TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bildestørrelse ved posting pÃ¥ forumet!

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #45316  av CelicaTurbo
 
Det er mange som synes det er vanskelig eller som ikke vet hvordan dem skal forandre størrelsen på bilder dem har tatt før dem poster på forumet. Resultatet er ekstremt store bilder som ikke er enkle å se pga at man må rulle skjermbildet frem og tilbake, opp og ned for å kunne se hele bildet. I tillegg er disse filene fra digitale kamera ekstremt store og tar ca 5-7 minutter å laste ned for dem som ikke har bredbånd, per bildefil!


Dette er link til et enkelt program som er gratis og lar deg enkelt endre størrelsen på ett eller flere bilder samtidig. Husk å gjøre dette med en kopi av bildet du hentet fra digitalkameraet slik at du ikke mister detaljnivået i orginalfilen (nyttig om du vil fremkalle bildet eller skrive det ut på papir).

http://www.snapfiles.com/get/picsizer.html

Et godt utgangspunkt er et bilde som har en bredde på 800 pixler om du ønsker det stort og detaljert på skjermen, eller 450-500 pixler bred om du ønsker at det ikke skal ta like mye plass i posten :)

 #45318  av sleeper
 
har lurt på det samme selv mange ganger jeg!! :D

takk for den!

 #49931  av vegar85
 
jeg lastet ned programmet, men får det ikke til å virke. når jeg søker på bilder som skal ligge på pc`n , så finner ikke programmet bildet. noen råd???

 #49938  av CelicaTurbo
 
hehe, og du ser rett sted også da eller? :wink: Faktisk aner jeg ikke, jeg har ikke brukt programmet, det var kun et tips plukket fra et annet forum, og om folk synes det er vanskelig å bruke vil jeg heller fjerne linken for hensikten er ikke å gjøre det vanskeligere for folk å legge ut bilder på forumet, og jeg ønsker ikke å drive med brukerstøtte med tredjeparts programvare i tillegg til brukerstøtte for forumet 8)

 #49939  av kennethx
 
Nå har man jo fantastiske MS paint også. Er faktisk fullt mulig å skalere bilder der også :)

 #49948  av vegar85
 
ok. den er grei. haddedu giddi å fått bildet mitt litt mindre. den ligger under celica, så skal ikke jeg legge inn flere bilder...... :o

 #49961  av Erlend
 
Microsoft har en samling kjempebra program for XP - PowerToys. Et av småprogrammene i samlingen er Picture Resizer, som gjør at du kan endre størrelse på bilder bare ved å høyreklikke på filene. Anbefales!! Du finner programmene på http://www.microsoft.no

 #49991  av chris
 
Det programmet som var linka til helt øverst her funka gull det. har brukt det en del ganger nå i forbindelse med masse-resizing av bilder. bare å velge katalog der source bildene ligger, og katalog hvor de nye resiza bildene skal ligge (evt samme katalog om man vil forminske originalbildene), velg størrelse, og trykk process. utrolig enkelt

 #68899  av skody
 
Ja så sannelig. Det høres fint ut. Jeg tenkte å anbefale IrfanView som jeg selv bruker til å resize bilder da PhotoShop bruker så lang tid på min gamle pc. Men det var helt til Mr2Chris sa jeg kan resize ei hel mappe! Det er jo bare genialt. Omtrent som MS-DOS var; mye bedre enn Windoze! ;)

Men nå overtar jeg tråden et øyeblikk og spør dere om hvorfor denne php'en(?) / forumet ikke takler [img] uten .jpg ?! Irriterer meg noe jævlig at jeg ikke skal få linket til bilder fra tinypic. Prøvde for moro skyld å [img]'e til et bilde jeg lastet opp til ts-ogn fotoalbumet. Samme resultat.
Ja, jeg kan jo laste opp bildene til serveren her, men synes det er litt dobbetarbeid når de alt ligger på nett. Eller? Bilforumet.net sluker tinypic's rått. Trøsten her må være at tscn.no sliter med det samme som ts-ogn. Forslag noen?

 #68956  av CelicaTurbo
 
som skrevet i din andre diskusjon, jeg skal se på det.. men, faktisk foretrekker jeg selv at folk bruker vedleggs-funksjonaliteten her på forumet istedenfor å bruke img-taggen, og grunnen til det er at da vil bildene alltid være tilstede når folk søker i gamle poster, istedenfor at dem får små røde kryss pga at folk har slettet eller flyttet bildene sine for lenge siden :roll:

 #194344  av tojo
 
Legg inn bildene på f.eks http://www.photobuckets.com der resizes bildene automatisk.
Eller som sagt tidligere MS paint ,funker utmerket det også.

 #194358  av VeilSide
 
Vist en skal laste opp få bilder funker dette her aldeles glimrende. Vist en finner noe som kan være lettere å bruke så si ifra ;)

http://www.raceinfo.no/

 #196542  av CelicaTurbo
 
bringer denne diskusjonen til liv igjen:

Noe som gjerne er interessant for mange angående endring av bildestørrelse før posting her på forumet er et gratisprogram fra Microsoft. Med dette programmet kan du høyretrykke på bildefilen for å endre størrelsen.

http://download.microsoft.com/download/ ... ySetup.exe
 #309874  av lexusmann
 
Jada, dette er en gammel tråd, men hvordan får jeg et bilde fra punktgrafikk til jpeg??sliter også med størrelsen, er på 14,4 mb.. :lol:
har søkt litt rundt ang størrelsen, men enten er programmene fjerna eller så får jeg det ikke til å funke...