Side 1 av 2

'99 Honda Civic VTI N\A (183bhp, Mugen, EK9 etc)

Legg innLagt inn:23 jun 2010 23:53
av Tommydesu
Selges altså for 129.000,-
MR2 MK2 GTI eller Turbo kan være intressangt i inbytte eller som delbetaling.

AutoDB: http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... md=similar

Finn: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22519800

Finner også bilen på http://www.club-honda.org men trenger medlemsrettigheter for adgang til prosjekt tråden.


100% FEILFRI og PERFEKT Civic EK Hatchback, her får du absolutt hva du betaler for.
Årsavgift nylig betalt. 4767kr i omreg avgift.
Heftelser blir slettet ved salg (lån på bilen)

Bilen har fullt servicehefte og ble EU-ok i januar 2010 med 0 feil. Det har vært påkostet nærmere 50.000 på motoren i vinter, dette inkl mapping. Til sammen har jeg kvitteringer fra verksted for over 140.000 de siste årene, dette er ikke inkl deler som er montert på bilen.

Anbefaler å lese absolutt hele annonsen om det er interesse for bilen.

Dette er en meget spesiell Civic med tanke på kilometerstand, deler som er brukt på bilen, generell stand og historikk. Bilen kan ikke sammenlignes med noen jeg har sett ute på markedet tidligere.

Grunnen til at jeg selger er at jeg ønsker å prøve meg fra scratch på bygging av ny bil samtidig som jeg ikke ønsker å ødelegge denne.

Denne civicen er 110%, alt fungerer perfekt og det er ingenting galt overhodet.

----------
Sitat fra et medlem på club-honda.org om bilen:
Problemet med "rett pris" er at veldig mange verksteder mener listepris er rett pris, og listepris vil aldri bli lik markedspris. Og på biler som denne og flere andre biler som er til salgs her i klubben er at de har egenskaper som ikke slår ut på en takst men som likevel slår ut på markedsprisen. En eg hatch med k20 vil bli slakta på en takst dersom det kommer fram at den har feil motor, så mens takstmannen setter prisen ned går likevel markedsprisen drastisk opp.

Ang NAF-test så er jeg neimen ikke sikker. Dama har en EK hatch som hadde null anmerkninger på en NAF-test, når man ser dem side om side så føler man lett at tmy sin er verdt 100.000 mer. Både skraper, bungler, lakk, interiør, understell, osvosv. De kan faktisk ikke sammenlignes standsmessig, og dette får han altså null creds for på en eventuell tilstandsrapport...
Dessuten er bilen "kjent" både i byen og i miljøet for å være (unnskyld språket) f***e strøken.
----------

Bilen ble bremset til 153hk på hjulene. Det man må huske på er at på grunn av vekt, girutveksling og sugemotor går dette veldig godt.

For å gi litt sammenligningsgrunnlag kjører jeg fra disse (200m dragrace):
Audi A4 1.8T Quattro 215hk (chip, effekt oppgitt av ts-racing)
Audi TT 1.8T Quattro 225hk (chip, effekt oppgitt av ts-racing)
Audi A6 2.7TT Quattro 250hk (original)
BMW 325 E30 170hk (original)
Nissan 200SX 180hk (original)

Min erfaring er at folk generelt ikke tror på at bilen ikke har mer effekt, noe som i for seg kan være ganske morsomt.

For de som ikke er klar over mye av modsene her, så er bilen lett trimmet. Alt i motor er forsterket slik at motor tåler utrolig mye.
Det er altså kun dyre og bra deler på bilen, feks Mugen som er en av de dyreste og beste trim merkene som lager deler til Honda, noe av det, bilen har dokumentasjon på absolutt alt som er gjort, og tatt utrolig godt vare på. Ingen penger er spart på noe som helst, ingen billige eller dårlige løsninger på ting som er gjort.
Så en trenger ikke være redd for at det skal være noe dårlig på bilen, eller andre ting som har enkle løsninger, fordi det finns ikke noe slikt på bilen.
Prisen er høyere en normalt, men her får do absolutt det du betaler for, en helt feilfri bil, med masse råtøffe mods, en sprek og veldig tight motor som reagerer med en gang du gir gass, og er sinnsykt turtallsvillig. Dette kan ikke sammenlignes med en normal Civic VTI.
Kan også nevne at bilen har en helt sinnsykt rå lyd ved pådrag, da snakker jeg ikke normal "vtec" lyd men pga den meget bra og dyre eksosen er lyden perfekt, bråker ingenting på normal kjøring og er ellers veldig stille vist en ikke gir skikkelig gass.

Den har nå gått ca 6000km etter total motoroverhaling. Nettopp vært i Dynapack og blitt tunet skikkelig med et flott resultat til å være en mildt trimmet sugemotor (motor uten turbo el).

Nettopp EU-Godkjent
Skadefri Historikk
Fullt servicehefte
Proffbygd motor og mapping

Motor
- Motor totaloverhalt 10. Januar 2010, av http://www.varghaugen.no/ lokal motorspesialist. (MED KVITTERING)
- Borede og maskinhonede sylindre 10. Januar 2010
- Mappet hos SHS Performance i Tromsø, 11 Mars 2010 (Dokumentasjon medfølger)
- 153 HK på hjulene (182.4 HK / 181 NM i motoren)
- Mugen Luftfilter Boks (Airbox)
- Mugen Jasma 4-1 Grenrør
- Mugen Twinloop Eksos
- Mugen Kammer
- Spoon Titanium Ventilfjærer
- NGK Pluggledninger
- EK9 Civic Type R Svinghjul
- EK9 Civic Type R Clutch
- Portet og Planet Topp
- Eagle Smidde Råder
- Wiseco Smidde Høykompstempler (+0,5mm)
- Wiseco Topp-pakning

Understell & Bremser
- Function 7 LCA's
- ASR Subframe
- Tein Type HR Coilovers
- Mugen Tårnstag
- EK9 Civic Type R Stabstag under bilen fremme og bak
- Stålomspunnende Bremseslanger
- Aftermarked Bremseskiver (ukjent merke)

Utvendig
- EK9 Civic Type R Frontleppe
- EK9 Civic Type R Bakleppe
- EK9 Civic Type R Baklykter
- EK9 Civic Type R Grill
- OEM Vindavisere
- Mugen Spoiler
- DIY Blackhouse Frontlykter
- Felger av Ukjent Modell og Merke
- Profftonede Ruter
- DITEC Lakkbehandling
- Kosei 16" felger lakket i mørk bronsje (ikke bilder)

Innvendig
- Stoler og Dørpaneler trekt opp i svart og rødt, delskinn
- DIY Dørsider fremme
- Spiller /m skjerm satt midt i dash
- Varmeapparat flyttet ned i midtkonsoll
- EK9 Civic Type R Ratt
- Hvite Instrumentpaneler
- Ractive Bøttestoler (ikke bilder, førerstol litt slitt)

Elektronisk
- Apexi Oljetempmåler
- Apexi Rev/Speedmeter
- P30 Hondata S300 (Datasprut / Datastyring)
- Fullt Defa Alarmsystem med fjernstart
- Ryggekamera i bakfanger

Stereo
- Alpine W200Ri DVD/CD
- Focal Polyglas 2stk i hver dør fremme
- Focal 6x9 Polyglas i hattehyllen
- Focal diskanter
- Focal 12" Sub
- Audioson LRX 5.600 Forsterker
- Stinger Batteri med killswitchknapp
- Stereo anlegget er bygd av Lyd På Hjul i Bodø, proff innen bilstereo og slikt, og spiller helt sinnsykt bra.

For mer detaljert info er det bare å ringe.

Nettopp hatt skikkelig sommervask, bilen er nettopp vokset, nettopp tatt motorvask, skikkelig interiør vask, og underspyling.
Helt klar for sommeren!

Ta kontakt på tlf: 41551117
Eller MSN/Mail: Tommy@EGHatchback.com

Ser helst at en ringer :-)

Re: '99 Honda Civic VTI N\A (183bhp, Mugen, EK9 etc)

Legg innLagt inn:24 jun 2010 06:57
av hmsilset
Ingen av linkene fungerer.. Men søkte den opp, og ser ut som en morsom bil å kjøre :D Ang drag mot audi TT(225hk). mr2n min med gti motor dro også fra den utgava, så de må være tunge :wink: (kjøpte mr2n av ADHD for 4 år siden).

Håper du får solg eller byttet deg til en mr2. Er morsomme biler å kjøre det også.

Re: '99 Honda Civic VTI N\A (183bhp, Mugen, EK9 etc)

Legg innLagt inn:24 jun 2010 12:46
av Tommydesu
Takk for opplysningene, har ordnet linkene nå. :)
Ja har virkelig lyst å få tak i en MR2!

Re: '99 Honda Civic VTI N\A (183bhp, Mugen, EK9 etc)

Legg innLagt inn:27 jun 2010 21:36
av Tommydesu
Bump,

Ingen som kunne tenkt seg en meget strøken og tight Honda? :) ikke sundskruvet eller slikt, alt av dokumentasjon på jobb og deler følger altså med!
Kan selges litt billigere ved rask avgjørelse.

Re: '99 Honda Civic VTI N\A (183bhp, Mugen, EK9 etc)

Legg innLagt inn:30 jun 2010 17:30
av Tommydesu
Bump, dette er altså en bil med full pakke! den har alt man kan glede seg over på sommeren, og samtidig er det en veldig grei bil på vinteren!
Er da altså fortsatt interessert i MR2 MK2 som mellomlegg! :)

Re: '99 Honda Civic VTI N\A (183bhp, Mugen, EK9 etc)

Legg innLagt inn:30 jun 2010 17:51
av hmsilset
Tommydesu skrev:Bump, dette er altså en bil med full pakke! den har alt man kan glede seg over på sommeren, og samtidig er det en veldig grei bil på vinteren!
Er da altså fortsatt interessert i MR2 MK2 som mellomlegg! :)
Problemet er vel mellomlegg for de fleste med mr2 her :)

Re: '99 Honda Civic VTI N\A (183bhp, Mugen, EK9 etc)

Legg innLagt inn:02 jul 2010 12:07
av Tommydesu
Er bare alternativ løsning :) den kan jo selges på vanlig vis også! :p
Vist en lurer på prisen så er disse bilene ganske dyre, og ettersom denne er en god del utenom de vanlige velger jeg å sette prisen litt høyere, men slik som det er pr nå er bilen veldig billig og man får utrolig mye bil for pengene.
Merk også at det er helt nyoverhalt motor gjort av verksted, og skikkelig tuning, samt 0 rust i karroseri og utrolig pen lakk til å være 10 år gammel.

Deler slik som Mugen, Spoon, og EK9(original civic type r 96-00) kan da sammenlignes med feks TRD deler, dette er altså blant de dyreste og beste delene på markedet som svært få andre bruker ettersom de har en forferdelig pris :p

Som sagt kan ikke denne bilen sammenlignes med en normal vti :)

Re: '99 Honda Civic VTI N\A (183bhp, Mugen, EK9 etc)

Legg innLagt inn:16 jul 2010 10:16
av Tommydesu
Bump,
Kan gå for 119.000,- ved en rask handel, ring for info :)

Re: '99 Honda Civic VTI N\A (183bhp, Mugen, EK9 etc)

Legg innLagt inn:16 jul 2010 13:50
av ArildM
Betaler du mye i lån på denne? Pris på forsikring?

Re: '99 Honda Civic VTI N\A (183bhp, Mugen, EK9 etc)

Legg innLagt inn:20 jul 2010 22:42
av Tommydesu
Forsikring på meg med delkasko kommer på ca 5000kr i året, jeg er da 21 år og har lite bonus.
Bilen er utrolig billig å forsikre i forhold til MR2, Impreza, Golf GTI?, Integra, osv. Ca samme pris som vanlig 1.4 civic.

Jeg betaler pr nå 3900pr mnd ettersom jeg har lånet på kun 3 års nedbetaling, står 105.000,- igjen på lånet, sjekket siste giro som kom inn.

Re: '99 Honda Civic VTI N\A (183bhp, Mugen, EK9 etc)

Legg innLagt inn:21 jul 2010 08:45
av ArildM
Det var jaggu ikke ille. Går over i fast jobb i September men regner med du har solgt innen da :roll:

Re: '99 Honda Civic VTI N\A (183bhp, Mugen, EK9 etc)

Legg innLagt inn:21 jul 2010 09:13
av marlboro1310
Tommydesu skrev: Bilen er utrolig billig å forsikre i forhold til MR2
MR2`en er da en svært fordelaktig bil å forsikre :?: en MR2 GTi og en Turbo har samme prisklasse hos forsikringsaktørene f.eks, og siden faktisk ER en sportsbil og at det finnes endel eksemplarer så synes jeg at prisene her er pent lave...

Re: '99 Honda Civic VTI N\A (183bhp, Mugen, EK9 etc)

Legg innLagt inn:21 jul 2010 10:14
av Tommydesu
Vel, civicen er fortsatt bra mye billigere å forsikre uansett :)

Jeg håper at jeg har solgt den innen september ja, men er jo ikke sikkert!
Er fortsatt interessert i annen bil som delbetaling, men trenger minimum 90.000 i mellom.

Re: '99 Honda Civic VTI N\A (183bhp, Mugen, EK9 etc)

Legg innLagt inn:21 jul 2010 11:18
av ArildM
Holder øye med deg ;) Men Mr2en skal ikke byttes 8)

Re: '99 Honda Civic VTI N\A (183bhp, Mugen, EK9 etc)

Legg innLagt inn:21 jul 2010 17:49
av inzane2012
jeg betaler 6300 hos gjensidige for full kasko og 50% bonus, og betalte 5500kr for bare ansvar hos IF... så mr2'n er ikke så forferdelig å forsikre, vertfall ikke om du har litt bonus :)