Side 1 av 1

Passer 3sgte stempler på 3sge motor?

Legg innLagt inn:14 mai 2010 23:34
av PerX
Topicen sier vel alt.

Ser at det selges mye av 3sgte stempler på ebay.
Noen som har prøvd eller vet? hadde vært fint å vite. :D

Re: Passer 3sgte stempler på 3sge motor?

Legg innLagt inn:15 mai 2010 11:40
av cypher2k
Orginalt så har sylinderen i 3sgte 85.999-86.03 MM i diameter. Samme har 3sge, så teoretisk vil de stemme. Spørs jo selvsagt litt på hvor mye 3sge motoren din er slitt. Kan kanskje være å anbefale og borre opp 0.5 mm av sylinderveggene, så du får bort slitasje og eventuell u-rundhet.

Re: Passer 3sgte stempler på 3sge motor?

Legg innLagt inn:15 mai 2010 12:40
av PerX
Nei for tenkte på at, har ikke turbo motorer lav comp. stempler? eller e det toppen som er det?

Har demontert motoren helt. Sylinderan så ikke så aller verst ut, men har nu ikke målt dem enda.
holder på å bestille deler på ebay, alt av pakninger osv.
-Komplett motorpakningssett
-Registerreim sett inkl. vannpumpe
-Oljepumpe
-Topp Bolter
-Lager sett( veivlagere og råde)
-Stempel ringer
2,360kr med frakt og toll

syns ikke det ble å koste så mye :D

Re: Passer 3sgte stempler på 3sge motor?

Legg innLagt inn:15 mai 2010 13:23
av PerX
søkte litt på google (sku ha gjort det før æ lagde posten ser jeg) så fant ut det her:

3S-GTE Engines
Generation Years Compr. Power (JDM Spec) Torque Used In
1st 1986 - 1989 8.5:1 136 kW (182 hp) @6000 rpm 250 Nm (184 ft·lbf) @3600 rpm Celica GT-Four (ST165)
2nd 1990 - 1993 8.8:1 165 kW (221 hp) @6000 rpm 304 Nm (224 ft·lbf) @3200 rpm Celica GT-Four (ST185), MR2 (SW20)
3rd 1994 - 1999 8.5:1 180 kW (241 hp) @6000 rpm 304 Nm (224 ft·lbf) @4000 rpm Celica GT-Four (ST205), MR2 (SW20)
4th 1999 - 2007 9.0:1 191 kW (256 hp) @6200 rpm 324 Nm (239 ft·lbf) @4400 rpm Caldina GT-T (ST215), Caldina GT-Four (ST246)
(fant det på wikipedia)

The 3S-GE engine with VVT-i has a compression ratio of 11.0:1 and the 3S-GE without VVT-i has a compression ratio of 10.3:1
fant det på google)

Re: Passer 3sgte stempler på 3sge motor?

Legg innLagt inn:15 mai 2010 16:32
av mr292
PerX skrev:Nei for tenkte på at, har ikke turbo motorer lav comp. stempler? eller e det toppen som er det?

Har demontert motoren helt. Sylinderan så ikke så aller verst ut, men har nu ikke målt dem enda.
holder på å bestille deler på ebay, alt av pakninger osv.
-Komplett motorpakningssett
-Registerreim sett inkl. vannpumpe
-Oljepumpe
-Topp Bolter
-Lager sett( veivlagere og råde)
-Stempel ringer
2,360kr med frakt og toll

syns ikke det ble å koste så mye :D
angrer virkelig på at jeg kjøpte innenlands. er på nesten 5000 kroner jeg nå, og det er uten olje og vannpumpa.