TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MK3 supra 2JZ prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #391498  av thomas_ja27
 
Da har jeg fått testa bilen skikkelig, å ting funker meget godt :-D

Eneste er at det har dukket opp et problem når jeg skal starte motoren, av og til drukner den bare i bensin helt uten videre.

Hvis den starter, går den bare på 3-4 cylindrer og det oser bensin av eksosen.
Etter å ha tatt efi sikkringa ca. 30 sekund starter den som normalt og alt fungerer.
Er det noen som har hvert borti dette før?
Har ingen feilmedinger når jeg lasker over i diagnosekontakten...
 #392098  av thomas_ja27
 
mr292 skrev:Snakka med forrige eier av bilen i dag, fortalte han litt om hva du hadde gjort med bilen så langt osv. han sa du hadde store planer for bilen (noe som er tydelig bevisst her).
Hehe du får hilse fra meg neste gang du treffer han :-)
Tenkte jeg skulle ta meg en trondheimstur iløpet av sommeren, så skal han få se hvordan den har blitt etter konverteringen :-)
 #392100  av thomas_ja27
 
thomas_ja27 skrev:Da har jeg fått testa bilen skikkelig, å ting funker meget godt :-D

Eneste er at det har dukket opp et problem når jeg skal starte motoren, av og til drukner den bare i bensin helt uten videre.

Hvis den starter, går den bare på 3-4 cylindrer og det oser bensin av eksosen.
Etter å ha tatt efi sikkringa ca. 30 sekund starter den som normalt og alt fungerer.
Er det noen som har hvert borti dette før?
Har ingen feilmedinger når jeg lasker over i diagnosekontakten...
Fant feilen! :-D
Var for høy belastning over hovedreleet til innsprøytninga, så spenninga til hjernen ble for lav. merkestrømmen på releet var 22 amp, å bare walboroen drar jo sikkert 20 amp :-P
la opp nytt rele til bensinpumpa og bytta hovedreleet, så nå starter den som den skal :-)

Nå har jeg bare å finne ut av den der tenningfeilen jeg har på lavt turtall
(mellom 1000-2000rpm), så er bilen klar for TSogn Landstreff Nord ;-)

Det må være en coil som gjør dette, har bytta plugger å å satt disse til orginal åpning i henhold til rephåndboka.
Går helt rent i ca 1 kvarter så høres det ut for at den misser nå og da på en cylinder.. skal prøve å få lånt meg en coil så får vi se :-)
 #392544  av thomas_ja27
 
img0002.jpg
img0002.jpg (157.49 kiB) Vist 2664 ganger
Fant ut at det var påtide å hive inn polyforingene jeg har hatt liggende i ca. et år :P
SÃ¥ har demontert alle armer i for og bakstilling.
img0003.jpg
img0003.jpg (161.43 kiB) Vist 2664 ganger
Så noe som ligna på rust under tectylen i innerskjermen bake, å joda etter litt pirking med kniven så kom dette frem på begge sider :( er vel bare å ta frem vinkelsliperen å bytte ut... Lurer på om dette er en plass disse bilene bruker å få rust, har finkjemma hele bilen nå, å det ser ut for at det bare er hær rusten har fått tak.
 #392734  av thomas_ja27
 
Andreas Larsen skrev:Dette er det eneste stedet jeg har funnet rust på min mk3 87, så tipper det er vanlig.
ja regnet nesten med det :-) bare man tar det før det er gått for langt så er det jo ingen fare :-)
 #392743  av tojo
 
thomas_ja27 skrev:
Andreas Larsen skrev:Dette er det eneste stedet jeg har funnet rust på min mk3 87, så tipper det er vanlig.
ja regnet nesten med det :-) bare man tar det før det er gått for langt så er det jo ingen fare :-)
Er en valig plass å finne rust der ja, i tillegg til hjulbuer bak(dårlig rengjøring) og "skvettlapper" foran(metall innlegget/innfestning)
 #392780  av thomas_ja27
 
tojo skrev:Er en valig plass å finne rust der ja, i tillegg til hjulbuer bak(dårlig rengjøring) og "skvettlapper" foran(metall innlegget/innfestning)
Kjekt å vite :-)
 #393902  av thomas_ja27
 
noen bilder fra helga på acr.
IMG_0176.JPG
IMG_0176.JPG (809.99 kiB) Vist 2594 ganger
261934_10150641075300640_906295639_19013581_6705060_n.jpg
261934_10150641075300640_906295639_19013581_6705060_n.jpg (125.09 kiB) Vist 2594 ganger
248938_10150641088830640_906295639_19013791_4732674_n.jpg
248938_10150641088830640_906295639_19013791_4732674_n.jpg (132.87 kiB) Vist 2594 ganger
 #394039  av thomas_ja27
 
Ja alt fungerte brukbart, eneste var at jeg ble litt plaget med kjølinga så kunne ikke ta den helt ut :P
Men skal på med en skikkelig oljekjøler så regner jeg med at dette løser seg :)

Men er det noen her inne som fikk skade på mr2en sin (Gul)
SÃ¥ ut for at den fikk seg en skikkelig smell i fronten :cry:
 #394041  av Supramk3turbo
 
Du sliter litt med kjølinga du også ja... velkommen i klubben :lol:

Gul mr2 er vel kanskje morten her på forumet... Krasja med en annen bil eller??
 #394046  av Rangle
 
Supramk3turbo skrev:Du sliter litt med kjølinga du også ja... velkommen i klubben :lol:

Gul mr2 er vel kanskje morten her på forumet... Krasja med en annen bil eller??
Ja, var Morten som knallet Mr2'en sin. Snakket litt med han når han kom inn, dekkene begynte å bli dårlige, så han prøvde å loggre med rumpa. Gikk ikke helt bra, men han var veldig positiv og blid når han kom inn :wink:

thomas_ja27: Så ut til å gå veldig bra! Men gikk litt i hjulspinn på et hjul, kom iallefall ofte røyk fra kun et av hjulene. Skulle prøve å få sett litt på bilen og ta en prat med deg, men klaffet ikke med når du var på banen og jeg hadde tid.
Hørte flere som ble overrasket over hvor "godt" bilen din går!
 #394075  av thomas_ja27
 
Rangle skrev:
Supramk3turbo skrev:Du sliter litt med kjølinga du også ja... velkommen i klubben :lol:

Gul mr2 er vel kanskje morten her på forumet... Krasja med en annen bil eller??
Ja, var Morten som knallet Mr2'en sin. Snakket litt med han når han kom inn, dekkene begynte å bli dårlige, så han prøvde å loggre med rumpa. Gikk ikke helt bra, men han var veldig positiv og blid når han kom inn :wink:

thomas_ja27: Så ut til å gå veldig bra! Men gikk litt i hjulspinn på et hjul, kom iallefall ofte røyk fra kun et av hjulene. Skulle prøve å få sett litt på bilen og ta en prat med deg, men klaffet ikke med når du var på banen og jeg hadde tid.
Hørte flere som ble overrasket over hvor "godt" bilen din går!
Ja høres ut for at kjøling er noe mange sliter med på banekjøring :P
Huff ja kjørte forbi akkurat når han kjørte av, så ikke noe fint ut.. får håpe at det er mulig å fikse, er vel lite av forsikringer som gjelder på banen?

Sliter litt med at lsd'en ikke sperrer nokk godt, så lurer på om denne er noe slitt.. så spant en del på et hjul.
Men så skal jeg ikke skryte på meg at jeg kan noe som helst med å spinne sleng, da dette er min første bakhjulstrekker jeg har prøvd på bane :P
Fikk noen som ble høvelig bra, men syntes jeg ha for dårlig kontroll i den farta.
Kommer seg vel med litt trening :-)

Blir coilovers når økonomien tillater det, for fy så bilen krenger :P

Fant liksom aldri ut hvor ts-ogn standen var, men så det sto noen mr2er og en corolla ved sanitærbygget så lurte på om det kansje var der?
Skulle ha ordna en skikkelig banner så folk finner ut hvor vi skal samles på treffene :P

Var jo artig at noen la merke til bilen, må bare få ordna kjølingen til neste gang :P
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19