TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Iversen´s -94 Supra. Downgrade?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #354743  av iverzen
 
Hei

Skal kjøpe denne bilen av en kar fra Kristiansand og lurte i den sammenheng på om noen her inne hadde kjennskap til denne bilen?
Kanskje litt supplerende info utover den selger har gitt meg.
Har hatt endel sportsbiler før, men dette blir første Supra og jeg gleder meg ganske:P
Vedlegg
5975460_520x0.jpg
5975460_520x0.jpg (27.62 kiB) Vist 8619 ganger
Sist redigert av iverzen den 03 apr 2014 21:06, redigert 3 ganger totalt.
 #354758  av iverzen
 
Hmm..rimelig mye banekjørt denne da..lurer på om motor ble overhalt før salg slik det sto at den skulle.
I følge selger bruker den endel olje, men dette skyldes gammel og litt slitt turbo.
 #354769  av celicagt4205nord
 
iverzen skrev:Hmm..rimelig mye banekjørt denne da..lurer på om motor ble overhalt før salg slik det sto at den skulle.
I følge selger bruker den endel olje, men dette skyldes gammel og litt slitt turbo.
mye penger å betale for en supra med slitt turbo spør du meg...kostabart å erstatte den singelturboen kan jeg tenke meg.
 #354793  av sindrejl
 
Denne bilen har tilhørt Are Ourom og er en av de flinkeste i norge på supra iallefall.. har en del ville bygg på lista si. Vet derimot ikke hvordan han som har hatt den etter Are har behandlet bilen
 #354898  av KeNsA
 
iverzen skrev:Takker for svar..men er det noen som har facts og specs opplysninger? Ser bilen her vært benka, men innleggene er sletta
Bare vent til Stiansen på forumet her kommer på, han har myyyyye kjenskap til Ourom Supra`n:)
 #354900  av iverzen
 
KeNsA skrev:
iverzen skrev:Takker for svar..men er det noen som har facts og specs opplysninger? Ser bilen her vært benka, men innleggene er sletta
Bare vent til Stiansen på forumet her kommer på, han har myyyyye kjenskap til Ourom Supra`n:)
Sup(ra)ert..Vi skulle jo fiksa en supra meeting inne i Tr.heim før jeg flytta nordover igjen:P
 #354903  av KeNsA
 
iverzen skrev:
KeNsA skrev:
iverzen skrev:Takker for svar..men er det noen som har facts og specs opplysninger? Ser bilen her vært benka, men innleggene er sletta
Bare vent til Stiansen på forumet her kommer på, han har myyyyye kjenskap til Ourom Supra`n:)
Sup(ra)ert..Vi skulle jo fiksa en supra meeting inne i Tr.heim før jeg flytta nordover igjen:P
ja,LETT!:)
 #354919  av Stiansen
 
iverzen skrev: Sup(ra)ert..Vi skulle jo fiksa en supra meeting inne i Tr.heim før jeg flytta nordover igjen:P

Bare si fra et par dager i forveien når det passer så skal jeg fikse litt biler ;)
Er bare godt å si om bilen, den er veldig godt tatt vare på av Are Ourom, sånn som Sindre sier. Han er muligens Supraguru nr1 her til lands, men jeg vet ikke hvordan nåværende eier har vært med bilen. Har selv sittet på bilen både på bane og på vei, og av de ca 20 forskjellige Supraene jeg har sittet på/kjørt så er dette en av de som gjorde størst inntrykk på meg. Den går godt, ser bra ut og understell osv ser også veldig kurrant ut. Er vel H/R Coilovers på den, og det meste er godkjent i vognkortet (Vet Are har vært mye innom Biltilsyn for å få godkjent alt mulig rart). Eneste minus er vel at den er kjørt mye på bane så kanskje den skulle hatt en overhaling.

Hadde selv en liten drøm om å kjøpe denne i vinter så ja, jeg ville kjøpt om jeg hadde hatt mulighetenn.

Det beste hadde vel vært å snakka litt med Are egentlig. Han vet mest om denne bilen uansett.
 #354935  av iverzen
 
Stiansen skrev:
iverzen skrev: Sup(ra)ert..Vi skulle jo fiksa en supra meeting inne i Tr.heim før jeg flytta nordover igjen:P

Bare si fra et par dager i forveien når det passer så skal jeg fikse litt biler ;)
Er bare godt å si om bilen, den er veldig godt tatt vare på av Are Ourom, sånn som Sindre sier. Han er muligens Supraguru nr1 her til lands, men jeg vet ikke hvordan nåværende eier har vært med bilen. Har selv sittet på bilen både på bane og på vei, og av de ca 20 forskjellige Supraene jeg har sittet på/kjørt så er dette en av de som gjorde størst inntrykk på meg. Den går godt, ser bra ut og understell osv ser også veldig kurrant ut. Er vel H/R Coilovers på den, og det meste er godkjent i vognkortet (Vet Are har vært mye innom Biltilsyn for å få godkjent alt mulig rart). Eneste minus er vel at den er kjørt mye på bane så kanskje den skulle hatt en overhaling.

Hadde selv en liten drøm om å kjøpe denne i vinter så ja, jeg ville kjøpt om jeg hadde hatt mulighetenn.

Det beste hadde vel vært å snakka litt med Are egentlig. Han vet mest om denne bilen uansett.
Regner med det er ett rimelig trygt kjøp siden de fleste bare har gode ord om bilen. Det negative er at bilen bruker litt olje, men nåværende eier mente dette var pga slitt turbo som tidligere nevnt. Turboen var ifølge han det eneste som ikke var bytta og at motor er overhalt.
Er dette en Eurospec eller us spec? regner med det er en Euro siden den er såpass ombygd.
Har sendt Are en pm men ikke fått svar. Regner med han svarer når han logger på.
 #355003  av celicagt4205nord
 
tror ikke are er så mye her inne,du kan jo bare søke opp navnet hans på opplysningen,han bor i Elverum.
 #355006  av iverzen
 
celicagt4205nord skrev:tror ikke are er så mye her inne,du kan jo bare søke opp navnet hans på opplysningen,han bor i Elverum.
Prøvde å søke på Are Ourum, men fikk ingen treff.