Side 1 av 3

Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:05 feb 2010 23:11
av john_e
Hei, jeg synes det hadde vert kult å kunne blunket med lysene uten å bruke 5 sekunder på mørklegging hver gang, så jeg prøver å finne ut hvordan jeg kan styre motorene øyeblikkelig og uavhengig av hverandre :D

Er det noen her på forumet som har noe info om hva som må kobles om/opp for å få kontroll over motorene i vippelyktene? :)

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:06 feb 2010 16:43
av stianøverland
.

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:06 feb 2010 16:53
av Daniel HS
Hvis det er samme på Celica som på Mr2, er det forskjellig motor på de, noe jeg tror det er. Vet ikke hvordan du bare kan få en og en til å gå opp/ned, men finnes en løsning for å få ned begge to med en gang, dog med lysene tent (går iallefall på Celica). Det du må gjøre da er å gå opp under dashen, på venstre side av rattstammen, der skal det ligge en rød kabel, som du klipper og hiver på en bryter. Om det går på mr2 vet jeg ikke, men funker på Carlosen min i allefall :)

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:06 feb 2010 19:16
av magnesmurf
På mr2 er det såpass enkelt som å klippe en kabel.

Da vil lyktene senke seg når lysene slukker. Blinker du med fjernlysene vil du altså få lyktene opp og ned igjen på rundt et sekund.

Det er individuelle motorer på mr2. En per lykt. Sjekk delefilmen på toyodiy.com

Hvilken kabel du må klippe husker jeg ikke, men med litt leting her inne på forumet bør du finne ut det ganske kjapt.

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:06 feb 2010 20:34
av john_e
Jeg fant en tråd om klipping av ledning i sted, men linken med guide/bilder var ødelagt :( Skal visst være en rød ledning i en boks eller noe sånt? :)

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:06 feb 2010 20:59
av Sven
Trur ikke det skal være nødvendig å klippe noen kabel. Skal holde å ta av kabelskoen i enden. På et relee mener jeg.

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:08 feb 2010 11:44
av mr292
noen som vet om denne kablen og kan ta bilder eller noe sånnt, skulle gjerne "hilst" på kjente i bygda uten å måtte kjøre med 0 lys i 5 sekunder for å få ned de stygge boksene på panseret igjen ^^

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:02 mar 2010 01:08
av mr292
ser egentlig ut som det er mange her inne som har vært borti denne ledningen, så det må da være mulig å løse denne saken ganske lett?
hvilket rele/boks er det snakk om? er ledningen rød? og hvor finner jeg den? :?

Bilde
jeg synes også at 5 sekunder er alt for lenge og mørklegge gata på om kveldene.

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:03 mar 2010 15:23
av mr292
fant en tutorial :D
var ikke bilder da, men skal nok finne fram til dette uansett.

http://www.imoc.co.uk/forums/kb.php?mode=article&k=9

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:03 mar 2010 16:18
av hmsilset
mr292 skrev:fant en tutorial :D
var ikke bilder da, men skal nok finne fram til dette uansett.

http://www.imoc.co.uk/forums/kb.php?mode=article&k=9
Du har å ta bilder og forklare skikkelig, for dette har de fleste bruk for :D

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:03 mar 2010 17:08
av lasse
Dette var noe av det første jeg gjorde på min, jeg klippet en ledning og skjøtet den inn i kupeen og satte en bryter på den der (fikk tak i en tåkelysbryter som jeg brukte, så det ser originalt ut :wink: )
Er jo greit å ha muligheten til å ha lyktene opp uten lys, sikkert litt kjipt å bli blenda når man vasker lyktene...

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:03 mar 2010 18:00
av mr292
tror jeg må gjøre det samme neste gang jeg er innom toyota. skal lage en midlertidig løsning til helga som bare får bli stripsa fast under dash'n eller noe til jeg får skaffet en tåkelysbryter.

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:03 mar 2010 21:56
av marlboro1310
lasse skrev:Dette var noe av det første jeg gjorde på min, jeg klippet en ledning og skjøtet den inn i kupeen og satte en bryter på den der (fikk tak i en tåkelysbryter som jeg brukte, så det ser originalt ut :wink: )
Er jo greit å ha muligheten til å ha lyktene opp uten lys, sikkert litt kjipt å bli blenda når man vasker lyktene...
er jo ingen problem å ha lyktene oppe uten å bli blenda når man vasker dem...? hehh, nest nederste modus på vridern så står lyktene oppe uten lys...

:roll:

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:03 mar 2010 22:07
av lasse
marlboro1310 skrev:
lasse skrev:Dette var noe av det første jeg gjorde på min, jeg klippet en ledning og skjøtet den inn i kupeen og satte en bryter på den der (fikk tak i en tåkelysbryter som jeg brukte, så det ser originalt ut :wink: )
Er jo greit å ha muligheten til å ha lyktene opp uten lys, sikkert litt kjipt å bli blenda når man vasker lyktene...
er jo ingen problem å ha lyktene oppe uten å bli blenda når man vasker dem...? hehh, nest nederste modus på vridern så står lyktene oppe uten lys...

:roll:
Tråden her handler jo om hvordan man kan få lyktene til å gå ned uten å måtte skru av alt lyset, sånn at man kan kjøre med park/tåkelys og bruke lyshornet uten å måtte skru av alt lyset for at vippisene skal gå ned igjen...

Re: Styring av vippelyktmotorer

Legg innLagt inn:03 mar 2010 22:15
av mr2storbrua
lasse skrev:
marlboro1310 skrev:
lasse skrev:Dette var noe av det første jeg gjorde på min, jeg klippet en ledning og skjøtet den inn i kupeen og satte en bryter på den der (fikk tak i en tåkelysbryter som jeg brukte, så det ser originalt ut :wink: )
Er jo greit å ha muligheten til å ha lyktene opp uten lys, sikkert litt kjipt å bli blenda når man vasker lyktene...
er jo ingen problem å ha lyktene oppe uten å bli blenda når man vasker dem...? hehh, nest nederste modus på vridern så står lyktene oppe uten lys...

:roll:
Tråden her handler jo om hvordan man kan få lyktene til å gå ned uten å måtte skru av alt lyset, sånn at man kan kjøre med park/tåkelys og bruke lyshornet uten å måtte skru av alt lyset for at vippisene skal gå ned igjen...
:lol: Var jo du som begynte å snakke om at det var kjipt å bli blenda når man vasker lyktene :wink: