TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • pc med spotify i bil?!

  • Spørsmål, råd og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #362081  av Elzin
 
etter mye styr har jeg nå startet instalasjon av windows 7, håper dette funker hvis ikke blir det win CE
mye drivere osv som må instaleres og diverse oppdateringer så kan ta sin tid!!

ellers har jeg snakket med BRS Sandnes, dem sa det kansje var mulig å oppdrive ferdig kasse i hattehyllen til meg som JL eller JBL hadde laget tidligere?

dem kunne også gi meg airfree høytalere.

ferdigsydd i hattehylle hadde jeg ikke hatt noe imot, men får se hvilke muligheter som dukker opp, BRS har enda ikke ringt og dette var for ca 1 uke siden.

før den tid tror jeg at det blir kjøp av front sett og forsterker 4 veis, bare slik at jeg har musikk, så kan jeg styre med sub i fellesen.
tenkte siden det er mulig å få 5.1 ut av pc så hadde det kansje blit gode greier i bilen også? 3xaux utganger, in+output og mic
får høre med dem hvilke løsninger det er til dette :P:
 #362112  av chris
 
Elzin skrev: men får se hvilke muligheter som dukker opp, BRS har enda ikke ringt og dette var for ca 1 uke siden.
Du må mase litt på de, de kan være litt trege med tilbakemeldinger der nede i sør :P
 #362755  av Elzin
 
OPTION 3: Use an aftermarket amplifier with or without a USB Surround Sound Card.

Advantages
– Excellent quality sound and allows you to eliminate your existing radio/head unit and run the PC sound exclusively through the touch screen and computer, using a USB surround sound card will also give you independent control of each channel (front, rear, and sub). Also, the built in sound card is eight bits. The external sound cards are 24 bits and will increase the quality of the sound dramatically.

Disadvantages
– Most expensive and complex installation and requires running speaker and amp power wires.


hva mener en her? forstår ikke helt jeg :P
 #362756  av Elzin
 
var forresten innom BRS på sandnes i dag, dem fikk ikke tak i jl eller jbl eller hva det var sin kasse som var laget for clk w208 men fikk dette tilbudet:

6.5" vr650csi JL Audio compsett 3495,- *fant dette på ebay for 1000 spenn!*
Sub p3ls12 ROCKFORD FOSGATE P3LS12 12" 2995,- *ville helst ha noe mindre, 2x8" eller 2x10" men disse var ikke å oppdrive uten at den ville bygge mer nedover.*
Forsterker Mac Audio Fearless 5000 D 4.195,-*aldri hørt om før, er det bra greier?*

ledninger:

streetwires 4awg kabelkit 599,-
macrom 5m signal kabel m3 x2 298,- *hva skal jeg med 2 slike?*
ovr orginalt tilpasset overgang 300,-
silverado 1.5mm2 308,-

ca 5000,- Arbeid for montering av anlegg + tilpassing slik at sub kommer opp i hattehyllen.

rabatt 2200,-

totalt 15.000,- komplett høytalersett, forsterker, ledninger og montering

høres dette ok ut for dere? er vell en del med MR2 som har fått testet ut disse bass kassene? er det god saker?
 #362796  av Elzin
 
fikk montert tastaturet og lagt opp noe ledninger, kommer mest sansynlig til å gå for BRS sitt tilbud.

her er ett par bilder.
Bilde
Bilde
 #363547  av TrustNo1
 
Ble jo en veldig flott løsning det med tastaturet i midtkonsollen :) Jeg er nå i gang selv med å montere carputeren. Fant ut at kabinettet smatt under passasjersetet med ett nødskrik om jeg kapper hull i teppet. Det jeg såvidt har gått i gang med nå er å støpe ny midtkonsoll som skal passe til og feste skjermen. Sliter litt med hvordan jeg skal lage denne løsningen, men jeg tror jeg kommer til å bruke den orginale som utgangspunkt, så det blir enklere å feste den
 #363669  av Elzin
 
eg har og olla litt i bilen, funnet någen kanon plasser t både pc og forsterker!!! kappe litt plastik så blei d så fint atte, ska få lagt opp flere bilder ;)

har selv ingen ramme rundt min skjerm den står nå med 3mm klaring alle veier ca... :/ kjøper sikkert en ramme og kapper denne til ettersom d ikje så ut til å ver stort som skal passe til bilen min.
 #364026  av TrustNo1
 
Da har jeg fått plassert carputeren min også.

Den fikk akkurat plass under passasjersetet når jeg kappet ut en bit av teppet:

Bilde

Skjermen skal jeg støpe en ny midtkonsoll for. Den blir plassert ca slik:

Bilde
 #364040  av TrustNo1
 
Audun F skrev:
TrustNo1 skrev:Da har jeg fått plassert carputeren min også.
Vil det ikke bli litt varmt å ha maskina under setet der?
Nah, tror ikke det blir noe problem. Selv om det akkurat var klaring plasseringsmessig var dette pga vaieren til setejusteringa. Er noen ekstra cm med luft over. Dessuten har jeg satt en vifte i kabinettet selv om den egentlig skal klare seg med passiv kjøling :)
 #364072  av TrustNo1
 
Har ikke skrevet så mye om prosjektet, så kanskje ikke rart du ikke har sett noe om det. Det er en lilliput 8" skjerm med hdmi og touch. 800x480 oppløsning. Synte den funket bra, lyssterk og god innsynsvinkel. Kosta med rundt 1700 med moms og frakt fra ebay.

Kan se om jeg finner link senere om du vil
 #364118  av Elzin
 
glimrings, jeg kjøpte noen 12v vifter jeg skal montere i bilen senere. til nå har pcen fungert meget bra. ssd hddene funker fett,
minimalt med varme, jeg har gjemt pc og forsterker under deksler osv.
bilen ser fortsatt meget orginal ut invendig.

numpad tastaturet fungerer glimrende!!! meget bra!!!
har satt numpad * og - som opp og ned på lyden, 1 trykk senker\øker lyden med 6%
7 tallet er neste sang
/ er pause.
ellers har jeg da 2 knapper jeg ikke har satt til noe bruk enda.
skal laste opp noen bilder forhåpentligvis i morgen.
legger ved ett bilde av volum baren som kommer opp på skjermen når jeg justerer volumet:
Bilde
 #364127  av Elzin
 
btw trustno1 bruker du eksternt lydkort i bilen din? det er ett must for å få bedre kvalitet, mener det økes til 24 bit og du vil merke forsjell! mitt spiller nå meget rent og pent :)

bilradio spesialisten mente pc i bil ikke ville gi bra lyd i det heletatt! haha yeah right! kom og hør!!
 #364141  av TrustNo1
 
Selvfølgelig mener de at pc i bil ikke gir god lyd, de skal jo selge dyre headunits isteden :)

Jeg bruker det integrerte lydkortet som er ett Realtek ALC887. Ikke sikker på specs på det, har ikke satt meg så mye inn i lydkort. Syntes igrunn kvaliteten ble veldig god, bedre enn når jeg brukte iphone som source iallefall.

Men nå driver jeg å bygger ett SQ anlegg, så om du har anbefalinger på andre lydkort som er verdt en sjekk så er jeg åpen for forslag :)

Skal forøvrig nevnes at jeg har dette tilkoblet aux på en Alpine 9855r for å få aktiv deling og time alignment via spilleren.