TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 MK1 AGTE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #417249  av MR2i
 
Da har jeg fått tatt en passe lang tur til Torsby i Sverige. 25 mil tur runde. Dårlig og god vei, med masse svinger. Bilen har blitt en smule nervøs på litt ujevn vei på rettstrekker.. Men FOR noen svinger den tar nå! Dette ble rett og slett vellykket!! (Og dyrt) :)
Her blir det bare nervene som blir hindringen for å ta svingene fort...
Det gikk såpass fort at passasjeren begynte å "bremse" i svingene og det var kjempemarginer igjen..
Gleder meg til neste Trackday!! :)

Runden ble tatt for å finne ut om dekkene tok i skjermkanter og/eller andre problemer. Veien er såpass dårlig at om noe er galt, så ville det utløses på denne runden..

Et par bilder...
2012-08-19 18.17.50.jpg
2012-08-19 18.17.50.jpg (1.56 MiB) Vist 2169 ganger
2012-08-19 18.28.37.jpg
2012-08-19 18.28.37.jpg (1.54 MiB) Vist 2169 ganger
 #417254  av ArildM
 
Flott stuk :)
Må sikkert ofre litt for å få gode egenskaper i svingene :)
 #417940  av MR2i
 
Da har man vært og fått bremset min gode gamle MR2...

Jeg trodde jeg hadde 300 hk.. men fikk forespeilet at jeg hadde bare 220 hk.. så viste det seg at jeg hadde skuffende KUN 200 hk..

Men ved 200 hk hadde jeg AFR 9,2 som er svært mye bensin.. og fjernet rundt 20-30 hk.
Jeg ble først svært skuffet over så lav effekt.. men på den annen side tenkte jeg.. om jeg har SÅ moro med 200 hk, hvordan blir det så med 300??

Jeg hadde kun 1,1 bar trykk.. kan dra opp til 1,4 bar uten problemer..
 #418055  av MR2i
 
Dette var en kul mod for baklysene... litt annerledes vil det jo bli på europeisk versjon av MR2, men om man bruker en enda mindre ring for å ha til blinklys så..

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]
 #418056  av ArildM
 
Det så jo faktisk ikke så dumt ut :)
 #418066  av MR2i
 
Nei, fikk sansen for det der.. Men det er jo noen problemer for å få det til da.. må lage en ny "skillevegg" mellom det røde og blinklys. Ellers vil det jo smitte over. Men det lille røde lyset som er standard hos oss kan nå lages over hele og bruke 2x2 ringer inni hverandre som i eksemplet over for å få lys/bremselys. Og til slutt den minste ringen for blinklys. Til ryggelys kan man bruke et panel med LEDs som gir bedre ryggelys enn standard.

En kostnadsmessig overkommelig modifikasjon dette.. :)
 #419463  av MR2i
 
Her er fra siste trackday for Solør Trackday Klubb sitt siste arrangement.

VÃ¥lerbanen bane 2+3

[youtube][/youtube]
 #419534  av ArildM
 
Bra kjøring, ser ut som du har rikelig med power til en så "tight" bane. Er det vanlige dekk du kjører på? Ser ut som coiloversene fungerer fint, ser den er klar til å bite deg med overstyring, men ser ut som du har kontroll på det og får retta opp ganske fint :wink: Hoff som jeg savner på kjøre AW11 :?

EDIT: Ser også hvorfor du ønsker paddleshift på en sånn bane, der er det nok greit å holde begge hendene på rattet til enhver tid :)
 #419546  av MR2i
 
ArildM skrev:Bra kjøring, ser ut som du har rikelig med power til en så "tight" bane. Er det vanlige dekk du kjører på? Ser ut som coiloversene fungerer fint, ser den er klar til å bite deg med overstyring, men ser ut som du har kontroll på det og får retta opp ganske fint :wink: Hoff som jeg savner på kjøre AW11 :?

EDIT: Ser også hvorfor du ønsker paddleshift på en sånn bane, der er det nok greit å holde begge hendene på rattet til enhver tid :)
Har 40 hk mer nå enn på filmen (240 hk bremset), så jeg gleder meg til kjøringen som er på fredag. Akkurat i det jeg setter på kameraet hadde jeg en liten vipp.. kalde gateslicks!! Og jeg tror ikke temp var bra nok på 2. runda heller..
Skal få tak på ordentlig kamera til fredagskjøringen, så jeg får satt det på taket og sider for litt morsommere filming.. :)

Og ja; på denne banen hadde det vært glimrende med sekvensiell girhåndtering med paddles.. :)
 #420045  av MR2i
 
Det ble en kort dag på førertreningen som var på Vålerbanen.

Første problem med MR2'en siden den ble bygget opp. Høres ut som eksosanlegget har delt seg mellom wastegate og turbo.. spørs om en sveis har gått opp eller noe..
Får få den til verksted over helgen for å finne ut hva som har skjedd...

Kunne vært verre! :)
 #420055  av MR2i
 
Prøvde å ta en del bilder mens jeg lå på gulvet ved siden av bilen.. så ikke ut som noe hadde delt seg noe spes.. men oppdaget at det manglet en skrue, og en annen på vei ut.. mangler sikkert den på toppen også. Og pakningen ser ut som den kunne hatt bedre dager..
feil.jpg
feil.jpg (688.08 kiB) Vist 2010 ganger
 #420084  av ArildM
 
Er vel bare å bytte pakning og stramme opp? :wink:
 #420088  av MR2i
 
HÃ¥per det.
Kan i hvertfall ikke se noe spes utover dette..
En liten ripe i lakken til mekanikeren.. hehe..
 #420100  av ArildM
 
Ja du får kjefte litt på han :lol: :wink:
 #420520  av MR2i
 
Det var for en tid siden diskusjon angående bakspoiler og funksjonen av den på AW11...

Fant noen som hadde gjort noe helt annet..
wheels016.jpg
wheels016.jpg (51.47 kiB) Vist 1964 ganger
Picture004.jpg
Picture004.jpg (67.91 kiB) Vist 1964 ganger
Tru hvor man får tak i noe sånt..
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29