TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Importere supra, euro eller us?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #347034  av chrrish00
 
Hei
Vuderer og importere meg en supra mk4 nå til våren, så lurer jeg bare på et par ting.

va er forskjellen på eurospec og us spec?
hvor burde jeg importer fra? noen gode nettsider?
noen her inne som har erfaringer rundt dette å importer supra?

på forhånd, takk :)
 #347038  av mr2storbrua
 
Dersom du importerer fra usa blir den hvertfall registrert på unntaksregelen. Det vil si at bilen må være i original stand når den blir registrert, og du har ikke lov til å gjøre noen modifikasjoner på den senere. Til og med felgene må være originale så vidt jeg har skjønt.
 #347042  av 2fast4u
 
mr2storbrua skrev:Dersom du importerer fra usa blir den hvertfall registrert på unntaksregelen. Det vil si at bilen må være i original stand når den blir registrert, og du har ikke lov til å gjøre noen modifikasjoner på den senere. Til og med felgene må være originale så vidt jeg har skjønt.

Biler fra US kan registreres på ordinert grunnlag, fullt mulig det, litt mer jobb.
Denne unntaksregelen ble til for å lettere kunne registrere US biler uten for mye dokumasjon og endringer her i landet.

:wink:
 #347302  av MrControl
 
Jeg vurderte å hadde planlagt å importere i fra statene en us spec når dollaren var på 5 kroner, men jeg gikk til Tyskland istedenfor.

Tanken av å sitte på en Supra som måtte være org eller være på vakt hele tiden ovenfor BT fristet lite.

Eurospecn er fetere, + at å finne en manuell der borte som er i bra stand er vanskelig da amerikanere behandler biler som alkoholikere behandler konene sine:)
 #347311  av chrrish00
 
haha :D ja men va er egentlig forskjellen?

hvor mye kom det på å importere en fra tyskland ferdig reg sånn ca? å hvor kan jeg leite? :)
 #347362  av KeNsA
 
Vær forsiktig med mobile.de....myye kødd der!
 #347548  av MrControl
 
Prisen er høy og vil nok bare fortsette å gå oppover for fine eksemplarer siden det (som du ser) er få til salgs.

De som er til salgs her i gruppen og på finn.no er svært godt priset hvis du tar med valutakursen for å handle i fra Tyskland.

Må igjen bare minne på at us-spec blir regget på §1.15.

D.v.s at den må være original.
 #347601  av mr2storbrua
 
chrrish00 skrev:men hvorfor er us så mye billigere?
Fordi dollaren er lav?

Har også forstått det sånn at euro-spec har den sprekeste motoren, men tyngste karosseriet, mens j-spec har den "daueste" motoren, men letteste karroseriet. Også har usdm j-spec motoren og euro-spec karosseri. Altså det dårligste fra begge biler. Det kan også være noe av grunnen. Men dette er ikke noe jeg er sikker på, men mener jeg har lest det en plass.

Eller mener du hvorfor us-supra er billigere i norge? Det er mest sannsynlig fordi de fleste er registrert på unntaksregelen i tillegg til det overnevnte.
 #347604  av Ninjamannen78
 
MrControl skrev:Prisen er høy og vil nok bare fortsette å gå oppover for fine eksemplarer siden det (som du ser) er få til salgs.
De som er til salgs her i gruppen og på finn.no er svært godt priset hvis du tar med valutakursen for å handle i fra Tyskland.
Må igjen bare minne på at us-spec blir regget på §1.15.
D.v.s at den må være original.
For 1000ende gang. Us Supra MÅ IKKE regges på 1-15, men de flese gjør det fordi det er enklere. Min er godkjent på vanlig måte, ikke 1-15. Og det var ikke noe problem overhoved. Ettpar mail til TUV, og litt dokumentasjon fra en hjelpsom Toyota mann her på forumet så var alt i boks. Hadde til og med FMIC på bilen da den ble godkjent.