TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ford Escort Cosworth

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #358079  av inzane2012
 
vi bor på en ganske liten plass og, så ALLE vet om den nå ;)
men så langt er han veeeldig forsiktig med hvem som får kjøre den, og han vil ikke kjøre i helgene for han ikke vil ha fulle folk i bilen... og forhåpentligvis er det ikke noen klåfingra østblokk jævla i nærheten som kommer og tar seg tilrette og sender den til en eller anna sleip ekkel søskebarn i polen...
 #358104  av marlboro1310
 
Holder knappen på MR2 Turboen glatt på 400m, har prøvekjørt begge typer landeveis men ikke drag. 4WD er genialt i seg selv det, men det stjeler alle de tiltrengte hestekreftene Cossen trenger for å kunne dra fra\få en bedre start enn en MR2 Turbo. Som tidligere poengtert så gjør den midtstilte 3SGTE motoren underverker om man har en fører som vet å utnytte det til det maksimale.
Tilbake til Escorten så er det en særdeles rå bil, den har alt utseendemessig...og er sikkert en drøm på vinteren :wink: den banneren på frontruta stod liksom ikke helt i stil etter min smak, hører ikke hjemme.
 #358106  av marlboro1310
 
JePe skrev:Jeg liker cosworth jeg også, snasne biler! :)
En Escort cosworth har 227hk originalt, og 0-100 på 5,7 sekunder originalt, og veier omtrent 1300 kg.
Finnes en versjon som kalles "Wolf" også, denne var vel levert med omkring 300hk såvidt jeg vet (men mulig jeg tar feil..).
Uansett en fin bil jeg godt kunne hatt selv. Er ikke sikkert denne hadde tatt MR2en fra 0-400 meter, men den hadde nok tatt den i mer svingete tester, den har meget godt veigrep iallefall! :)
Jeg underskriver at MR2en også har veiholdning som en bil verdt 10 ganger prisen...tror faktisk Cossen får problemer der og :lol:
 #358110  av inzane2012
 
hvilken årsmodell av cossien var det du prøvde da?? jeg har ikke prøvd mr2 turbo, men har fått jævlig lyst etter å ha kjørt cossien, for den drar jo noe helt rått allerede etter 2000rpm... og man kjenner turboen for fullt mellom 2000 og 2500...
men uansett så er det igrunn en tåpelig diskusjon, for det er to vidt forskjellige biler, cossien er en rally bil, mr2 er en bane bil ;)
 #358111  av marlboro1310
 
den jeg kjørte var en mid-90 helt standard 225 eller 227 som beskrevet her. Er vel ingen særlig diskusjon dette da, men du spurte hvem folket tror vinner, da får du svar også :D
 #358122  av inzane2012
 
marlboro1310 skrev:den jeg kjørte var en mid-90 helt standard 225 eller 227 som beskrevet her. Er vel ingen særlig diskusjon dette da, men du spurte hvem folket tror vinner, da får du svar også :D
sikkert en HTT utgave da ja :) siden siste modellen kom i 96 ;)

men var ikke jeg som spurte :)
ad92 skrev:Ett spørsmål: mr2 turbo mot cossie, begge orginal! hvem krysser 400m linja først tror dere?
 #358133  av sleeper
 
inzane2012 skrev:hvilken årsmodell av cossien var det du prøvde da?? jeg har ikke prøvd mr2 turbo, men har fått jævlig lyst etter å ha kjørt cossien, for den drar jo noe helt rått allerede etter 2000rpm... og man kjenner turboen for fullt mellom 2000 og 2500...
men uansett så er det igrunn en tåpelig diskusjon, for det er to vidt forskjellige biler, cossien er en rally bil, mr2 er en bane bil ;)

Sånn i et race så er det vel strengt tatt knakende likegyldig om den starter og dra bra fra 2000rpm eller 3000... du bruker ikke den delen av turtallet i et race uansett.. ( egentlig så betyr det vel bare det er turboen ikke er ideel for høye turtall og effekt.. )
 #358141  av inzane2012
 
du er litt sein i seineste laget nå sleeper :) har lagt den diskusjonen død da det ikke var målet med tråden å snakke om hvor vidt mr2 turbo er kjappere enn cossien...
 #358153  av ad92
 
SÃ¥g en 100% lik bortsett fra felgene for noen timer siden.

Sto å måpte mens jeg kjørte saaaakte forbi :lol: Lure på hva han som satt i bilen tenkte :P
 #358169  av inzane2012
 
ad92 skrev:SÃ¥g en 100% lik bortsett fra felgene for noen timer siden.

Sto å måpte mens jeg kjørte saaaakte forbi :lol: Lure på hva han som satt i bilen tenkte :P
han tenkte sikkert: "nok en missunnelig tulling" ;) hehe

felgene på denne her skal vist bort ganske snart, passer ikke helt med 19" på en så liten bil, pluss at den ikke er så god å kjøre med så store hjul, så han er veldig sugen på noen hvite 17" isteden :)
 #358170  av Brasse
 
Ikkje feil det, køyr på med Rallystuket!
Cosworth er mannebil!
 #358172  av inzane2012
 
ja, så lenge det ikke blir di gørr kjedelige compomotive felgene som ALLE med lignende biler...
 #358174  av Brasse
 
Funksjon før form, inzane, funksjon før form.
 #358208  av predator
 
inzane2012 skrev:ja, så lenge det ikke blir di gørr kjedelige compomotive felgene som ALLE med lignende biler...
Skulle glatt hadd på de kjedelige felgene hadde jeg hatt en cossie ja. Superlette felger som lukter kvalitet på lang vei.
:D
 #358230  av inzane2012
 
joda, joda, joda, er ikke heeeeelt uviten(bare litt)... men finnes nok andre merker som sikker passer hans kriterier og som har god nok kvalitet :) nei, jeg personlig ville MYE heller gått for OZ superturismo WRC felgen :)