Side 1 av 1
Trist problem med MK2
Legg innLagt inn:07 feb 2010 16:23
av kjeltring.no
Var og henta en MR2 MK2 i går, som desverre hadde litt mangler...
Den har skjørtebank på et sylinder når motoren er kald som går seg til når den blir varm.
Så lyser oljelampa konstant... den har olje på pinnen og oljetrykk i toppen.
Litt irriterende at den ikke fungerer som den skal, da blir man å overse
en av de viktigste failsafene i bilen.
Da lurer jeg på om dette er et kjent problem og hvor denne giveren sitter så jeg
kan ta en titt på det.
Det er i allefall greit mtp at bilen har skjørtebank når den er kald.
Re: Trist problem med MK2
Legg innLagt inn:07 feb 2010 16:36
av Haugrud
Det med oljenivålampa er et vanlig problem på disse motorene...denne føleren sitter på bunnpanna. Du kan jo se om det er dårlig kontakt, skifte føleren eller koble den helt av og peile regelmessig.
Re: Trist problem med MK2
Legg innLagt inn:08 feb 2010 00:15
av mr2storbrua
Snakker vi turbo- eller sugemotor her? Dersom det er byttet til turbomotor så vil den gule oljelampa lyse hele tiden, med mindre man fjerner pæra eller kortslutter koblingen.
Det er altså to oljelamper på en MR2 MK2, en som lyser rødt (oljetrykk) og en som lyser gult (tror det er enten nivå eller temp den varsler om).
Re: Trist problem med MK2
Legg innLagt inn:08 feb 2010 01:28
av inzane2012
er ikke den røde den som sier ifra om nivået da??
Re: Trist problem med MK2
Legg innLagt inn:08 feb 2010 07:13
av Haugrud
nei, den viser oljetrykk den

Re: Trist problem med MK2
Legg innLagt inn:08 feb 2010 22:36
av marlboro1310
når den røde lampa som angir oljetrykk kommer på, er det som regel høvelig over. GTiene har en fin safe akurat her...den sier ifra med ett gult lys med bilde av en oljekanne eller noe slikt, da skal man legge på 1L for at den skal være på maxpunktet igjen.(de var nok klar over at den ble å bruke olje)
På turboen, originalt så finnes visstnok ikke denne orange\gule varsellampa om at oljenivået er lavt...da må man være mere manuelt påpasselig, men det er man jo automatisk når man eier en sånn bil.
Som mange av dere sikkert er blitt vant med, så er det noe rundt 1000-2000km det går før man må helle på 1L olje...på 3SGE`en.
Re: Trist problem med MK2
Legg innLagt inn:11 feb 2010 16:59
av FireWalk
De amerikanske 3S-GTE motorene ble levert med nivågiver i bunnpanna. Men de japanske ble ikke det.

Re: Trist problem med MK2
Legg innLagt inn:16 feb 2010 01:52
av TrustNo1
På min amerikanske lurer jeg faktisk nesten på om det er motsatt. At den røde lampa varsler for nivået mens den gule for trykket. Men den røde oljekanne lampen har en strek under som symboliserer nivået
Den har bare lyst en gang for meg (for sikkerhets skyld når jeg hentet bilen) , men mener å huske at den lampa var rød så jeg var litt ekstra nervøs. Fyllte på litt olje og lampa slukket. Ikke hatt noe problem siden
Re: Trist problem med MK2
Legg innLagt inn:27 feb 2010 00:53
av predator
Den lysr til meg også . Den røde. Er JDM Turbo.
Har peilet oljen ganske så ofte, men har ikke minsket noe. (Ett par mm under max) skal skifte olje før sommeren. Og giver, hvis den er gåen da..
Re: Trist problem med MK2
Legg innLagt inn:27 feb 2010 10:03
av lasse
Den røde skal være oljetrykket, giveren til denne sitter i toppen på 3s-gte ihvertfall...
Re: Trist problem med MK2
Legg innLagt inn:27 feb 2010 10:59
av funkyfung
Re: Trist problem med MK2
Legg innLagt inn:27 feb 2010 14:29
av FireWalk
hvilken årsmodell? Jeg har hatt både Amerikansk 3S-GTE og Japansk 3S-GTE. Den japanske hadde ikke nivågiver men den amerikanske hadde. Var henholdsvis 92 og 93 modell.
Re: Trist problem med MK2
Legg innLagt inn:27 feb 2010 23:18
av predator
Den Funkyfung snakker om er en 92 mod
