TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nye hjul! :D

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #361420  av predator
 
Mister man lappen i 6mnd eller over, må man også ta Teori og ny oppkjøring..
 #361423  av Mr_Storbrua
 
predator skrev:Mister man lappen i 6mnd eller over, må man også ta Teori og ny oppkjøring..
Det må man vel uansett om man ikke er ferdig med prøvetid?
 #361436  av predator
 
Mr_Storbrua skrev:
predator skrev:Mister man lappen i 6mnd eller over, må man også ta Teori og ny oppkjøring..
Det må man vel uansett om man ikke er ferdig med prøvetid?
Det kan vel hende ja... Vet jeg faktisk ikke noe om, men vat at hvis man mister den over 6mnd , så må man gjennom begge prøvene.. :roll:
 #362020  av inzane2012
 
etter det jeg har hørt av folk som har tatt lappen nå di siste mnd så er det vist slutt på sånn prøvetid opplegg...
 #363802  av TurboDevil
 
predator skrev:Mister man lappen i 6mnd eller over, må man også ta Teori og ny oppkjøring..
Mister man lappen i 6mnd får man den rett tilbake. Mer enn 6mnd må man ta teorien opp igjen og mer enn 12mnd er det teori og oppkjøring.
Dette er hvis man er ferdig med prøvetiden..
Hvis du er i prøvetiden tror jeg du må ta alt uansett.
 #364563  av M4ts
 
er en stund siden jeg har fått vite dommen, skriver den om noen lurer :P fikk 7mndr uten lappen (25.01.11) er datoen jeg må begynne lappen på nytt, jepp, hele dritten om igjen, samt en bot på 9000,-. Mye penger for en liten ting...
 #364570  av lexusmann
 
M4ts skrev:er en stund siden jeg har fått vite dommen, skriver den om noen lurer :P fikk 7mndr uten lappen (25.01.11) er datoen jeg må begynne lappen på nytt, jepp, hele dritten om igjen, samt en bot på 9000,-. Mye penger for en liten ting...
Med andre ord, 9000 + 25000-30000 altså da... :roll: fy flate....
 #364577  av M4ts
 
jupp, syns det er litt drøyt for det lille der...norge er hemma på mange ting brukt 20k for 2årsia for å få lappen og nå nesten 30k for så å gjøre alt igjen, er sykt kjipt
 #364578  av lexusmann
 
M4ts skrev:jupp, syns det er litt drøyt for det lille der...norge er hemma på mange ting brukt 20k for 2årsia for å få lappen og nå nesten 30k for så å gjøre alt igjen, er sykt kjipt
Du trenger kanskje ikke så mange kjøretimer da...men skikkelig kjipt for det... vet ikke om det er noe trøst, men...
 #364583  av M4ts
 
er egentlig ikke noe trøst :P jeg brukte 10kjøretimer sist, kanskje jeg bare trenger 5? mye sparer jeg på det 2500kr ca og noen ekstra dager med kjøretimer :P
 #364584  av predator
 
Hadde du vært nok redd før lappen, hadde ikke dette skjedd.
Så jeg synes det er helt ok med at man må betale masse for å få lov til å kjøre bil igjen etter en slik hendelse.
86 i 50 er ganske så masse over grensa.
Skal svi før noe slikt...
Jeg kjører sjelden fartsgrensa selv, ligger jamt 10 over, men der stopper speedoen også...
 #364588  av M4ts
 
joda, men jeg kjørte liksom rundt i 86, jeg ga jo på for å rekke lyskryss, så jeg slepper å stå der i flere minutter, aldri sett kontroll der de sto heller, men uansett funker fjell med sykkel så lenge...bare 6mndr igjen xD
 #364596  av SanAndre
 
Må du ta alt av kjøretimer og obligatoriske kjøringer og sånn altså? Holder det ikke bare med å gå rett på oppkjøringa?
 #364598  av M4ts
 
må ta alt kjøretimer,glattkjøring, teori...u name it. hun sa at mellom 6-9mndr var det juristen som bestemte om jeg måtte ta alt eller bare oppkjøring. og det hjalp ikke at jeg var i prøvetia:P
 #364605  av SanAndre
 
Sykt da. Men kjøretimer er det vel strengt talt du som avgjør selv om du trenger, så du kan bare ta det obligatoriske, eller må du ha kjøretimer også?