TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Er det noe jeg mangler? (før motoren settes inn)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #349293  av Scotty
 
Motoren begynner å bli ganske klar til å settes inn nå. Men lurer på om det er noe jeg mangler.. motoren som er satt sammen nå manglet masse deler så har tatt endel fra 7MGE motoren.. så derfor litt usikker på om jeg har fått med meg alt.

Det jeg vet om:
Nedre deksel på girkassa
Brakettene mellom girkassa og motoren

Linker..
http://mitoforum.org/priv/supra/motor1.jpg
http://mitoforum.org/priv/supra/motor2.jpg
http://mitoforum.org/priv/supra/motor3.jpg

Samme bildene.. høyreklikk og trykk vis/view
Bilde
Bilde
Bilde
 #349297  av mulle-mek
 
hvis du er usikker på kvaliteten på del lille 90 grader slangen i bakkant av blokka
bytt den med de samme tru meg et hælvete å bytte med motoren i bilen
morro med gte lykke til :D
 #349526  av Supramk3turbo
 
Vasket veiv er jo ikke så dumt da... :)
 #349574  av Levin GT
 
Scotty skrev:Hehe. APR studs har jeg satt på, alt det andre har jeg ikke behov for ;)
Ikke behov for?
hehe, neivel, det kan vi no snakkes om når du har fått lagerbank.

Ikke meningen å ta motet fra deg,men jeg tror du vil få lagerbank innen 6 mnd.
Grunnen til at jeg mener dette er at du setter inn en motor som har stått en stund uten å ha blitt brukt,den har brukte lagre og brukt oljepumpe og skitt inni veiven som løsner når du hiver på ny olje og kjører den varm.
Olje filterforflytter med et kvalitetsfilter har du droppet og det er et MUST på disse motorene etter min mening....
 #349600  av Scotty
 
Det er ikke bare det at jeg "ikke har behov" for det. Det har med resurser, penger, tid osv..

Vet at det er sjanse for lagerbank når motorer står stille en stund. Så og si hele motoren virker som at er i perfekt stand, så virker som at den er svært lite brukt. Så tar heller sjansen. Hvorfor er olje filterforflytter et must? Har aldri hørt om noen som har gjort det, eller hørt noen si at det er noe som helst behov for det. Fordel kontra original plassering? Har nytt filter liggende.. så det er ikke noe problem... går fint ann å bytte det etter at motoren er montert.
 #349609  av tojo
 
Scotty skrev:Det er ikke bare det at jeg "ikke har behov" for det. Det har med resurser, penger, tid osv..

Vet at det er sjanse for lagerbank når motorer står stille en stund. Så og si hele motoren virker som at er i perfekt stand, så virker som at den er svært lite brukt. Så tar heller sjansen. Hvorfor er olje filterforflytter et must? Har aldri hørt om noen som har gjort det, eller hørt noen si at det er noe som helst behov for det. Fordel kontra original plassering? Har nytt filter liggende.. så det er ikke noe problem... går fint ann å bytte det etter at motoren er montert.
Alfa omega er et godt oljesystem før trimming,orginalt oljesystem er hovedfaktoren til 1 av di 2 vanligste feilene på 7m (dette medfører lagerbank,det andre velkjente problemet er BHG)
I tillegg er bypassventilen for dårlig.
Grunnen til filterflytter er bla mer olje,mer kjøling,kjøp gjerne flyttesats m/ termostat. Slik at det ikke åpner til oljekjøleren før det er behov.
Ã… innvestere i et godt oljesystem ,er synonymt med et mye lengre liv for motoren.

Mer info se.
viewtopic.php?f=48&t=30567&hilit=olje+kit
viewtopic.php?f=50&t=31173&hilit=oil+kit
viewtopic.php?f=48&t=23980&hilit=oil+kit
viewtopic.php?f=48&t=26905&p=278405&hilit=oljesystem#p278405

ang rengjøring veiv:
Etter at du har demontert "skruvene"
Vask godt i avfetting(evnt våpenrens).trykkluft.avfetting.trykklyft til det ser bra ut.
Så kan du fortsette et par ganger extra for å være sikker. Evnt. la et motorverksted rengjøre den.