TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 MK1 AGTE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #420604  av ArildM
 
Vurderer du seriøst noe sånt? Den var fæl.... :roll:
Og det er problemet med AW11, du får jo tak i utrolig mye forskjellige "universal wing", men det er ingen som passer i lag med den kantete formen AW11 har. Vær så snill å ikke sett på noe slikt :wink:

Når jeg tenker på det er det eneste jeg kunne ha vurdert på AW11 noe ala denne vingen:
http://www.cardomain.com/ride/2566885/1 ... 5668850006
( Aerokits.net carbon fiber stock style wing from an R32 Skyline )
Bilde
 #420610  av MR2i
 
Nei, tror nok på mer standard greier..

[youtube][/youtube]
 #427429  av ArildM
 
Åssen går det med denne da?
Fornøyd med Coiloverene dine forresten?
 #427432  av MR2i
 
Joda, er fornøyd med de. Men har ikke fått kjørt så mye etter jeg fikk de på så jeg har ikke fått testet forskjellen på justeringene.
Skal "vekte" bilen snart.. han som bygger bilen for meg har kjøpt seg et vektsystem for å få helt perfekt balanse på hjulene.
Har også litt jobb igjen med ECUen som gir litt for mye ved pådrag.
 #427434  av ArildM
 
Satt å vurderte fjæringa på min bil. Ser jeg må gå over diverse foringer og sette på nytt. Samtidig har jeg senkefjærer som jeg tenkte å sette på, men da "må" jeg kjøpe nye dempere også. Så kommer spørsmålet, skal man likegjerne kjøpe Coilovers når man først er i gang? Tipper dempertårnene mine ikke er langt unna like rustne som dine, så når man først er i gang er det kanskje like greit å bare peise på med Coilovers. Jaja, bilprosjektene spiser jaggu fort på seg :)

Spennende det du snakker om med vekting av bilen, blir morsomt å høre resultatet!
 #427436  av ArildM
 
Måtte sette meg å lese litt om denne vektingen av bilen som du snakker om:
http://grassrootsmotorsports.com/articl ... r-weights/
Kanskje ikke en dum ting å gjøre ser det ut som :)

EDIT, og video for de som ikke gidder å lese:
[youtube][/youtube]
 #427438  av MR2i
 
Med coiloversene og innstillingene til TRD ble bilen veldig "lettstyrt".. altså at man får "hjelp" i svingene på rattet. Så til banekjøring er det en kjempefordel..

Dersom det er feil i vektingen så kan bilen dra en viss retning avhengig hvilken side som har mest trykk..
Han tar på seg vekting av biler i Hedmarksområdet i hvertfall.
 #427440  av ArildM
 
Hvordan ble det i forhold til hardhet og kjørekomfort da? I mitt tilfelle er det jo en bil som 90% av tiden skal brukes til/fra jobb når det er sommer :)
 #427442  av MR2i
 
Kjører på mykeste innstillingen som standard... Bedre komfort enn originalt likevel.. Men nå var jo de originale gåene..
 #427443  av ArildM
 
Takk for erfaringene :) Må vel vurdere et sett da, synd jeg ikke kjøpte de av deg når du trodde du hadde fått feil :lol: :oops:
 #431211  av ArildM
 
Da har jeg lagt inn bestilling på Coilovers jeg også :) Ble usikker på om jeg skulle bruke samme artikkelnummer som du, eller om jeg skulle bruke det rette nr i følge shoppen deres. Takk for infoen du har lagt ut om VAT osv
 #431212  av MR2i
 
Kult. Ja, jeg fikk feil coilovers da jeg skulle hatt 3-punkts fester i steden for 4 punkts.
Du har modellen nyere, så da skulle det være korrekt.. Funker i hvertfall veldig bra. :)
Med settingen som TSD har så blir bilen litt nervøs på rettstrekker.. men du verden hvor fint den ligger på bane. :)
 #431216  av ArildM
 
Jepp, håper jeg får svar fra de snart :) Kunne bestilt det direkte men momsen ble ikke fratrukket.
Blir svært spennende dette :) Fått godkjent dine eller? :) Tenker å prøve TRD settingene jeg også :)
 #431305  av ArildM
 
Kjøpte du deg sport eller street utgaven? Begge har TüV, men jeg er usikker på hvilken jeg skal velge.
 #431341  av MR2i
 
Her er kopi av selve ordrebekreftelsen:

vielen Dank fuer Ihre Bestellung bei N2O Tuning (Nummer: 20429) am 13.07.2012 um 15:39.
Informationen zu Ihrer Bestellung:

Pos. Art.Nr. Menge Preis Summe
1 700015 1 941,60 EUR 941,60 EUR
K-Sport Gewindefahrwerk Toyota MR-2 (W1, AW11)
Bj. 11/84 - 6/90
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29