TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • flemming's border mr2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #391863  av trd2000gt
 
MRPETTER skrev:Du må kappe vekk det "gitteret" bak: )
nei vil ha det der, men skal lakke det matt svart når jeg gidder å ta meg tid til det :p
skulle egentlig ikke lakkeres i første omgang, men lemte å maskere der når jeg leverte bilen til lakkering :?
 #392102  av trd2000gt
 
inzane2012 skrev:
trd2000gt skrev:et klipp av eksosen, jeg filmer og kompisen min ruser bilen... ble opgitt da han holdt den på sperra!
http://www.youtube.com/watch?v=rYBr3p5XLcs
ikke dårlig, men må nesten ta en filmsnutt når du er ute å kjøre og :) bare rusing på tomgang gir jo ikke helt rett intrykk :P
hvis du sjekker kanalen min så ligger det en anne video av eksosen dette er riktignok med disse "butt-pluggene" men gir bra lyd alikevel :p
har et klipp uten disse pluggene mens jeg kjører også, men jeg må klippe bort en snutt (der jeg slipper en kjempe fis haha :oops: ) før jeg legger den ut.. og jeg har ikke noen slik software på pcn, er skole pc skjønner du... har ikke en gang moviemaker :(
 #392116  av SanAndre
 
Fin lyd i den eksosen da :) må treffes en dag snart så jeg får titta på din igjen også :)
 #395931  av trd2000gt
 
Har vært litt passiv på forumet i det siste, men kan ihvertfall si at så snart neste lønning kommer så skal motor og understellet ut, motoren skal overhales da oljeforbruket er horribelt samt at toppakningen er gåen. Skal også skifte div. foringer i understellet og investere i ett sett med coliovers.

Skal muligens også trimme bilen en smule, men finner ikke trim kammer til 3SGE, etter det jeg har funnet ut så åpner org. kammene 258 grader(noe rundt der) og jeg har funnet noen kammer til 3SGTE som åpner med 270 grader noe som i mitt hode tilsier at jeg vil få litt mer hester. Er de noen som har noen innvendinger på dette evt. veit om disse kammene passer rett opp i 3sge uten noe modifikasjon og gir en effektøkning?

Ved kjøp av coilovers er det noen som har ett sett å anbefale? (Må være med TÜV-papirer)
 #395934  av Haugrud
 
Tror 270 blir litt mye på motoren din, om den ellers er bortimot original..
 #395947  av magnesmurf
 
trd2000gt skrev:Har vært litt passiv på forumet i det siste, men kan ihvertfall si at så snart neste lønning kommer så skal motor og understellet ut, motoren skal overhales da oljeforbruket er horribelt samt at toppakningen er gåen. Skal også skifte div. foringer i understellet og investere i ett sett med coliovers.

Skal muligens også trimme bilen en smule, men finner ikke trim kammer til 3SGE, etter det jeg har funnet ut så åpner org. kammene 258 grader(noe rundt der) og jeg har funnet noen kammer til 3SGTE som åpner med 270 grader noe som i mitt hode tilsier at jeg vil få litt mer hester. Er de noen som har noen innvendinger på dette evt. veit om disse kammene passer rett opp i 3sge uten noe modifikasjon og gir en effektøkning?

Ved kjøp av coilovers er det noen som har ett sett å anbefale? (Må være med TÜV-papirer)
Angående kammer, vet jeg kollevold rallyimport fører trimkammer til alle merker. Hør med dem. Er jo flere faktorer som spiller inn, både hellingsgrad og bredde som da igjen speiler seg i både ventilåpningstid og åpningslengde.
 #395961  av 3rlend
 
beste men kanskje ikke enkleste, få en ny motor der du har en T i motornavnet :)
 #395983  av trd2000gt
 
Haugrud skrev:Tror 270 blir litt mye på motoren din, om den ellers er bortimot original..
Sikker? har jo sugemotor, må nok evt. mappe bilen osv, men det er jo kammer man henter mest hester på i en sugemotor....
magnesmurf skrev:Angående kammer, vet jeg kollevold rallyimport fører trimkammer til alle merker. Hør med dem. Er jo flere faktorer som spiller inn, både hellingsgrad og bredde som da igjen speiler seg i både ventilåpningstid og åpningslengde.
Får sjekke det ut, takk for tipset :) Veit, husker ikke hva durasjonen var på disse kammene kontra org. kammer, det har jo også mye og si forsåvidt.
3rlend skrev:beste men kanskje ikke enkleste, få en ny motor der du har en T i motornavnet
hehe, om jeg hadde fått en krone for hver gang jeg har tenkt den tanken kunne jeg kjøpt hele toyota fabrikken.... men er nok desverre uaktuelt, orker ikke peset med satans veivesen.
 #395990  av ad92
 
Begynner å bli skikkelig bra denne bilen :)

Sitter å vurderer hva jeg skal gjøre ang min 3sge jeg og. Når alt kommer til alt så er ikke turbo alltid den beste veiene å gå. Bilen går bra nokk med NA motor og er ufattelig morsom å kjøre uansett om den bare har 156 hk. Den krever også lite vedlikehold om den blir tatt vare på :) Misunner deg det eksosanlegget :)
 #396028  av inzane2012
 
3rlend skrev:beste men kanskje ikke enkleste, få en ny motor der du har en T i motornavnet :)
for en av di vanlige billige trimdelene til en 3s-gTe motor er jo ikke å bytte orginal kammene der til GTI kammene? ;) hehe


Forresten så lurer jeg på om ikke både HKS og JUN lager trim-kammer til N/A'en din
 #402567  av trd2000gt
 
Har ikke oppdatert denne tråden på evigheter, men har ikke gjort noe mer med bilen siden sist.

Har lagt den ut til salg
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31865771

Kjøpt meg 04' Golf 2.0 TDI istedet, ettersom vinterbilen (seat ibiza) hadde et stygt møte med en lyktetolpe...
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16