Marius "91 Mr2 SW20 GTS
Legg innLagt inn:05 mai 2010 00:46
Dette er da Marlboro's gamle Mr2 som jeg overtok 28/11-09.
Dette var den da:
322 hk i motor og 280 på hjula.

- 3.gen turbomotor og girkasse m\LSD 245hk
- Apexi Power FC sprut
- HKS luftfilter
- Greddy dumpvalve
- HKS turbotimer
- Iridium tennplugger
- Phoenix Power IC (største det er plass til på siden)
- Blitz effektanlegg
- Justerbare gule Koni Sport
- Eibach senkefjærer25mm
- Godkjent senket hos BT
- Hvite blinkers fremme og sidene
- 92+ frontleppe
- HR 15mm Spacere bak
- 8x17" 215-40
- Gen3 baklykter og
- Integrert høyt bremselys
- Pioneer Cd spiller & aktiv JBL 6 1\2" sub
- Integrert koppholder (1x din)
- Innstegslister med MR2 logo
- Originale svarte tøymatter med MR2 logo
- TRD Seleputer
Har en bibel med kvitteringer på ca 150 000kr.
Hadde denne på veien i bare 14 dager før jeg med testing i en tunell smalt motoren..
Trodde først det var så enkelt som at topp-paktningen var røket, og at den skulle komme på veien fort, den gang ei.
Etter mye om å men, fikk jeg den lokale Toyota Nordvik til å se på bilen for å finne ut va som var feil, de konstaterte at stemplene i sylinder 1 og 4 hadde smeltet, mest sannsynlig grunnet for dårlig blanding mellom luft og bensin, grunnet defekt bensinpumpe.
Stempelet i sylinder 4 hadde lagd en ett pent hakk i sylinderen og gleden sank fort.
Fikk etter fire mnd
en takst fra Toyota der de ga meg pris på ny motor, da den orginale 2literen, på 100 000 kr.
Dette ble for min del uaktuelt og legge så mye penger i ny motor og få nesten 200 hk mindre.
Ringte TRS Autoteknik som hadde bygd om motoren, KJEMPE SERVICE! fikk der en kjempepris på reprasjon av motoren samt en klekkelig oppgradering
Ble enig om en pris på 85 tusen for gjenoppbygging av motoren samt en real oppgradering. SENDTE MOTOREN DAGEN ETTEPÅ!
Nå har ikke jeg så mye peiling på verken skruving eller specs men så lenge penger skaffer kompetansen jeg trenger hos andre er jeg berget:)
Nå blir det: Oppborring av sylinder 2,5mm?, satt i nye smidde HKS Stempler, HKS råder, HKS rådelager, HKS racing kam, ny turbo (husker ikke merket), HKS stopper topp-pakning, skifte av register, honing av topp samt sliping av ventiler, justering av ventiler. +at den monteres så den bare er å pakke i bilen.
Dette var den da:
322 hk i motor og 280 på hjula.
- 3.gen turbomotor og girkasse m\LSD 245hk
- Apexi Power FC sprut
- HKS luftfilter
- Greddy dumpvalve
- HKS turbotimer
- Iridium tennplugger
- Phoenix Power IC (største det er plass til på siden)
- Blitz effektanlegg
- Justerbare gule Koni Sport
- Eibach senkefjærer25mm
- Godkjent senket hos BT
- Hvite blinkers fremme og sidene
- 92+ frontleppe
- HR 15mm Spacere bak
- 8x17" 215-40
- Gen3 baklykter og
- Integrert høyt bremselys
- Pioneer Cd spiller & aktiv JBL 6 1\2" sub
- Integrert koppholder (1x din)
- Innstegslister med MR2 logo
- Originale svarte tøymatter med MR2 logo
- TRD Seleputer
Har en bibel med kvitteringer på ca 150 000kr.
Hadde denne på veien i bare 14 dager før jeg med testing i en tunell smalt motoren..
Trodde først det var så enkelt som at topp-paktningen var røket, og at den skulle komme på veien fort, den gang ei.
Etter mye om å men, fikk jeg den lokale Toyota Nordvik til å se på bilen for å finne ut va som var feil, de konstaterte at stemplene i sylinder 1 og 4 hadde smeltet, mest sannsynlig grunnet for dårlig blanding mellom luft og bensin, grunnet defekt bensinpumpe.
Stempelet i sylinder 4 hadde lagd en ett pent hakk i sylinderen og gleden sank fort.
Fikk etter fire mnd

Dette ble for min del uaktuelt og legge så mye penger i ny motor og få nesten 200 hk mindre.
Ringte TRS Autoteknik som hadde bygd om motoren, KJEMPE SERVICE! fikk der en kjempepris på reprasjon av motoren samt en klekkelig oppgradering

Ble enig om en pris på 85 tusen for gjenoppbygging av motoren samt en real oppgradering. SENDTE MOTOREN DAGEN ETTEPÅ!
Nå har ikke jeg så mye peiling på verken skruving eller specs men så lenge penger skaffer kompetansen jeg trenger hos andre er jeg berget:)
Nå blir det: Oppborring av sylinder 2,5mm?, satt i nye smidde HKS Stempler, HKS råder, HKS rådelager, HKS racing kam, ny turbo (husker ikke merket), HKS stopper topp-pakning, skifte av register, honing av topp samt sliping av ventiler, justering av ventiler. +at den monteres så den bare er å pakke i bilen.