TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nicolay's MR2 MKII 93"

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #358325  av inzane2012
 
hmmm, ser vist ut som gamle SS tården min var forsvunnet, så får lage en ny en :)

hadde meg ei "lang" økt i svigerbesta's garasje idag og tenkte jeg skulle legge ut noen før og etter bilder :)

sånn såg den da ut før jeg begynte
Bilde

masse vaskeriper her ja....
Bilde

en stk godt inngrodd felg
Bilde

samme felgen ETTER vask, clay og voks
Bilde

får legge ut ett par 50/50 biler så dere ser forbedringa :)
Bilde

Bilde

Bilde

og voila, etter 7 tima med vask, gnikking og gnukking ble resultatet sånn :)
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #358327  av inzane2012
 
må si jeg er en smule "stolt" over resultatet ja :)
men fant rimelig fort ut at jeg må nok ha meg ei bedre DA maskin om jeg skal gidde ta bilen min så grundig flere ganga, for den biltema DA'en er ganske baktung å bruke på denne bilen med alle di kurvene og formene denne har...
 #358345  av predator
 
Flott resultat ja, og flott bil ellers også :D
Holdt også på i mange timer da jeg tok min nå for ei lita stund siden. Nermere 10 timer.
Skal også kjøpe meg ei anna maskin FØR høsten er omme. Har biltema jeg også. Slet mere med hettene jeg da. :roll:
 #358350  av James
 
nice! :) enorm lakkforbedring da, godt jobba :wink:
 #358355  av inzane2012
 
Klubbzone skrev:MR2 gjør seg virkelig i gult :) Flott bil!

Et lite spm alikevel... Hvorfor har du ikke sideskjørt - siden du har border front mener jeg... :?:
er det jeg og alltid har sagt :)

grunnen til at jeg ikke har sideskjørt er ganske enkel... kjøpte borderfronten av en på forumet og tenkte jeg skulle vente med å sette den på til jeg hadde bestemt meg for resten av styling og hadde råd til å kjøpe den, men så hadde jeg sendt bilen min til det lokale toyota verkstedet som klarte å kræsje bilen min, di ødela den orginale fronten samt tåkelysa, så da fikk jeg lakkert og montert borderfronten gratis ;)
 #358358  av magnesmurf
 
Stor forbedring det der ja :wink: NÃ¥ er jo bilen faktisk GUL. Ikke kremfarget :lol:

Er alltid morro å drive på når man ser hvor mye bedre bilen ser ut etterpå :D
 #359047  av Toyota-rav4-2002
 
Det var jammen stor forbedring ja, ser jo nesten ny ut nå :)
Utrulig forskjell på felgane og da :)
 #359055  av inzane2012
 
Toyota-rav4-2002 skrev:Det var jammen stor forbedring ja, ser jo nesten ny ut nå :)
Utrulig forskjell på felgane og da :)
ja det kom seg kraftig etter en runde med maskina ja, men ser nå i ettertid at det fortsatt sitter en del oksidering igjen i lakken, litt små flekker her og der, spessiellt på venstre framskjerm og på bak vinga, så må ha en god runde til seinere i sommer :)
 #361523  av inzane2012
 
Daffalure skrev:pen pen, gult er uten tvil den peneste fargen på MR 2;))
takk takk :) var akkurat derfor jeg kjøpte den i gult ;)

men bildene der "lyger" litt, er en del oksidering igjen enda, så skal gi den en ny runde når jeg får nye puter og ny voks, kjøpte meg ei krukke med Raceglaze 55 ;) tror det blir knall ;)

blir og å fjerne merkene på bakskjermen denne gangen, samt ta av bakvinga mens jeg holder på med poleringa, så blir det litt lettere å få gjort det skikkelig ;)