2. gang motor og gir har vært ute av bilen en god stund og jeg har endelig fått somlet meg til å hente den hjem så jeg får begynt med det jeg skal gjøre nemmelig klargjøre bilen for rustsveising og lakkering.

Planer for motor:
-Planslipe topp og blokk.
-smidd innmat.
-ståltoppakning og arp studs.
-front montert ic
-spec stage 3+ clutch
-ats garret gt 30xx turbokit
-datasprut.
-muligens Gti suge kammer
-mongoose 2,5tom eksos
-bytte syncringer i gearkasse.

Svinghjul, kammer og veiv ble polert og balansert for ca 20k km siden så dette skal være i tipp topp stand.

Planer for bilen:
ribbes for interiør, fjerne asfaltmatter og sveise all rusta jeg finner.
muligens lakkeres innvendig.
rette pusse og sparkle bilen før den får ny maling og forhåpentligvis skinne som den en gang gjorde i mars 1990.

Ellers så skal det monteres polyforinger rundtom, oppgradere bremser og forhåpentligvis ny 1,5 veis diff etterhvert.

Eksisternde mods
tein coilovers
bulker
elendig stereo
slitt interiør.

bilder kommer sånn i blandt skal prøve å oppdatere her så jevnt som mulig.

-Offern
 #394849  av Offern
 
Her har det jaggu stått stille lenge, var på Hønefoss i dag og henta meg en 92mod CS så får vi se hva som skjer med det gamle prosjektet!
Vedlegg
rsz_04072011080.jpg
rsz_04072011080.jpg (1.21 MiB) Vist 1425 ganger
 #394851  av Daniel HS
 
Bilder bilder bilder..!

Har du handlet inn noe av det du har skrevet i første innlegg, som du evt skal selge? Eller bruke det på neste bil isåfall?
 #394863  av Offern
 
Alt utenom datasprut og bremser er handlet inn. Blir å gå for autronic sm4 og st205 bremser. Selger ingen av delene da alt skal over på det nye karroseriet sammen med den nybygde motoren. Vil bli montert sammen Orginal i første omgang til jeg får spart opp penger til sprut. Men har kjøpt glassfiber skjermer og cs fanger som muligens er til salgs! Den gamle bilen vil nok bli brukt som dele bil og karroseriet med papirer muligens solg så noen med sveisekunskaper og en jdm bil kan få seg en billig gt4
 #404467  av Offern
 
Mangler lakkering, montering og mapping av sprut! Så kommer seg sakte og usikkert som vanlig når jeg holder på, også får vi se om den røde også kommer på veien igjen som tilnærmet orginal bruksbil. Trenger nye kanaler på den, so om noen vl bygge nye til meg evt vet hvor jeg får tak i så er det bare å hyle ut!