TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • flemming's border mr2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #374915  av SanAndre
 
Jeg ville også gått for gull, utifra bildet så var det jo tøft som bare pokker :) Litt enig i at gunmetal kan bli litt kjedelig på rød bil..
 #375667  av trd2000gt
 
Da blir det nok gull, er jo min bil og jeg synes det er fint, så spiller ingen rolle om noen syns det ser harry ut :D
 #375695  av ad92
 
trd2000gt skrev:Da blir det nok gull, er jo min bil og jeg synes det er fint, så spiller ingen rolle om noen syns det ser harry ut :D
gullfelger er veldig pent på rød bil spørr du meg :D
 #377783  av trd2000gt
 
Oppdatering!

fikk låne et verksted i desember for å bytte kløtsjen på mr2'n, men jeg og fattern komm nesten i mål, men så fikk han prolaps og jeg senebetennelse i ryggen, så da var det bare å vente på at eiern av verkstedet skulle komme hjem fra ferien og ta det selv. Hentet bilen om fredagen og da byttet han kløtsj bremseklosser bak og registerreim. Det kom på i alt 8500, så syns ikke det vart så alt for galt :)

måtte kjøre bilen hjem selv, og har bare en ting å si; makan til sladdebrakke har jeg aldri kjørt :D
 #377788  av SanAndre
 
Fine reperasjoner det der, godt å få sånt gjort før sommeren kommer 8)

Handlet deg felger enda? :)
 #377804  av inzane2012
 
trd2000gt skrev:Oppdatering!

fikk låne et verksted i desember for å bytte kløtsjen på mr2'n, men jeg og fattern komm nesten i mål, men så fikk han prolaps og jeg senebetennelse i ryggen, så da var det bare å vente på at eiern av verkstedet skulle komme hjem fra ferien og ta det selv. Hentet bilen om fredagen og da byttet han kløtsj bremseklosser bak og registerreim. Det kom på i alt 8500, så syns ikke det vart så alt for galt :)

måtte kjøre bilen hjem selv, og har bare en ting å si; makan til sladdebrakke har jeg aldri kjørt :D
8500 er slettes ingen dårlig pris det nei... hørte med min lokale toyota verksted, mener å huske at jeg måtte ut med 15k for bytte av reg. reim alt tilhørende det, samt nett i overkant av 10k for bytte av clutch, evt svinghjul om det og måtte byttast... så da takka jeg fint for meg og gikk ;)
 #377843  av trd2000gt
 
inzane2012 skrev:8500 er slettes ingen dårlig pris det nei... hørte med min lokale toyota verksted, mener å huske at jeg måtte ut med 15k for bytte av reg. reim alt tilhørende det, samt nett i overkant av 10k for bytte av clutch, evt svinghjul om det og måtte byttast... så da takka jeg fint for meg og gikk ;)
15k du kødder? hørte med flere verksteder i sommer husker jeg og alle sa rundt 5k for regreim. så da er toyota der du bor overpriset så det holder. toyota her hjemme skulle ikke ha mer enn rundt 5-6 :?
 #377849  av ad92
 
Alle har noen i vennegjengen som kan bil, vist ikke er det på tide å utvide horistonten av bekjente! Fikk byttet clutch å svinghjul på verksted gjennom en bekjent for 3000...

Alternativet var å gjør det med en kompiss som kan bil å hjelpe han med å gjør det for 3500 :)

Synst det er unødvendig å sende så gamle biler på verksted egentlig, lakking / skruing kan lett ordnes svart.
 #377853  av inzane2012
 
trd2000gt skrev:
inzane2012 skrev:8500 er slettes ingen dårlig pris det nei... hørte med min lokale toyota verksted, mener å huske at jeg måtte ut med 15k for bytte av reg. reim alt tilhørende det, samt nett i overkant av 10k for bytte av clutch, evt svinghjul om det og måtte byttast... så da takka jeg fint for meg og gikk ;)
15k du kødder? hørte med flere verksteder i sommer husker jeg og alle sa rundt 5k for regreim. så da er toyota der du bor overpriset så det holder. toyota her hjemme skulle ikke ha mer enn rundt 5-6 :?
var det han verksted karen sa, var vist pga ingen på verkstedet som hadde peiling på mr2, og sånn han såg det var det fare for å måtte ta ut motoren for å gjøre det...
 #377854  av Noxan8
 
inzane2012 skrev:
trd2000gt skrev:
inzane2012 skrev:8500 er slettes ingen dårlig pris det nei... hørte med min lokale toyota verksted, mener å huske at jeg måtte ut med 15k for bytte av reg. reim alt tilhørende det, samt nett i overkant av 10k for bytte av clutch, evt svinghjul om det og måtte byttast... så da takka jeg fint for meg og gikk ;)
15k du kødder? hørte med flere verksteder i sommer husker jeg og alle sa rundt 5k for regreim. så da er toyota der du bor overpriset så det holder. toyota her hjemme skulle ikke ha mer enn rundt 5-6 :?
var det han verksted karen sa, var vist pga ingen på verkstedet som hadde peiling på mr2, og sånn han såg det var det fare for å måtte ta ut motoren for å gjøre det...

Toyota Namsos skulle ha 10900kr for reg reim bytte med alt
 #378430  av trd2000gt
 
jeg fikk og både kløtsj og regreim bytta som er relativt store jobber begge deler, men han måtte ikke ta ut motoren. Hadde min på et mekonomenverksted jeg. Jeg kjenner han så jeg fikk det riktignok billigere enn standardpris men vi snakker ikke 15k her! :o
 #378433  av ad92
 
trd2000gt skrev:jeg fikk og både kløtsj og regreim bytta som er relativt store jobber begge deler, men han måtte ikke ta ut motoren. Hadde min på et mekonomenverksted jeg. Jeg kjenner han så jeg fikk det riktignok billigere enn standardpris men vi snakker ikke 15k her! :o
Har alt på stell til våren nå du altså :) Blir bra, håper du kommer deg på noen treff da, pene mr2er nytes best i virkeligheten :lol:
 #378644  av trd2000gt
 
ad92 skrev:
trd2000gt skrev:jeg fikk og både kløtsj og regreim bytta som er relativt store jobber begge deler, men han måtte ikke ta ut motoren. Hadde min på et mekonomenverksted jeg. Jeg kjenner han så jeg fikk det riktignok billigere enn standardpris men vi snakker ikke 15k her! :o
Har alt på stell til våren nå du altså :) Blir bra, håper du kommer deg på noen treff da, pene mr2er nytes best i virkeligheten :lol:
Ja nesten ihvertfall, skal bytte demper-stag og bremseklosser forran, ny brekkvaier, et eksosanlegg som skal på og så skal jeg ha inn et bar basshøytalere og forsterkere + kilometervis med ledninger :p så jeg har mer enn nok å henge fingrene i :P


SanAndre skrev: Fine reperasjoner det der, godt å få sånt gjort før sommeren kommer

Handlet deg felger enda?
Nei har ikke fått tak i noen felger enda, har begrenset med penger for tida, skal betale årsavgift og forsikring for 2 biler nå snart se.
Men så fort pengene er i boks så kommer 4stk ultralite felger på go'bilen :D
 #378645  av trd2000gt
 
Da har jeg vært og EU-godkjent bilen igjen! EU ok i Juli i fjor for å få ut skiltene, men pga at det var utenfor opprinnelige perioden bilen egentlig skal godkjennes i så måtte jeg inn igjen. Har tallet 1 som siste tallet på regnr.

Nå er det heldigvis 2 år til den skal inn igjen :D
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16