TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • spørsmÃ¥l angÃ¥ende Lexus is 200

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #361251  av PonnyPower
 
1. sportsfilter på is 200 Lurer litt på om dette er lurt :D vil ha mer lyd men ikkje for mye heller, så tror eg dropper eksos oppgraderinger i første omgang. ser det er noe følere eller noe som går inn i orginale filter boksen blir det feil og rive vekk orginal filteret og sette på et åpent luftfilter?

2. kjøpte meg tte senkesett i dag e det noe spesielt eg må tenke på når eg monterer dette?
han sa senkesettet utgjør 30 mm men når eg tenker meg om er ikkje "sports" versjonen senket ifra før? og i så tilfelle hva går di utifra då?

3. har en pioneer dobbel din spiller men finner ikkje ut hvordan eg får den av med bare å skru av tenningen.. noen som vet hvilken ledninger som skal hvor?

4. hva er beste løsningen på å få trykket fra subben fram i bilen.. fjerne høytalerne i hattehyllen eller ski posen? ser jo gjerne litt teit ut visst du fjerner ski posen eller? høytalerne bak bruker eg ikkje alikavel.

tror eg har stilt nok spørsmål i første omgang :D ellers må eg si kjempe klubb å være med i dette men lite med treff på vestlandet hvertfall :P
 #361258  av Amund
 
1: du får meir lyd, mindre effekt. K&N innsatsfilter er jo ein slager, men du får ikkje meir lyd, og neppe meir effekt..

2: Alle IS200'er har samme fjærene originalt, nokon er levert med TTE fjærer, men det er alt. Min er ein original sport utgave, men forskjellene til ein standard IS200 er minimale. Og de var akkurat like høye, altså SUV :P
Når du har montert senkesettet så må du ta hjulstilling, vær obs på at du neppe får alle hjulvinklene innenfor original spec...

3: husker ikkje i hodet, men er jo berre å måle på den originale pluggen det. Gul ledning fra spilleren skal ha kosntant 12V+, Rød ledning skal ha tenning 12V+.

4: Eg bruker høyttalerne i hattehylla i kombinasjon med sub, har tatt vekk luka over skiposen slik at den er åpen. Har greit mykje bass inne i bilen. Men om eg kobler ut høyttalerne i hattehylla så MINKER bassen ein god del...
 #361264  av PonnyPower
 
takker for svar amund! det ikkje første gang du hjelper meg :P

1: mye mindre effekt? altså merkbart? vil ha litt mer lyd i bilen men er redd for å få for mye med effektanlegg,

2: ja at di var like høye mente eg og men gamle eier av bilen tøt om at den var orginalt senket synes det hørtes løye ut :P

3:okei okei da må eg ta å måle dette når været er bedre :P

4: synes lyden ifra front er masse nok og på bilradiospesialisten anbefalte di meg og slå di av for ikkje å få "feil" lyd pga trykket ifra subben

sliter og en del med å finne felger til bilen så visst det er noen forslag ute å går så kom med di :D
skal lakere bilen rett etter sommerferien og tenker på å lakere den helt hvit da men vanskelig å finne felger som passer til denne fargen, tenker en del på bronse altså litt sånn subaru style men med kant gjerne..
hehe er ganske kresen på felger.. men det utgjør jo helheten på bilen 8)
 #361283  av Amund
 
1:Veit ikkje om det vil bli merkbart mindre effekt, menblir garantert ikkje meir :P

4: Smaken er som baken, i bil liker eg å ha litt lyd for de i baksetet også, dermed beholdt eg dei i hattehylla. Som pluss fekk eg meir basstrykk inne i bilen og 8)

Felger ser eg du har ein gammel tråd om.. Har du ikkje funne noko endå? Anyways, om de TTE felgene som du hadde på bildene skal selges, så ringer du meg først :wink:

No er det vel snart på tide med Lexus treff her i Bergen også, begynner å bli ein liten gjeng no...
 #361284  av PonnyPower
 
ja helt enig trenger jo bare å møtes en søndag eller noe trenger ikkje stelle i stand noke fæla greier :P di felgene selger eg kanskje når eg finner nye ;) så skal gi deg en lyd eg :D nei eg døds kresen egentlig på felger hehe men det ender snart med at eg bare tar noen felger lurte litt på di som er til salgs på privat salg her på forumet di 19"

ja eg skjønner den med lyd bak og sånt.. men eg sitter jo i framsetet :P litt ego :roll:
 #361307  av Jarl
 
Gullfelger tar seg godt ut på en hvit IS :twisted:
Bilde,

Work VS-VX er jo helt greie... 8)
Bilde
Anbefaler å bestille felger fra utlandet, jeg bestillte fra tirerack.com i USA, sparte en del tusen på det. :wink:

Når det gjelder senk så trodde jeg at alle sport var senket, lå iallefall TTE/Eibach papirer som vedlegg til vognkort hoss meg. Kan jo være at det er montert i etterkant da, skal se mer på det i helgen.
 #361316  av Amund
 
Embryo MK1 skrev:Når det gjelder senk så trodde jeg at alle sport var senket, lå iallefall TTE/Eibach papirer som vedlegg til vognkort hoss meg. Kan jo være at det er montert i etterkant da, skal se mer på det i helgen.
TTE senk kunne leveres originalt, så kan godt hende din har hatt det siden den var ny. Men forskjellen på sport og vanlig er liten:
sport har:
-17" felger som standard
-blanke innstegslister
-blank girkule
-blanke "feite" sportspedaler
-mørke vindu bak

Alt utenom det er ekstrautstyr som kommer i tillegg...

De felgene der er forresten feite! Har lyst på sånne sjølv 8)
 #361320  av Jarl
 
OK, så det er ikke garantert senk fordi om det er sport utgave da.

Finner helt sikkert de Work felgene andre plasser i USA, jeg bestillte ASA AR1 fra tirerack, de hadde godt utvalg men kanskje ikke Work ja... Sjekk eBay også :wink:

De på det øverste bildet er forresten SSR Professor MS1
 #361396  av QuiNlan
 
Når det gjelder Dobbelt-DIN spilleren din. Har du Canbus overgang? Altså, fra Canbus til ISO? Hvis ikke må du jalle det til for å få spilleren til å slå seg på sammen med tenningen. Eller, slår spilleren seg på sammen med tenningen, men ikke seg av med tenningen?

Når det gjelder det med å koble ut bakhøyttalerne for å ikke få "feil lyd" så er dette litt vel overdrevet. Noen High End lyd får man ikke i bilen uansett hvor mye penger man øser i forsterkere og elementer og custombygg. Med en så liten subwoofer at en er avhengig av å ha midtarmlenet i baksetet nede, samt ha det åpent inn til bagasjerommet, tror jeg ikke dette vil ha spesielt stor innvirkning på bakhøyttalerne. Går man for mere gromme sub'er med f.eks. 2x12" og oppover, hvor det spiller liten rolle om man har midtarmlenet i baksetet nede eller ei, vil nok dette ha en viss innvirkning på bakhøyttalerne, da trykket ifra sub'en vil blåse 6x9" høyttalern enten opp eller ned i takt med sub'elementet(ene). Dette vil høres, ja. Noe av løsningen på problemet kan være å åpne midtarmlenet i baksetet, og sleppe mye av trøkket inn i bilen, samt åpne et vindu eller to ;) Å bygge egne kasser for 6x9" høyttalerne vil eliminere trykket i fra sub'en, og problemet er løst.
 #361490  av PonnyPower
 
problemet er ikkje at det er for lite men det er for mye trykk der bak i forhold til inni bilen så mye dirring ogsånt i bagasjerommet dette ville jo løst seg fint med å fordele trykket visst du skjønner?

dobbel din spilleren slår seg verken på eller av med tenningen. eg vet ikkje hvilken ledninger som skal kobles ingen som har et lednings kart?
 #361499  av 2fast4u
 
PonnyPower skrev:
dobbel din spilleren slår seg verken på eller av med tenningen. eg vet ikkje hvilken ledninger som skal kobles ingen som har et lednings kart?
Ligger på Lexus FAQ, viewtopic.php?f=55&t=28780

:wink: