TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • AD92`s candyred sw20

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #386871  av ad92
 
Problemet var ikke tenningen allikavelll :oops: Den slangen som er rett over innsuget var ikke helt på plass og en ledning ned i motorrommet var litt løs, ikke spørr meg hvordan de fungerer men nå kjører den hvertfall brillefint! :)

Var i Geiranger på Søndag å må bare si at det anbefales STERKT at alle med mr2 stikker dit, var en drøm å kjøre gjennom dalane på svingette veier uten andre biler som forstyrret!:)
 #394412  av ad92
 
Bilen ligger ute for salg nå pga jeg har mistet lappen og får den tilbake i januar. Skal ha meg celica carlos sainz eller gt4 :)

60 000 løp å kjøp! annonse ligger på autodb
 #394425  av Drafter
 
ad92 skrev:Bilen ligger ute for salg nå pga jeg har mistet lappen og får den tilbake i januar. Skal ha meg celica carlos sainz eller gt4 :)

60 000 løp å kjøp! annonse ligger på autodb
fortell ?
var det i 50 sona :?:
 #394812  av ad92
 
Update!

Mistet i slutten av mai lappen for 7 mnd, var på vei hjem fra madammen sen Onsdag kveld. Et par hundre meter hjemmefra er det et kryss som bestandig er glatt. På vei gjennom ble det en powerslide å bakdekka spann før de bet seg fast i asfalten og bilen skøyt fart fremover. Plutselig står politiet med blålys i veikanten og ber meg snu får jeg har blitt tatt i laser. Da skjønte jeg at lappen forsvant, og der hadde jeg rett. Hadde 85 i 50 sone, ja ikke det beste jeg har gjort og det er jeg klar over.

Bilen har stått 1 mnd nå, la den ut for salg for litt over 1 uke siden for 60 000. Ingen som har vist spesielt interesse pga girkassen har sett sine bedre dager, raske girskift har nokk spist opp synkroniseringene. Grunnen til at jeg la den ut for salg var pga en celica gt4 eller carlos sainz hadde vert en bedre vinterbil uten tvil. Og om jeg skulle beholde bilen kom jeg til å bruke mye penger på å forme en drømme mr2. Heldigvis har jeg bestemt meg for at mr2 med de beste vinterdekkene på markedet og en sandsekk i "frunken" ikke blir så helværst allikavell. Fronten får smake men den må lakkeres opp etter vinteren uansett.. Og ikke minst, å kunne ta av taket når våren kikker fram og kjenne vinden i håret og ha fri himmel er ubeskrivelig. Er for glad i bilen til å si adjø.

Nå jobber jeg fulltid og jobber minst 50t i uka og bor hjemme og tjener godt for en 19 åring. Med andre ord, en del penger som blir brukt til bil å ikke oppsparing til studietiden, det rette valget spørr du meg, man lever bare engang!

Øverst på listen er ting som blir høyest prioritert, resten kommer etterhvert.

Mekaniske:
[*]skifte /oppgradere bremser, frambrensene synger litt på siste vers merker jeg. blir enten orginale eller black diamond skiver og andre god deler.
[*]Bestille pakningsett til t-tak og vinduene (leker inn luft, ufattelig irriterende!)
[*]Total overhale girkassen, eller kjøpe en som er i perfekt stand.
[*]Motorskifte (3sgte eller red top 3sge, har motor jeg kan kjøpe i august og mekaniker som vill ta på seg jobben å sette i red top)
[*]Overhale understell, polyforinger og sjekke om noe trenger å byttes! Blir trd stag fremme å bak i tillegg.

Unødvendige:
[*]Sote bakrute
[*]2-din headunit, 1 eller 2 10" subb og skikkelig frontsett
[*]Nye seter, enten reacaro rs3 eller snakke med lsc interior
[*]Om jeg velger å gi slipp på den helrøde ferrari looken, blir det enten carbon look eller svart tak og litt andre kosmetiske endringer på bla eksos og bakfanger, vinge, panser, skjermer osv. Må ikke røpe alt for mye! :)

Mye av det kosmetiske på bilen er under tvil enda, å få bilen i bra teknisk stand og fikse alle problemer er selvfølgelig først, selvom det kanskje er kjedeligst.

Men, dette er et langtidsprosjekt, får tilbake lappen i romjula, og da må motor, gir, bremser og understell være i orden. Så før nyttår har denne bilen beams eller en 3sgte under panseret :) Resten kommer etterhvert! Men prosjekt tråd blir det ikke noe av før en del mnd, da jeg helst vill få unna boten og litt div ting først.

tenkte jeg bare skulle få bil tankene ned på papiret. Skriver dette mest for min egen del for å få ned planene og ha noe å streve etter. Jeg vet også at dette er litt av en smørbrødliste, men med pågangsmot er dette slettes ikke noe problem! Er også litt "lettere" å ikke ha lappen når jeg vet at bilen blir bedre en noen gang når jeg får den tilbake! Har vert litt lite tid på ts-ogn i det siste pga mye jobb og trening og en herlig kjæreste som tar mye tid :)

Vill også gripe muligheten til å si at det er et ressursrikt forum, med mange kunnskapsrike og hygglige brukere og den nye nettsiden ble veldig bra! :) kjør forsiktig og nyt sommeren alle mann, og kvinner for den del! :lol:

Litt bilder av da jeg avskiltet den, og standen den er i nå. Er jo trossalt en show&shine tråd!!
Foto0195.jpg
Foto0195.jpg (758.42 kiB) Vist 9824 ganger
Foto0193.jpg
Foto0193.jpg (775.9 kiB) Vist 9824 ganger
Foto0197.jpg
Foto0197.jpg (771.33 kiB) Vist 9824 ganger
Foto0199.jpg
Foto0199.jpg (638.81 kiB) Vist 9824 ganger
 #394833  av GhostRider88
 
Så bra at du har blitt en del av mr2 "kulten" igjen! Ble litt småredd en periode når jeg så bilen din ligge for salg. Men hadde et lite håp om at mr2 rykkene ble for sterke... Ligger noe i ortaket: "en gang mr2, alltid mr2" ;)

Blir spennende å se hvordan planene utvikler seg :)
 #394840  av ad92
 
Ble heldigvis slette for salg :lol:

Dette er drømme interiøret! Har forhørt meg med lsc interios, håper ikke prisen blir så alt for gale. Alacantara all the way, slår nesten pusten ut av meg det interiøret der!!
Recaro seter hadde gjort susen og! Hadde jeg hatt penger til noe sånt :cry:
lees-dashin.jpg
lees-dashin.jpg (429.37 kiB) Vist 9789 ganger
 #394867  av magnesmurf
 
LSC har jo ikke så ille pris de heller. Regn med ca 8000-10000 for hele interiøret inkl frakt hvis jeg ikke husker helt feil.
Litt avhengig av options du velger, og hvor mye om trekkes om.
 #395131  av ad92
 
Da var jeg å kjøpte prøveskilt i dag og jeg og kompiss var ute å kjørte litt før den ble satt på lagring på verksted. I en stor og varm rubber-hall ved siden av en 1965 Rolls Royce til en verdi over 1 million og en mengde gammle jaguarer og caterhamer osv :)

Pluss jeg har plass å skru på med bukk :) Gleder meg til ny girkasse&motor&bremser&stereo!! :)
 #397939  av ad92
 
Kan jo nesten ikke lage store handlelister og ikke gjør noe med det så nå er myye deler på vei! Så her er en liten oversikt, bilder kommer ! :)

Stereo:
Pioneer AVIC-F930BT. 2-din hovedenhet med navi, high end spiller fra pioneer. 9000,-
Rockford Fosgate Prime R500-1. Monoblokk forsterker på 500w
Polk Audio mm651. RÃ¥tt frontsett
Kjøper 10" subb m/kasse fra FireWalk senere i år :)
Så blir nokk grei lyd i bilen når lappen er tilbake, gleder meg spesielt til å bruke spilleren. Den er helt rå og ser ufattelig bra ut i bilen. Skal selvfølgelig trekke opp nye skikkelige kabler til anlegg, blir gjort utover høsten! :)

Har også handlet inn mye mer!
REV6 fremlykter.
Skal kjøpe Coilovers neste uke!
Carbon plate rundt speedometer
Chrom ringer til speedometer
Custom skiver til speedometer fra speedhut! Kvite og røde
Komplett bremsesystem, nytt! Med skikkelige klosser og skiver ! :)
Pakninger til dørene og til t-taket
Komplett polyforing kitt
Overhale styringen
Gass dempere til frunk og motorlokk
Nye golvmatter
Sist redigert av ad92 den 19 des 2011 01:59, redigert 1 gang totalt.
 #399306  av Gisle
 
Fet bil!

Får jeg spørre på innpress og dekkdim?
SÃ¥ 205/40 framme.. Men bak?

Og er det noe senk på den?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14