Toyota Carina II 90 Mod 3S-GTE Prosjekt
Legg innLagt inn:10 jun 2010 13:38
Heisann.
Har et prosjekt jeg har fått startet en del på nå. Hadde en gammel Toyota Carina II liftback eller hva den heter. Den hadde en 2 Liter (3s-fe) maskin stående i. Har lenge hatt lyst til å hive inn en turbomaskin eller gjøre et eller annet gøy med den når den ble uaktuell å bruke lengre.
Lånte den bort over lengre tid til en kompis av meg, som da tydeligvis ga faen i å peile olje! Fikk da hele bilen tilbake med rådebank og diverse småtteri.
Så da var det bare et par telefoner og få hetet en 3s-gte
Siden jeg tenkte jeg ikke skulle legge noe særlig penger i dette prosjektet har jeg foreløpig brukt girkassa som stod i bilen.
Den gamle motoren er nå revet ut og den nye er sluppet nedi. Trenger litt småtteri for å bli ferdig. 3s-gte'en jeg fikk tak i manglet en del småtteri; dvs ECU, LMM, coil, strammehjul til dynamoen osv.
Fremre motorfestet er også gåent. Så hvis noen har noe liggende er det bare å skrike ut!
En ting jeg lurer veldig på er:
Han jeg kjøpte motoren av sa at han tok den ut i fra en st205. Men utifra hva jeg klarer å lese meg til og har sett av bilder har jeg enda ikke sett noen st205 med air-to-air intercooler og LMM... Mens det er plugg til LMM på ledningsnettet og intercooleren er en air-to-air.
Fins det noe sted jeg kan sjekke dette opp med motornummer eller noe i den duren for å se om det er en 2.gen eller 3.gen motor jeg har? Hvis det er en 2.gen har jeg isåfall bestilt feil ECU fra fensport, da jeg bestilte til en st205, siden det var det jeg fikk beskjed om at motoren var fra.
Kanskje den kom med andre intercooler oppsett i japan eller usa eller noe slikt? Noen som vet?
Har et prosjekt jeg har fått startet en del på nå. Hadde en gammel Toyota Carina II liftback eller hva den heter. Den hadde en 2 Liter (3s-fe) maskin stående i. Har lenge hatt lyst til å hive inn en turbomaskin eller gjøre et eller annet gøy med den når den ble uaktuell å bruke lengre.
Lånte den bort over lengre tid til en kompis av meg, som da tydeligvis ga faen i å peile olje! Fikk da hele bilen tilbake med rådebank og diverse småtteri.
Så da var det bare et par telefoner og få hetet en 3s-gte

Siden jeg tenkte jeg ikke skulle legge noe særlig penger i dette prosjektet har jeg foreløpig brukt girkassa som stod i bilen.
Den gamle motoren er nå revet ut og den nye er sluppet nedi. Trenger litt småtteri for å bli ferdig. 3s-gte'en jeg fikk tak i manglet en del småtteri; dvs ECU, LMM, coil, strammehjul til dynamoen osv.
Fremre motorfestet er også gåent. Så hvis noen har noe liggende er det bare å skrike ut!
En ting jeg lurer veldig på er:
Han jeg kjøpte motoren av sa at han tok den ut i fra en st205. Men utifra hva jeg klarer å lese meg til og har sett av bilder har jeg enda ikke sett noen st205 med air-to-air intercooler og LMM... Mens det er plugg til LMM på ledningsnettet og intercooleren er en air-to-air.
Fins det noe sted jeg kan sjekke dette opp med motornummer eller noe i den duren for å se om det er en 2.gen eller 3.gen motor jeg har? Hvis det er en 2.gen har jeg isåfall bestilt feil ECU fra fensport, da jeg bestilte til en st205, siden det var det jeg fikk beskjed om at motoren var fra.
Kanskje den kom med andre intercooler oppsett i japan eller usa eller noe slikt? Noen som vet?