1983 Corolla KE70 20v Silvertop Vurderes solgt.
Legg innLagt inn:06 mai 2010 21:44
1983 Toyota Corolla KE70 med 4AGE 20v Silvertop VURDERES solgt.
Grunnet økonomisk situasjon, så innser jeg at denne ikke blir ferdig i år heller.
Derfor vurderer jeg å selge den til noen som kan få den ferdig.
Og det er heller ikke all verden som gjenstår før denne funker meget godt på bane.
Bilen fungerer pr. I dag som bruksbil og er selvfølgelig fullt kjørbar uten problemer.
Det som gjenstår i mine planer er:
Meg bekjent, så er det landets første KE70 med Silvertop-konvertering.
Her er en kort liste over hva som er gjort med bilen (ang ombygginga, så kan en komplett og detaljert liste oppdrives da David Riiber har laget dette)
Motor har gått ca. 150k-160k og regreim/strammehjul ble byttet like etter konvertering i fjor.
Bilen har også rullet noe av det samme. (reimdekselet er forøvrig satt på etter dette)
Speedometer ble byttet fra FWD Corolla GTI, så denne viser høyere km.stand.
Kjente “feil”:
hjernen går i nødmodus(det vi har navngitt “gimpmode”), sannsynligvis pga. Mangel på oksygensensor, derfor kutter turtallsperra i underkant av 7000rpm når den egentlig skal kutte på rundt 8200rpm. Og den får en tomgang på ca. 1500Rpm pga. Dette. (har ikke hatt noe problemer banemessig, er kun understell som har bremset det hele så langt) Løsning er enten en oksygensensor eller å legge opp til Megasquirt.
Eksos er litt løs, trenger bare et nytt feste og innstramming ved grenrør. Kan fikses før salg.
huset til vannpumpa trenger en liten sveis, da en retur ble plugget, men lekker minimalt. Dette kan evt. Fikses før salg.
Håndbrekk fungerer ikke, hydraulisk kan følge med (av typen man moterer på det originale)
Rust?
Nei, det er minimalt (sett bort i fra forskjermen).
Her er det bare noe småtteri igjen, noe nederst på dørene etter vinteren og ellers ingenting kritisk. Dette er fort gjort i sammenheng med f.eks bursveising.
Utvendig er ikke bilen pen, men noe overflaterust er kommet etter vinteren, men i forhold til grunnarbeid og lakkering, så er dette fort gjort.
Her er det verste tatt!
Meningen var også at jeg skulle bytte over til den gamle fronten i glassfiber (panser, fronplate, forskjermer samt bakluke)
Dette kan skaffes, men kommer i tillegg da det ikke er jeg som støper.
Har også diverse deler liggende, samt interiør.
Megasquirt med ledningsnett kan følge med mot tillegg.
Legger man litt mer penger i denne bilen, så har man en meget god drifter til sesongen.
Vil kalle dette en “familieversjon” av AE86, da den nå har mye deler fra AE86.
Fordelen her er at man har skilter, årsavgift er betalt og er EU ok frem til april 2011.
Det er også en veldig lettkjørt bil, man har god følelse over hvordan den oppfører seg og ikke minst 100ganger fetere enn disse 200SVETTex´ene. (beklager om jeg tråkka på noen nå)
Bildegalleri: http://galleri.flugedesign.com/ke70/
Video: http://www.youtube.com/watch?v=uYjLL2Lq9Uc
Om man har spørsmål kontakt meg enten på telefon eller e-post da jeg ikke er noe fast forumtøs lengre.
Mobil: 450 33 195
E-post: flugedesign (at) gmail.com
Denne annonsen skal ikke diskuteres opp og ned, er man ikke interessert, så kan man holde meningene sine for seg selv.
Annonsen luftes først på de forskjellige forumene.
Selges for godt under selvkost og arbeidstimer.
Får jeg ikke det jeg vil ha, så beholder jeg bilen.
Innbytte er ikke aktuelt og den selges selvfølgelig ikke i deler.
H.B.O kr. 60.000,-




Grunnet økonomisk situasjon, så innser jeg at denne ikke blir ferdig i år heller.
Derfor vurderer jeg å selge den til noen som kan få den ferdig.
Og det er heller ikke all verden som gjenstår før denne funker meget godt på bane.
Bilen fungerer pr. I dag som bruksbil og er selvfølgelig fullt kjørbar uten problemer.
Det som gjenstår i mine planer er:
- Megasquirt
justerbart understell
bur
lakk
Meg bekjent, så er det landets første KE70 med Silvertop-konvertering.
Her er en kort liste over hva som er gjort med bilen (ang ombygginga, så kan en komplett og detaljert liste oppdrives da David Riiber har laget dette)
- 4AGE 1.6l 20v Silvertop fra AE101 (ca. 157Hk fra fabrikk)
ledningsnett og ECU fra Blacktop
modifisert 4-2-1 grenrør
2.5” eksos
Pipercross skumfilter
T50 girkasse fra AE86
mellomaksel fra AE86
AE86 Zenki bakaksel med TRD lamellsperre
fjørbein fra AE86 foran, med nye calipere og korte styrearmer
ventilerte, slissa og borra skiver foran og bak
STOR radiator fra Camry V6
røde Prothane foringer rundt baut
FIA-godkjente Magnum stoler i glassfiber fra Autosafe
Luisi ratt
batteri flyttet bak og har hovedstrømsbryter
Ronal Turbo Phase 1 i 15x7” med Yokohama 195/50-15 (følger med nye Kuhmo bakdekk)
Motor har gått ca. 150k-160k og regreim/strammehjul ble byttet like etter konvertering i fjor.
Bilen har også rullet noe av det samme. (reimdekselet er forøvrig satt på etter dette)
Speedometer ble byttet fra FWD Corolla GTI, så denne viser høyere km.stand.
Kjente “feil”:
hjernen går i nødmodus(det vi har navngitt “gimpmode”), sannsynligvis pga. Mangel på oksygensensor, derfor kutter turtallsperra i underkant av 7000rpm når den egentlig skal kutte på rundt 8200rpm. Og den får en tomgang på ca. 1500Rpm pga. Dette. (har ikke hatt noe problemer banemessig, er kun understell som har bremset det hele så langt) Løsning er enten en oksygensensor eller å legge opp til Megasquirt.
Eksos er litt løs, trenger bare et nytt feste og innstramming ved grenrør. Kan fikses før salg.
huset til vannpumpa trenger en liten sveis, da en retur ble plugget, men lekker minimalt. Dette kan evt. Fikses før salg.
Håndbrekk fungerer ikke, hydraulisk kan følge med (av typen man moterer på det originale)
Rust?
Nei, det er minimalt (sett bort i fra forskjermen).
Her er det bare noe småtteri igjen, noe nederst på dørene etter vinteren og ellers ingenting kritisk. Dette er fort gjort i sammenheng med f.eks bursveising.
Utvendig er ikke bilen pen, men noe overflaterust er kommet etter vinteren, men i forhold til grunnarbeid og lakkering, så er dette fort gjort.
Her er det verste tatt!
Meningen var også at jeg skulle bytte over til den gamle fronten i glassfiber (panser, fronplate, forskjermer samt bakluke)
Dette kan skaffes, men kommer i tillegg da det ikke er jeg som støper.
Har også diverse deler liggende, samt interiør.
Megasquirt med ledningsnett kan følge med mot tillegg.
Legger man litt mer penger i denne bilen, så har man en meget god drifter til sesongen.
Vil kalle dette en “familieversjon” av AE86, da den nå har mye deler fra AE86.
Fordelen her er at man har skilter, årsavgift er betalt og er EU ok frem til april 2011.
Det er også en veldig lettkjørt bil, man har god følelse over hvordan den oppfører seg og ikke minst 100ganger fetere enn disse 200SVETTex´ene. (beklager om jeg tråkka på noen nå)
Bildegalleri: http://galleri.flugedesign.com/ke70/
Video: http://www.youtube.com/watch?v=uYjLL2Lq9Uc
Om man har spørsmål kontakt meg enten på telefon eller e-post da jeg ikke er noe fast forumtøs lengre.
Mobil: 450 33 195
E-post: flugedesign (at) gmail.com
Denne annonsen skal ikke diskuteres opp og ned, er man ikke interessert, så kan man holde meningene sine for seg selv.
Annonsen luftes først på de forskjellige forumene.
Selges for godt under selvkost og arbeidstimer.
Får jeg ikke det jeg vil ha, så beholder jeg bilen.
Innbytte er ikke aktuelt og den selges selvfølgelig ikke i deler.
H.B.O kr. 60.000,-



