TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 MK1 AGTE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #415632  av MR2i
 
Da er carbonscoopet jeg kjøpte av Mk1Nymoen på plass.. :)
Faktisk ikke gæli tilpasning.. men skal nok legge på en folie mellom scoopet og lista til C-stolpen for å unngå slitasjer på originallista...
SAM_0770.JPG
SAM_0770.JPG (2.07 MiB) Vist 1946 ganger
SAM_0771.JPG
SAM_0771.JPG (2.05 MiB) Vist 1946 ganger
SAM_0772.JPG
SAM_0772.JPG (2.12 MiB) Vist 1946 ganger
 #415649  av ArildM
 
Ble ikke dumt det, ser jo bra ut bilen din.
Du er vel en av få som faktisk trenger å hente inn litt ekstra luft på AW11en ;)
 #415652  av MR2i
 
Skulle vært interssant og hatt temperaturmålinger før og etter.. Men jeg har dessverre ingen temperaturmåler på innsugstemp.. hmm...
 #416416  av MR2i
 
Da fikk jeg coiloversene i dag.. men fikk dessverre feil...

Jeg bestilte for 3-bolts fjærben i front.. men fikk 4-bolt
SAM_0287.JPG
SAM_0287.JPG (3 MiB) Vist 1913 ganger
Skulle vært 3-bolts..
kontrol_pro_3.jpg
kontrol_pro_3.jpg (65.46 kiB) Vist 1913 ganger

Dersom noen ønsker å kjøpe kitet før jeg sender det i retur, så er det en mulighet nå.

MED TUV!!
 #416457  av MR2i
 
Da har jeg fått svar fra både leverandøren og K-Sport Tyskland.
Eneste forskjell på Mk1a og Mk1b er ene bolten i toppen av fjærbnene i front. René Rösel som er TUV-sertifikattakeren sa jeg helt enkelt bare kunne presse ut den ene bolten.

Jeg fikk følgende bilder fra han for å sammenligne.
4 bolter:
CIMG4750.JPG
CIMG4750.JPG (1.52 MiB) Vist 1884 ganger
3 bolter:
CIMG5000.JPG
CIMG5000.JPG (948.9 kiB) Vist 1884 ganger
Man ser tydelig at innfestingene er de samme. Men spørsmålet er kanskje om man skulle boret nytt hull i karosseriet og fått brukt alle 4 boltene i steden? Må kanskje være enda bedre..?
Er sikkert en grunn til at de gikk over fra 3 til 4 bolter også...
 #416458  av MR2i
 
Kjapt svar igjen fra K-Sport Germany..

"Hi Dag,

it will not have any influence on the warranty.

An other option is that you can leave the top mount as it is and drill the 4th hole into the body of your car. Than the top mount will be connected to your car much better."
 #417002  av MR2i
 
Da står MR2'en på verksted for å få på plass coilovers i morgen.. Blir spennende og se hvordan det blir..

Det er nå 3 oppgaver som står igjen før jeg er "ferdig" med prosjektet...

Først bremser...

Så blir det karosseriet som skal få litt pleie i vinter...

Deretter blir det girkasseprosjekt...
Har funnet C60 kasse fra Celica for 7000,- som har gått 57.000km.
Drivaksler fra en MR2 91+ NA må vel kanskje noen i forumet her ha?
Ellers finnes det flere på huggere rundt omkring på østlandet..

Har EGENTLIG lyst på ny veiv, råder og stempler, kammer og dra trykket litt opp til 400 hk også.. men...
veiv.jpg
veiv.jpg (158.36 kiB) Vist 1842 ganger
4340 EN24 aircraft moly Billet steel veiv - max 1800hk
$1299
cpbc.jpg
cpbc.jpg (231.35 kiB) Vist 1842 ganger
CP forged turbo stempler, Brian Crower råder med ARP2000 bolter - max 800hk
$899

Men man må vel stoppe et sted... hmm..
 #417010  av ArildM
 
Stoppe et sted? Neineinei :mrgreen:
 #417012  av MR2i
 
ArildM skrev:Stoppe et sted? Neineinei :mrgreen:
Hehehe...

400 hk i AW11 tror jeg går fælt altså.. hmm..
Og hadde man hatt 6 trinns sekvensiell semi helical boks i tillegg..
Tror ikke så mange hadde fulgt bilen på bane... med rette sjåføren i hvertfall.. jeg er jo amatør! :)
 #417020  av ArildM
 
Steffen her på forumet fliser vel fra det meste han har prøvd seg mot, så jeg tviler ikke 8)
 #417035  av 3rlend
 
go4it :P
det er SÃ… verdt det <3
 #417166  av MR2i
 
Da er i hvertfall coiloversene på plass fysisk... men det var ikke bare-bare å få montert dette...

K-Sport coiloversene er ekstremt justerbare.. Total fjæringsvei er 10 cm. Men gummiputen i bunn tar 2 cm. Så i realiteten er det 8 cm total fjæringsvei. Ved montering må man først bestemme fjæringshøyde, så vognhøyde.

Demping er satt til 50%.
Total senk i skrivende stund er 2 cm.

Videre fant jeg TRD sitt oppsett for camber, toe, caster.
• Camber Front: -2 degrees
• Camber Rear : -1 1/2 degrees
• Caster : +6 degrees
• Toe in front: 1,6mm.
• Toe in rear : 3,2mm.
2012-08-17 15.58.23.jpg
2012-08-17 15.58.23.jpg (1.52 MiB) Vist 1797 ganger
 #417226  av MR2i
 
Da har jeg fått hentet MR2'en fra verkstedet. Gutten jobba tilogmed søndag for å få den ferdig!
Service ja...

Det var egentlig på tide å bytte, for bakre demperne var helt opprustet!!
2012-08-19 12.52.09.jpg
2012-08-19 12.52.09.jpg (1.53 MiB) Vist 1782 ganger
Dårlig bilde med mobilkamera.. men man får jo et inntrykk...

Før:
SAM_0767.JPG
SAM_0767.JPG (2.12 MiB) Vist 1782 ganger
Etter:
2012-08-19 13.58.45.jpg
2012-08-19 13.58.45.jpg (1.55 MiB) Vist 1782 ganger
Tatt ned 2 cm foran, 1 cm bak...
Ble forskjell å kjøre nå. Svingene er adskillig lettere å håndtere.. virker som om en del krenging forsvant, samt at man får inntrykk av at bilen "drar" seg inn i svingene. Vi testet et par svinger som er 2 90 graders svinger rett etterhverandre, og det var masse å gå på selv i "passelig" hastighet..

Skal bli gøy å teste på bane neste fredag! :)
 #417232  av Mr2mr2
 
AW11 blir så mye finere med litt senk :D
 #417233  av ArildM
 
Dette ble helt knall :D
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 29