TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • AD92`s candyred sw20

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #399380  av ad92
 
17" 205/40 på 8" felg.
17" 235/45 på 8.5" brei felg bak. (for høy profil etter min mening)

Senket 35mm, fronten gjør den litt laver og da :)

Innpress husker jeg ikke

Skal ikke ha felgene lenger så de kan du få for 4000 m/dekk (med rød senterkopp, rød pinstripe, røde ventilhetter, ikke montert) som er brukt bare noen tusen km..

Har spacere også men det ble ikke montert denne sesongen, da hadde felgen bak gått helt ut bake sann de skal gjøre! selger de og om noen vill ha

Har bestemt meg for nye felger allerede! gleder meg til våren
 #399383  av Mr_Storbrua
 
Hva slags dimensjoner har du på spacerne?
 #403920  av 3rlend
 
syns du skal slenge opp noen bilder :)
ikke lenge igjen til du får lappen :D
 #404026  av ad92
 
Har handlet inn en del deler, men langt ifra like mye som jeg hadde planlagt, fikk 2 store bøter i posten bla, og andre ting som jeg ikke hadde planlagt.. Det jeg har foreløbig er komplett nytt annlegg, myye understells deler som blir byttet til våren, rev6 fremlykter, pakningssett til taket og side vinduene og mye andre små deler..

Får vinterdekk neste uke conti pigg dekk 225/45/17 og 215/45/17 på dotz tupac felgene.. di dekka var IKKE gratis får å si det mildt :lol:

Til våren blir det nye 18" ultralite felger, hadde egentlig planlagt skjermbreddere å work s1 meister felger men det blir ikke noe av for det blir ubrukelig som daily driver :)

Må ha i en ny motor etterhvert også, mtp at jeg får nyoverhalt girkasse i januar..det må bli ny motor i løpet av 2012, håper på beams, alternativet er 3sgte eller overhaling av min 3sge :) men beams hadde vert det råeste.. skulle egentlig kjøpe beams i august men selger hadde ikke ecu, ledningsnett, dynamo, girkasse eller noe..

som mange andre som starter på prosjekt så har jeg funnet ut hvor mye det koser å drive med bil, og hvor mye mer det koster enn det man egentlig hadde planlagt.. så jeg tar meg god tid og tar ting del for del og mnd for mnd :) orker ikke å starte prosjekt tråd, føler at jeg får tidspress på meg :lol:

Er VELDIG usikker på hvordan utviklingen på bilen blir. Om jeg bare skal ha på nye fete 18" felger, få den i topp teknisk stand og la det kosmetiske på bilen bli.. eller å dra den helt ut å bruke masse penger på lakk og styling osv.. føler at den ser grei ut som den er på en måte..

Har ikke sett bilen på 6 mnd (husker såvidt hvordan den ser ut jo! :lol: ), så er egentlig demotivert til å bruke mer penger på den etter jeg har kjøpt sommerfelger og dekk. har tenkt på å selge bilen ganske mye i det siste, men det får jeg holde meg unna. får nokk tilbake god følelsen når jeg kan kjøre igjen! :)

Har oppkjøring 12.januar så da blir det mye cruising og bilder, skal ha bilen på skilt før den tid så da blir det bilder!! :)

gleder meg til å kjøre igjen, og dulle med bilen, der er alt for lenge siden!

god jul og godt nyttår til alle! :)
 #404040  av 3rlend
 
ad92 skrev:Har handlet inn en del deler, men langt ifra like mye som jeg hadde planlagt, fikk 2 store bøter i posten bla, og andre ting som jeg ikke hadde planlagt.. Det jeg har foreløbig er komplett nytt annlegg, myye understells deler som blir byttet til våren, rev6 fremlykter, pakningssett til taket og side vinduene og mye andre små deler..

Får vinterdekk neste uke conti pigg dekk 225/45/17 og 215/45/17 på dotz tupac felgene.. di dekka var IKKE gratis får å si det mildt :lol:

Til våren blir det nye 18" ultralite felger, hadde egentlig planlagt skjermbreddere å work s1 meister felger men det blir ikke noe av for det blir ubrukelig som daily driver :)

Må ha i en ny motor etterhvert også, mtp at jeg får nyoverhalt girkasse i januar..det må bli ny motor i løpet av 2012, håper på beams, alternativet er 3sgte eller overhaling av min 3sge :) men beams hadde vert det råeste.. skulle egentlig kjøpe beams i august men selger hadde ikke ecu, ledningsnett, dynamo, girkasse eller noe..

som mange andre som starter på prosjekt så har jeg funnet ut hvor mye det koser å drive med bil, og hvor mye mer det koster enn det man egentlig hadde planlagt.. så jeg tar meg god tid og tar ting del for del og mnd for mnd :) orker ikke å starte prosjekt tråd, føler at jeg får tidspress på meg :lol:

Er VELDIG usikker på hvordan utviklingen på bilen blir. Om jeg bare skal ha på nye fete 18" felger, få den i topp teknisk stand og la det kosmetiske på bilen bli.. eller å dra den helt ut å bruke masse penger på lakk og styling osv.. føler at den ser grei ut som den er på en måte..

Har ikke sett bilen på 6 mnd (husker såvidt hvordan den ser ut jo! :lol: ), så er egentlig demotivert til å bruke mer penger på den etter jeg har kjøpt sommerfelger og dekk. har tenkt på å selge bilen ganske mye i det siste, men det får jeg holde meg unna. får nokk tilbake god følelsen når jeg kan kjøre igjen! :)

Har oppkjøring 12.januar så da blir det mye cruising og bilder, skal ha bilen på skilt før den tid så da blir det bilder!! :)

gleder meg til å kjøre igjen, og dulle med bilen, der er alt for lenge siden!

god jul og godt nyttår til alle! :)
Uforutsette utgifter har alle, det suger.
Har plutselig blitt tvangsinnkrevd 3000kr i mnd.
3000kr er ikke så mye, men når man trekker det fra budsjettet og livsstilen man er vant med (+-), så suger det maks at de pengene ikke er der :P

å drive med bil som hobby har kostet litt mer en jeg hadde planlagt også :P
har brukt nesten 20k nå de siste 2 mnd. det suger under julegave handlinga.>
Og det er folk som bruker XX antall mer kr på bilen sin. DET er pågangsmot det.
(eller bare ekkelt god økonomi)

meeeeeeeeeeen, så regner jeg med at det skal bli verdt det til slutt :twisted:
 #404048  av ad92
 
Ja har samme problemet, men får bare ta det som det kommer å ikke planlegge så alt for mye :)

har bestemt meg for å roe ned litt på bruken av penger til bil å begynne å sette av en del til BSU og sparing :) går ikke ann å bruke ALT av penger til bil i alle år
 #404056  av FireWalk
 
Selg den og kjøp min for litt mellomlegg. Billigere det. :p Slipper du å gjøre noe.. hehe :mrgreen:
 #404064  av ad92
 
hoho! hadde sikkert blitt det når alt kommer til alt ja :lol:

lagt ut din for salg da?
 #404075  av FireWalk
 
ad92 skrev:hoho! hadde sikkert blitt det når alt kommer til alt ja :lol:

lagt ut din for salg da?
Nope.. har ikke lagt den ut for salg.. :) er veldig usikker på om jeg skal beholde den eller ikke.. Men om det dukker opp et bra tilbud så er det godt mulig jeg selger den ja. Men selger ikke til hvem som helst, må være en entusiast :)
 #404490  av ad92
 
Var ute å cruiset med bilen i går kveld, på prøveskilt :) (ikke jeg som kjørte, enda 12 dager til oppkjøring). VELDIG morsom bil på vinteren, lett på ræva, sikkert pga 8.5x breie felger med 235 breie bakdekk :) møtte en bekjent som kjører rundt i en godkjent ombygd turbo mr2 så litt leking ble det nokk :)

Eneste problemet er at fremme er det MINIMALT med klaring, dekkene subber litt på venstre siden fremme.. hadde veldig flaks på dekkene, det er 1mm!!! klaring fra dekket til demperskålen. Liker vinter stancen den har nå, med spacerne på så er dotz felgene veldig greie vinterfelger :D

Har fått en god pris på disse felgene:
XXR521.jpg
XXR521.jpg (95.1 kiB) Vist 8948 ganger
Værsting stance: (vurderer dette, må ha coilovere og modde litt for å kunne kjøre med det. må ha -3.5 i camber..)
18x8.5 +16 med 215/35/18 dekk
19x10.5 +10 med 235/35/19 dekk

Eller så satser jeg på å få felgene kant i kant med litt snillere dimensjoner :)

Noe kommentarer om felgene?

Ting som skjer i januar og de kommende mnd:
Ny girkasse, montere rev6 fremlyktene, lage til anlegg med nye spilleren og subb osv, sette på nye foringer og andre understellsdeler, nye pakninger til t-taket og siderutene. Nye sommerfelger og koilovere :)
 #404495  av ad92
 
celicat23 skrev:Felgene hadde blitt super sweet på bilen!!
ja det tror jeg og! spesielt med litt store dimensjoner med tanke på at felgen har litt kant :) billig var di og! ultralite skulle ha 2550,- for 18x9.5 :) 11 000 totalt er ikke så gale for såpass med felg.. mtp at jeg egentlig skulle ha work s1 meister i samme dim som ble 22 000 BRUKT! :lol:
 #404500  av Zepticon
 
ad92 skrev:
celicat23 skrev:Felgene hadde blitt super sweet på bilen!!
ja det tror jeg og! spesielt med litt store dimensjoner med tanke på at felgen har litt kant :) billig var di og! ultralite skulle ha 2550,- for 18x9.5 :) 11 000 totalt er ikke så gale for såpass med felg.. mtp at jeg egentlig skulle ha work s1 meister i samme dim som ble 22 000 BRUKT! :lol:
Det er falske BBS LeMans da, og ikke de ekte, for de koster vell omlag 5000kr felgen?
Hvem/hvor er ultralite? :D Vurderer et sett slike selv, sammen med mørk grå bil^^
 #404559  av ad92
 
Mini update

Brukte nattestimene til å lage til skiltoppheng til bomex fronten :) fikk det i orden og den skal på verksted i morgen for å vise at skiltet er synlig og står i rett vinkel osv... så får jeg skilt på tirsdag og da blir det skrudd inn nytt annlegg, nye pakninger og annet små dill! gleder meg! kjøpte inn en basskasse som FireWalk hadde i sin bil som passer perfekt! pluss spilleren til 10 000 bør ver bra :)

Zepticon
http://www.ultralitewheels.no/ kan du kjøpe ultralite fra :) har mange andre stilige felger til mr2 og! :)

Jeg skulle egentlig ha "ultralite nurburgring"
http://www.ultralitewheels.com/ulnur/nu ... header.jpg

Fikk beskjed om at di var ute av produksjon. Kommer istede til å kjøpe den felgen som er avbildet på siste innlegget mitt :)

Vist du skal ha samme felger som jeg skal ha, må du sikkert sende mail til post@styling-tech.no ..og sende med bilde av felgen :) er forøvrig rask å svare og service-innstilt så ingenting å nøle på å ta en prat med di hvertfall :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14