TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • AD92`s candyred sw20

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #386092  av ArildM
 
Tenningsfeil og fuktighet er bestandig like koselig :lol:
Slet med kondens i fordelerlokket på Corollaen min på vei hjem fra Trondheim en dag. Utrolig greit når man finner ut av feilen og bilen går som et skudd igjen etterpå da :)
 #386216  av ad92
 
Jepp, blir nokk å bestille kitet til twosrus med fordelerlokk,rotor,plugger og kabler snart :) koster jo bare 600!! lurer på hva det hadde kostet på toyota :evil:

Noen som vet hva plugger som anbefales til 90 mod gti? :)
 #386217  av hmsilset
 
ad92 skrev:Jepp, blir nokk å bestille kitet til twosrus med fordelerlokk,rotor,plugger og kabler snart :) koster jo bare 600!! lurer på hva det hadde kostet på toyota :evil:

Noen som vet hva plugger som anbefales til 90 mod gti? :)

du får gode plugger der du bestiller resten :) og til rundt 20kr pr stk.
 #386218  av ad92
 
hmsilset skrev:
ad92 skrev:Jepp, blir nokk å bestille kitet til twosrus med fordelerlokk,rotor,plugger og kabler snart :) koster jo bare 600!! lurer på hva det hadde kostet på toyota :evil:

Noen som vet hva plugger som anbefales til 90 mod gti? :)

du får gode plugger der du bestiller resten :) og til rundt 20kr pr stk.
ja snakker om det kitet her : http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... 697d94ac6a

står under at det er til 5sfe! Kan jeg bruke samme plugger/kabler til 3sge?
 #386244  av Drafter
 
ad92 skrev:
hmsilset skrev:
ad92 skrev:Jepp, blir nokk å bestille kitet til twosrus med fordelerlokk,rotor,plugger og kabler snart :) koster jo bare 600!! lurer på hva det hadde kostet på toyota :evil:

Noen som vet hva plugger som anbefales til 90 mod gti? :)

du får gode plugger der du bestiller resten :) og til rundt 20kr pr stk.
ja snakker om det kitet her : http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... 697d94ac6a

står under at det er til 5sfe! Kan jeg bruke samme plugger/kabler til 3sge?
Det er annen fordeler på 5SFE.
Kablene er jo bare å måle tykkelsen på og om det er samme stikk fra fordeler til coil (med klips)
Uansett kan du bruke pluggene så lenge de har samme varm/kaldhetsgrad som det blir anbefalt originalt.
Å brenne av tappen på pluggen er en veldig uhyggelig opplevelse......
Hvorfor kan du ikke bare handle hos bilxtra? Koster jo liksom 150-200 for 4 plugger..
Slipper du å få feil og.
 #386273  av inzane2012
 
ad92 skrev:Jepp, blir nokk å bestille kitet til twosrus med fordelerlokk,rotor,plugger og kabler snart :) koster jo bare 600!! lurer på hva det hadde kostet på toyota :evil:
hehe, da hadde du fått sjokk, rotoren mener jeg kosta 90kr, fordeleren kosta vel nett over 2000kr og kablane tror jeg kosta 900kr...
 #386275  av Drafter
 
inzane2012 skrev:
ad92 skrev:Jepp, blir nokk å bestille kitet til twosrus med fordelerlokk,rotor,plugger og kabler snart :) koster jo bare 600!! lurer på hva det hadde kostet på toyota :evil:
hehe, da hadde du fått sjokk, rotoren mener jeg kosta 90kr, fordeleren kosta vel nett over 2000kr og kablane tror jeg kosta 900kr...
2000 kr for fordelerlokk?
 #386282  av inzane2012
 
Drafter skrev:
inzane2012 skrev:
ad92 skrev:Jepp, blir nokk å bestille kitet til twosrus med fordelerlokk,rotor,plugger og kabler snart :) koster jo bare 600!! lurer på hva det hadde kostet på toyota :evil:
hehe, da hadde du fått sjokk, rotoren mener jeg kosta 90kr, fordeleren kosta vel nett over 2000kr og kablane tror jeg kosta 900kr...
2000 kr for fordelerlokk?
var det di sa til meg når jeg spurte om pris på di delane...
 #386287  av hmsilset
 
til 3sgte er prisen 4000kr for ledning-rotor-plugger.Hele pakka.tworus er prisen 1100kr inkl frakt og toll.Leveringstiden min var 5 dager.Er vel fint lite å lure på hvor du skal kjøpe?
 #386310  av inzane2012
 
hmsilset skrev:til 3sgte er prisen 4000kr for ledning-rotor-plugger.Hele pakka.tworus er prisen 1100kr inkl frakt og toll.Leveringstiden min var 5 dager.Er vel fint lite å lure på hvor du skal kjøpe?
jepp, helt villt...
 #386388  av ad92
 
No - it is for the 5SFE only. We did not get the 3SGE in the US, so I
cannot
source parts for it.
- twosrus -

Noen andre plasser man kan handle fordeler osv utenom toyota?
latterlige priser der :lol:
 #386398  av magnesmurf
 
Uorginalt gjennom bilxtra, thorsov bilrekvisita osv. Evt utlandet, england gjennom feks mr2ben eller liknende.
MÃ¥ du ha hele fordeleren, eller bare fordelerlokket?
 #386625  av kake
 
Bare husk på at pluggene som selges på Tworsus er av kobber, og har veldig begrenset levetid. Det er ikke ideelt og skru inn/ut plugger i en alu topp 3-4 ganger i året. 3sge/gte skal ha platinaplugger (grad6 originalt). Disse varer sånn ca 10 ganger lenger enn kobberpluggene og koster deretter (ca 800-1000 hos toyota eller torshov). Pluggkablene som selges på twosrus kan jo også brukes som lampettledninger da de er særdeles tynne. Det er ikke rart de er billigere enn på Toyota for å si det sånn :)

Det eneste som kan anbefales av tenningsdeler fra twosrus er igrunn rotor og fordelerlokk.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14