TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • tid for nye sommer dekk, men hvilken dim?

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #353703  av inzane2012
 
marlboro1310 skrev:om man kødder for mye med ekstreme felgdimensjoner og dekk for den saks skyld på MR2en, så ødelegger man mere kjøreopplevelse enn man forbedrer den...en liten tanke.

:wink:
ja vet, er derfor jeg er skeptisk til å gå for mye opp i dekk dim... jeg bruker jo ikke min til banekjøring heller, og veiene her på vestlandet er jo ikke av di beste, så tror at alt over 245 på denne bilen blir for brett, og selv om servoen tar vekk mye av sporinga så tror jeg 225 er maks av hva som er kjørbart på fremdekka...
 #353708  av BrennaRacing
 
Sporing kommer veldig an på dekkmerket også. Snakket med en på Sharif om det, å han sa at Nankang og noen andre asiatiske produsenter lager dekk med avrundet kant, som gjør at det ikke sporer så mye.

Mine sporer nesten ingen ting, og det kan kanskje ha noe med at jeg har litt strekte dekk?!
 #353716  av marlboro1310
 
Ja stemmer, kjørte Nankang NS2 215\40-ZR17 på min MR2, spora veldig lite synes jeg. Er spent på hvordan det blir i år på A6en min, der har jeg 8x18" med 235\40ZR18, samme Nankangdekka. Null dekkstrekk, går pent ned ved kanten av felgen.
4stk dekk i den dimensjon bestilt fra www.interdekk.no kom på skarve 4000 levert fra Lillehammer til Harstad.

Er spent på om de sporer, veldig spent.
 #354095  av inzane2012
 
litt sporing er jo greit, kan leve med litt sporing ;) men blir det sånn at det drar i rattet hele tiden så er det for ille...
var vertfall veldig lite sporing på falken dekka jeg hadde så tror jeg går for di igjen til sommeren :)
 #355601  av trd2000gt
 
har et spørsmål, dette gjelder kun felger riktignok

har lurt på å kjøpe et sett med Hijoin H303 felger

dimensjonene er:

Størrelse: 18x8
Innpress: ET20
Boltsirkel: 5x114,3

er det noen som veit om det er mullig med 18x8" ET20 forran på mr2'en?
hijoin.jpg
hijoin.jpg (39.61 kiB) Vist 5068 ganger
 #355605  av Espen.R
 
skal vell være imellom 35-45 om jeg ikke husker feil på mr2?
 #355639  av Espen.R
 
trd2000gt skrev:
Espen.R skrev:skal vell være imellom 35-45 om jeg ikke husker feil på mr2?
inpresset er ikke problemet, men bredden.
vell, bredden kan fort bli ett problem om det er satans mye innpress.

kan få en 7,5" felg til å fylle hjulbuene like mye som en 8,5" felg gjør, om det er mye innpress.


om jeg ikke husker kjempe feil så er vell desto lavere tall i innpress, det gjør at hjulet kommer lengre inn mot midten, om du forstår.
Og da tror jeg 8 blir noe i det bredeste laget, hvertfall framme
 #355645  av marlboro1310
 
Jeg hadde ET35 på mine 8" felger, fremme fylte disse helt ut til kanten av skjermen. Bak fylte dem helt ut med HR spacere på 15mm.
 #355667  av James
 
marlboro1310 skrev:Jeg hadde ET35 på mine 8" felger, fremme fylte disse helt ut til kanten av skjermen. Bak fylte dem helt ut med HR spacere på 15mm.
jepp, jeg måtte på med 3mm spacere forran pga. coiloversene.. går helt DØNN til kanten. Bak har jeg med 20mm spacere og helt perfekt der også! kommer med bilder så snart coiloverene er stilt skikkelig inn :wink:
 #355704  av BrennaRacing
 
Espen.R skrev:
trd2000gt skrev:
Espen.R skrev:skal vell være imellom 35-45 om jeg ikke husker feil på mr2?
inpresset er ikke problemet, men bredden.
om jeg ikke husker kjempe feil så er vell desto lavere tall i innpress, det gjør at hjulet kommer lengre inn mot midten, om du forstår.
Og da tror jeg 8 blir noe i det bredeste laget, hvertfall framme
Omvendt :D
 #355836  av BrennaRacing
 
trd2000gt skrev:målte opp osv igår, de vil gå akkuratt på innsiden, men den blir 18mm for bred på utsiden, desverre har utrolig lyst på de :(
Sikker på at det er riktig regnet? Du vet at hvis du øker bredden på felgen med 1" så er det 0,5" bredere på hver side.

Går jo an å dreie ned felgen, så man får høyere innpress. Snakket med et dekksenter og de sa at det kostet ca 1000 kr felgen.