TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ny Lexusmodell

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #348526  av Harlex
 
http://www.dinside.no/836392/lexus-med- ... ere-modell


Njaaaaaaaaaaaaaaaaa... Vet no ikkje helt eg.... 4 syl. 1,8 liter hybrid med forhjulsdrift.... :? Hmmmmmmmmmmmmmmmm... Vi får se til uken når den egentlig skal lanseres..... Gleder meg til å lese de første prøvekjøringene... Blir spennende om det er noe "sprut" i den... :P
 #348527  av Harlex
 
"The company has not published performance details, but they do say that the motor is "powerful." Lexus wants to use this car to prove that full hybrids do not have to be boring drives." er jo lovende uttalelser
 #348562  av BrennaRacing
 
Syns den var veldig lik Auris egentlig.
 #348563  av Geir
 
Skuffende at det er FWD, men jeg liker utseendet! Kan fort ende med at jeg vurderer denne som ny bil når IS'en eventuelt skal selges. Er litt lysten på hybrid, faktisk...og GS450h er litt dyr ;-)
 #348575  av pekle
 
Vurderer absolutt denne, men ikkje i kvit. Den får same drivlinje som Prius (137hk), men tippar på at sportsmodus aukar effekten ein del, kanskje til 150? Den er kanskje litt lettare enn Prius og men blir uansett ikkje ein sportsbil. Kjem nok til å savne rekkeseksaren, men får vel litt mindre forbruk i bytte :wink:

CT450h hadde vore gromt :mrgreen:
 #348578  av ke25-toyoglide
 
Det som er mest synd med den bilen er at den er feilhjulstrekk.
Med retthjulstrekk skulle eg vurdert den istedet for Prius.
Og 1.8 + elmotor funker greit, ikkje den helt store nakkeslengen, men istedet trekker den like fort hele tiden.
I motsetning til en vanlig bil med vanlig automat eller manuell, som går bedre og bedre dess mer turtall, så legger denne seg på best turtall og ligger der til du slipper gassen.
Derfor får den nok bra tall, uten at det føles så veldig sprekt.
Under 10 sek. tipper eg.
 #348595  av Toyota-rav4-2002
 
Fwd og stasjonsvogn lexus, ikke helt lexus det altså....
 #348601  av Harlex
 
Det blir spennende å få høre mer om denne her... Liker utseende og størrelsen og kunne definitivt vært noe.....Syntes no at de kunne kommet med flere motoralternativer... Hvis motoren er en "blåkopi" av Priussystemet ser jeg betydelig mindre grunn til å kjøpe den fremfor en Prius.... Da gir jeg heller faen og kjøper meg en lexus med 8-er... For.eksempel en GS 8) Så økonomisk og miljøvennlig er jeg.... :roll:
 #348610  av pekle
 
Tja den mest selde Lexus har fwd (ES), i tillegg har dei HS og RX med fwd. RX450h kjem også med fwd i Europa no til våren så det blir litt feil å seie at ekte Lexus kun har rwd.

For min del ser eg fram til betre vinteroppførsel enn med 200en - viktig sidan eg brukar bil berre på vinterstid no (90% av sommarkjøring er med motorsykkel - ingen normalprisa bil kan måle seg med det likevel) Men eg trakkar kanskje på anden til ts-ogn no ;)
 #348614  av Harlex
 
pekle skrev:Tja den mest selde Lexus har fwd (ES), i tillegg har dei HS og RX med fwd. RX450h kjem også med fwd i Europa no til våren så det blir litt feil å seie at ekte Lexus kun har rwd.

For min del ser eg fram til betre vinteroppførsel enn med 200en - viktig sidan eg brukar bil berre på vinterstid no (90% av sommarkjøring er med motorsykkel - ingen normalprisa bil kan måle seg med det likevel) Men eg trakkar kanskje på anden til ts-ogn no ;)
IS200 er RÆÆÆÆÆÆVVA på vinterføret... det kan jeg skrive under på :x med det helvetes føret det har vært i Bergen denne vinteren..... Mc og sommer er bra... Den stilen kjører jeg også... 8)
 #348615  av Harlex
 
pekle skrev:Offisiell video:

Pressemelding: http://lexusenthusiast.com/2010/02/26/l ... ease/#more (med litt tekniske data)

Offisielle foto: http://lexusenthusiast.com/2010/02/25/o ... o-gallery/
Kule linker...

Det som jeg frykter blir at den får et sånn "gammal direktørkone image." Litt sånn som jeg oppfatter A-Klasse til Mercedes. Veldig "kjekk og grei liten bil" med litt status på kjøpet...."fin å lukeparkere med når jeg skal drikke kaffe med de andre direktørfruene" Det jeg har sett hittil appelerer iallefall ikke tydelig til mennesker som er ute etter noe mer enn å komme fra a til å.... Jaja... Det gjenstår å se når den offesielle lanseringen kommer.....
 #348617  av KK-ma70
 
Harlex skrev: IS200 er RÆÆÆÆÆÆVVA på vinterføret... det kan jeg skrive under på :x med det helvetes føret det har vært i Bergen denne vinteren..... Mc og sommer er bra... Den stilen kjører jeg også... 8)
?????? Da må du lære deg å kjøre bil gitt :shock: Hadde aldri problemer på vinterføre med den bilen, kjørte fletta av de fleste med den.. Eller kjøpe deg bedre dekk. :D


Men over til topic. Litt skuffet over at de endret den så mye i forhold til konseptbilen. Den så litt mere agresiv ut. Utifra konseptbildene så vurderte jeg denne fremfor FT86, men nå så holder jeg en knapp på FT86..
 #348636  av lexusmann
 
KK-ma70 skrev:
Harlex skrev: IS200 er RÆÆÆÆÆÆVVA på vinterføret... det kan jeg skrive under på :x med det helvetes føret det har vært i Bergen denne vinteren..... Mc og sommer er bra... Den stilen kjører jeg også... 8)
?????? Da må du lære deg å kjøre bil gitt :shock: Hadde aldri problemer på vinterføre med den bilen, kjørte fletta av de fleste med den.. Eller kjøpe deg bedre dekk. :D


Men over til topic. Litt skuffet over at de endret den så mye i forhold til konseptbilen. Den så litt mere agresiv ut. Utifra konseptbildene så vurderte jeg denne fremfor FT86, men nå så holder jeg en knapp på FT86..
Helt enig, syntes den var god på glatta jeg...hadde heller aldrig noe særlige problemer etter det jeg kan huske...
 #348687  av Harlex
 
lexusmann skrev:
KK-ma70 skrev:
Harlex skrev: IS200 er RÆÆÆÆÆÆVVA på vinterføret... det kan jeg skrive under på :x med det helvetes føret det har vært i Bergen denne vinteren..... Mc og sommer er bra... Den stilen kjører jeg også... 8)
?????? Da må du lære deg å kjøre bil gitt :shock: Hadde aldri problemer på vinterføre med den bilen, kjørte fletta av de fleste med den.. Eller kjøpe deg bedre dekk. :D


Men over til topic. Litt skuffet over at de endret den så mye i forhold til konseptbilen. Den så litt mere agresiv ut. Utifra konseptbildene så vurderte jeg denne fremfor FT86, men nå så holder jeg en knapp på FT86..
Helt enig, syntes den var god på glatta jeg...hadde heller aldrig noe særlige problemer etter det jeg kan huske...
Men så sammenligner jeg med RX300-en min då :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10