Side 1 av 1
vannsirkulasjon i innsugsmanifold
Legg innLagt inn:05 mai 2010 21:24
av stianøverland
det går 2 slanger inn på innsugsmanifolden. er dette "oppvarming" av manifolden? tenkter, at det er jo lite vits med intercooler og kjøling av lufta, hvis manifolden blir varmet opp..
vil det være noe å hente på å fjerne dette ?
Re: vannsirkulasjon i innsugsmanifold
Legg innLagt inn:05 mai 2010 21:54
av mr2storbrua
Har du noen bilder av de slangene du tenker på? Har ikke lagt merke til annet enn trykk- og vakuumslanger på manifolden...
Re: vannsirkulasjon i innsugsmanifold
Legg innLagt inn:05 mai 2010 21:54
av ErikG
Er vel de på gasspjeldet du mener?
Re: vannsirkulasjon i innsugsmanifold
Legg innLagt inn:05 mai 2010 21:56
av stianøverland
bilder kommer straks
BEKLAGER PÅ DET STERKESTE BEDRITENT MOTORROM, MEN HADDE EN LITEN KJØLEVESKELEKASJE OG _ALT_ BLIR VELDIG SYNLIG MED BLITS :p
disse slangene jeg tenker på.
tenkte å bare blende koblingen slik
kan ikke helt skjønne hvorfor det skal være noe som helst kjøleveske på innsuget. hvis det er det, det er da...

Re: vannsirkulasjon i innsugsmanifold
Legg innLagt inn:06 mai 2010 07:58
av FireWalk
fikk ikke opp bildet, men du mener nok de som går inn på sjeldhuset. Bare å blende/lonpe den. Jeg har gjort det på min. Den er der bare for å hjelpe til å få opp drifts temperatur på motoren ved kald start.
Re: vannsirkulasjon i innsugsmanifold
Legg innLagt inn:06 mai 2010 11:55
av Andreazz
Oppvarming av gasspjeld og tomgangsmotor er også for å hindre ising ved kjøring rundt null til et par grader. Så på en bil som brukes kun på sommern, går det greit å fjerne dette.
Vet ikke hvordan det er på Toyota, men mange andre bilmerker, f.eks BMW, leverer motorene med forskjellig oppsett på vannkjøling. Dette avhengig av vilket marked den er laget for. Så med andre ord, vil en som selges i Norge ha vannsirkulasjon på gasspjeldet, mens en som selges i Dubai ikke bli levert med det..